Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittelisitko kotihoitoa työpaikaksi?

Vierailija
12.09.2024 |

Kannattaako mennä? Luulisin mielelläni kokemuksia kyseiseltä alalta.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Liikaa asiakkaita listalla ja vastuu kova, kun esim. lääkehoitoa tehdään koko ajan kiireessä ja kuormituksen alaisena. 

Yhden kesän tein. Olisi ihan kivaa hommaa, jos olisi esim. 1 tunti/asiakas aina aikaa + siirtymiin vaadittava aika. 

Vierailija
2/28 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdäänkö työtä pareittain vai yksin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosittelen! Monipuolista ja saa itse vaikuttaa todella paljon työpäiväänsä ja sen kulkuun. Samalla saa myös hyötyliikuntaa. Palkka on myös yleensä parempi kuin esim perus sairaalassa tai palvelutalossa. 

https://www.vauva.fi/keskustelu/5737864/positiivinen-ketju-vanhusten-pa…

Tonne oon kirjoittanu pari kommenttia mun työstä. 

Vierailija
4/28 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääasiassa yksin. Joskus hoitajaturvallisuuden takia käynti on kahden hoitajan. Esim jos kyseessä on vuoteeseen hoidettava tai agressiivinen asiakas. 

Vierailija
5/28 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin pääasiassa. 

Vierailija
6/28 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan kunnallista puolta. Jotkut tutut ovat tyytyväisiä yksityiseen, mutta niissäkin on paljon vaihtelua.

Vierailija
7/28 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Liikaa asiakkaita listalla ja vastuu kova, kun esim. lääkehoitoa tehdään koko ajan kiireessä ja kuormituksen alaisena. 

Yhden kesän tein. Olisi ihan kivaa hommaa, jos olisi esim. 1 tunti/asiakas aina aikaa + siirtymiin vaadittava aika. 

Monien käynneillä annetaan esim vaan lääkkeet. Tähänkö tunti? On hyvä että käyntien aika määräytyy sen mukaan mitä käynnillä tehdään. Ja tähän voi ihan perus lähihoitaja vaikuttaa. Jos käynnillä menee jatkuvasti yliaikaa niin toistuvaan suunnitelmaan lisätään käyntiaikaa ja vähemmän niin vähennetään.

Totta on kuitenkin, että asiakkaita on paljon ja vastuu on kova. Sopii toisille, toisille ei. 

Vierailija
8/28 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä suosittelen! Monipuolista ja saa itse vaikuttaa todella paljon työpäiväänsä ja sen kulkuun. Samalla saa myös hyötyliikuntaa. Palkka on myös yleensä parempi kuin esim perus sairaalassa tai palvelutalossa. 

Anteeks nyt, mutta miten muka saat vaikuttaa itse työpäivääsi ja sen kulkuun? Kyllä meillä ainakin kuljetaan sen mukaan mitä listaan on suunniteltu. Eli kenen luo mennään, kuinka moneksi minuutiksi sekä mitkä hoidolliset asiat siellä tulee suorittaa ja millä tavalla. 

Vierailija
9/28 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tulee myös vartija mukaan jos nisti tai muuten vaarallinen asiakas.

10/28 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet vailla aluksi 4kk työsopimuksen, niin pääsethn sä sieltä sitten pois.

Vierailija
11/28 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella en todellakaan. Resurssit vedetty niin minimiin. Yksityisellä, jossa palvelu ostetaan rahalla niin parasta hommaa mitä olen tehnyt. Oikeasti aikaa asiakkaille, voi paistella mummukan kanssa letut iltapalaksi ja istahtaa itsekin kahville, järjetön häslääminen ja suorittaminen jäänyt pois. Keskimäärin käyn 6-12 asiakkaan luona vuoron aikana, julkisella oli 20-25 listallaan vuoron aikana. 

Vierailija
12/28 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monien käynneillä annetaan esim vaan lääkkeet. Tähänkö tunti? On hyvä että käyntien aika määräytyy sen mukaan mitä käynnillä tehdään. Ja tähän voi ihan perus lähihoitaja vaikuttaa. Jos käynnillä menee jatkuvasti yliaikaa niin toistuvaan suunnitelmaan lisätään käyntiaikaa ja vähemmän niin vähennetään.

Totta on kuitenkin, että asiakkaita on paljon ja vastuu on kova. Sopii toisille, toisille ei. 

Ei niillä käyntiajoilla ole paskaakaan merkitystä. Listalle tuutataan aina kymmeniä asiakkaita välittämättä siitä, mitä siellä pitää tehdä ja paljonko siihen menee aikaa.

Vierailija
13/28 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos on vaan lääkkeiden anto niin tietenkään ei tarvi tuntia. Mutta harvempi nykyään saa kotihoitoa vain lääkkeiden antoon, kun valmiit annospussit, etäyhteydet ym on keksitty. Kyllä useimmiten siellä pitää siis tehdä kaikkea muutakin kuin antaa vain lääkkeet ja aikaa ei jää esim. siihen että tukisi vanhusta tekemään asioita itse (kuntouttava ja asiakasta osallistava työote) ja että olisi aikaa oikeasti kuunnella häntä. 

Vierailija
14/28 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeks nyt, mutta miten muka saat vaikuttaa itse työpäivääsi ja sen kulkuun? Kyllä meillä ainakin kuljetaan sen mukaan mitä listaan on suunniteltu. Eli kenen luo mennään, kuinka moneksi minuutiksi sekä mitkä hoidolliset asiat siellä tulee suorittaa ja millä tavalla. 

Ei sitä asiakas järjestystä tarvii ainakaan meillä orjallisesti noudattaa vaan voi vaikuttaa siihen missä järjestyksessä käynnit tekee. Missä järjestyksessä tekee asiakkaalla asiat, milloin pitää taukoa. Toki näissä on huomioitava asiakkaan tarve. 

Mitä tulee käynneillä tehtäviin asioihin, käyntiaikoihin ja järjestykseen niin ihan perus lähihoitaja voi pitkällä tähtäimelläkin vaikuttaa näihin. Työ on jatkuvaa voinnin ja tarpeen arviointia ja sen mukaan hoitosuunnitelmiin ja toistuviin suunnitelmiin tehdään muutoksia.

Sun näkemys kuulostaa enemmän kreikkalaisen kuin vakituisen työntekijän näkemykseltä, mutta luulen että se johtuu siitä että tiimeissä on paljon eroja. 

Vierailija
15/28 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Kyllä jokaisesta työsuhteesta on oikeus irtisanoutua, oli kyseessä sitten lyhyt sijaisuus, pitkä sijaisuus tai vakituinen paikka.

16/28 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Kyllä jokaisesta työsuhteesta on oikeus irtisanoutua, oli kyseessä sitten lyhyt sijaisuus, pitkä sijaisuus tai vakituinen paikka.

Mä olen käsittänyt, että määräaikaista työsopimusta ei voi purkaa ilman painavaa syytä, esim. Jos työntekijä muuttaa toiselle paikkakunnalle.

Vierailija
17/28 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Mä olen käsittänyt, että määräaikaista työsopimusta ei voi purkaa ilman painavaa syytä, esim. Jos työntekijä muuttaa toiselle paikkakunnalle.

Ei sellaista sopimusta kannata kirjoittaa, jota ei voi irtisanoa. Määräaikaiseenkin sopimukseen voi laittaa, että sopimuksen voi purkaa voimassaoloaikana.

Vierailija
18/28 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Olet käsittänyt väärin.

Vierailija
19/28 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Ei sellaista sopimusta kannata kirjoittaa, jota ei voi irtisanoa. Määräaikaiseenkin sopimukseen voi laittaa, että sopimuksen voi purkaa voimassaoloaikana.

Ei tarvitse laittaa mitään erityisiä merkintöjä. Lain mukaan työstä saa irtisanoutua, emme elä Pohjois - Koreassa.

Vierailija
20/28 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tyhmiä ovat monet kotihoitajat ja aikamoisia juorukelloja myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi