Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittelisitko kotihoitoa työpaikaksi?

Vierailija
12.09.2024 |

Kannattaako mennä? Luulisin mielelläni kokemuksia kyseiseltä alalta.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Jos teet vailla aluksi 4kk työsopimuksen, niin pääsethn sä sieltä sitten pois.

Kyllä jokaisesta työsuhteesta on oikeus irtisanoutua, oli kyseessä sitten lyhyt sijaisuus, pitkä sijaisuus tai vakituinen paikka.

Mä olen käsittänyt, että määräaikaista työsopimusta ei voi purkaa ilman painavaa syytä, esim. Jos työntekijä muuttaa toiselle paikkakunnalle.

Ei sellaista sopimusta kannata kirjoittaa, jota ei voi irtisanoa. Määräaikaiseenkin sopimukseen voi laittaa, että sopimuksen voi purkaa voimassaoloaikana.

Ei tarvitse laittaa mitään erityisiä merkintöjä. Lain mukaan työstä saa irtisanoutua, emme elä Pohjois - Koreassa.

Periaatteessa määräaikaista sopimusta ei voi purkaa, mutta käytännössä kukaan työnantaja ei koskaan ole määrännyt mitään korvauksia, vaikka näin on tehty.

Vierailija
22/28 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nostan hattua kaikille niille, ketkä tuota työtä jaksavat tehdä tuolla työtahdilla ja noissa työoloissa. Itse en jaksaisi. Työskentelen hoivakodissa ja työ on raskasta, mutta en ikinä lähtisi kotihoitoon töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehdäänkö työtä pareittain vai yksin?

Yksin pääasiassa. 

Hyi en kyllä yksin haluaisi pestä mitään vanhusta mikä voi olla ahdistava tms..

Vierailija
24/28 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä suosittelen! Monipuolista ja saa itse vaikuttaa todella paljon työpäiväänsä ja sen kulkuun. Samalla saa myös hyötyliikuntaa. Palkka on myös yleensä parempi kuin esim perus sairaalassa tai palvelutalossa. 

https://www.vauva.fi/keskustelu/5737864/positiivinen-ketju-vanhusten-pa…

Tonne oon kirjoittanu pari kommenttia mun työstä. 

Anteeks nyt, mutta miten muka saat vaikuttaa itse työpäivääsi ja sen kulkuun? Kyllä meillä ainakin kuljetaan sen mukaan mitä listaan on suunniteltu. Eli kenen luo mennään, kuinka moneksi minuutiksi sekä mitkä hoidolliset asiat siellä tulee suorittaa ja millä tavalla. 

Ei sitä asiakas järjestystä tarvii ainakaan meillä orjallisesti noudattaa vaan voi vaikuttaa siihen missä järjestyksessä käynnit tekee. Mi

Niin että sun mielestä se on oman työpäivän kulkuun suuresti vaikuttamista, jos voi vaihtaa Sirkan ja Päivikin käynnit toisinpäin (usein ei edes voi, jos Sirkalle pitää antaa tietyt lääkkeet klo 8.00 ja Päivikki herää vasta ysiltä, niin ei ole järkeä mennä sinne jo klo 8)? Tai se että havainnoit asiakasta ja tämän tarpeita, jonka pohjalta tehdään muutoksia asiakkaan hoitosuunnitelmaan, joka sitten vaikuttaa myös työn sisältöön? 

Noh. Ehkä meillä tosiaan on erilainen ymmärrys omaan työpäivään vaikuttamisesta. 

Vierailija
25/28 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/28 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kommentti, entä kun olet itse vanhus? Mieti sitä. 

Vierailija
27/28 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireinen, vaativa ja stressaava työpaikka. Omasta kunnosta täytyy pitää hyvää huolta. Muuten ei vanhemmiten jaksa. 

Vierailija
28/28 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Olen lähdössä muualle 10 v jälkeen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän