Montako sairaslomapäivää sulla on vuodessa?
Kommentit (55)
Olin töissä 40 vuotta ja sairastin sinä aikana noin 20 päivää.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mitä? Eiköhän niitä pidä kukin tarpeen mukaan.
Mulla on viimeisimmät 2 poissaolopäivää vuodelta 2017, jolloin tein vielä lähityötä. Sen jälkeen en ole ollut kipeänä tai etätyöläisenä olen pystynyt pienessä flunssassakin tekemään hommia, joten poissaoloja ei ole muodostunut. Hieman eri asia, kun lähityöläisellä, jolla tulee niitä kontakteja sairasteleviin ihmisiin paljon ja riski saada flunssa asiakkailta (oli ne sitten terveydenhuollon asiakkaita, lapsia tms) on huomattavasti suurempi. Tai henkilö, joka tekee fyysistä työtä on totta kai alttiimpi sekä työtapaturmille että kuormituksen mukanaan tuomille vaivoille, jotka aiheuttavat väliaikaista työkyvyn heikkenemistä tai menettämistä.
Kaupungin töissä täällä kertyy pitämättömiä sairaslomia. En ole ollut pois töistä kuin viimeksi 2018, töissä sain noidanuolen enkä pystynyt sitten niihin hommiin, kun olin yksityisellä silloinkin
Kyllä on taas niin moraalisia ja hyviä työntekijöitä kaikki. Älkää nyt viitsikö aikuiset valehdella.
En oo viel tänä vuonna pitäny yhtään. Taidankin jäädä loppuvuodeksi saikulle kun niin väsyttää.
Vierailija kirjoitti:
365 pv vuodessa. Elämä on yhtä hvetin juhlaa.
Näin mullakin, mutta elämä ei ole kyllä juhlaa. Pienet on rahat.
Ihanaa, kun luetaan pelkkä otsikko, ja jo riennetään vastaamaan.
Niitä on sen verran kun vuodessa sattuu sairastamaan. Jonain vuonna ei juurikaan ja joskus sitten useampi viikko.
Viimeisen viiden vuoden aika 2 sairauslomapäivää eli keskimäärin 0,4 päivää vuodessa. Teen suurimmalta osin etätyötä. Avokonttorissa, ruokalassa ja vessoista tarttuu kaikki...
Ei ole ollut edes koronaa, mutta rokotukset on.
Mun töissä ei voi tehdä etätöitä ja viimeksi olen ollut sairaana kolme vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
365 pv vuodessa. Elämä on yhtä hvetin juhlaa.
Näin mullakin, mutta elämä ei ole kyllä juhlaa. Pienet on rahat.
Se oli sarkasmia, ystävä hyvä. Kaikkea muuta kuin juhlaa on elämä aina kipeenä.
Ei yhtään yleensä. Työelämää on takana 15 vuotta ja tuona aikana ehkä 10 sairaspoissaolopäivää.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään, sairaana olen etätöissä. Korona poisti sairaslomat.
Ei poistanut, minä pidin 4 päivää saikkua koronan vuoksi. Voi olla, että lähitöissä olisi ollut 5 päivää, sen verran heikko olo oli viidentenä päivänäkin.
0 - 3 päivää vuodessa. Olen perusterve ja lapseton joten en pahemmin altistu myöskään kakaroiden levittämille taudeille.
0 päivää, näin on menty viimeiset 15 vuotta.
Rouva 54v
Eräs sukulaiseni oli samassa työssä yli 30 vuotta ilman yhtäkään sairaslomapäivää. Oli ihan suvun sisälläkin tunnettu ihmisenä, joka ei koskaan sairastu. Todellinen superihminen. Kunnes. Alkoi oireet -> syöpä. Suoraan vuosi saikulla. Palasi töihin ja sitten löytyi levineenä -> kuoli 4 vuotta toteamisesta. Tavallaan irvokasta, kun kaikki ajatteli, että toi tyyppi elää 100-vuotiaaksi, kun on terveyden perikuva ja sitten oli haudassa jo 56-vuotiaana.