Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako sairaslomapäivää sulla on vuodessa?

Vierailija
12.09.2024 |

Meidän firmassa on kolme viikkoa.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2016-2024 kipeenä 2 päivää ja leikkauksen takia 10 päivää poissa.

Vierailija
22/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos korona-ajan typeriä "makaa kotona terveenä kaksi viikkoa" -juttuja ei lasketa, niin normaalisti olen 0-4 päivää vuodessa pois. Flunssan takia olen pari päivää, jos äityy pahaksi. Joskus niitä tulee parikin vuodessa. Tänä vuonna en vielä ole ollut päivääkään pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisesti ei yhtään, mutta tänä vuonna jouduin pitämään kaksi yhden operaation vuoksi. Onneksi ne voitiin katsoa pomon kanssa etukäteen, joten kukaan duunikavereista ei joutunut pulaan.

Vierailija
24/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsimääsi sivua ei löytynyt

Vierailija
25/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut 25 vuoden yhtäjaksoisen työurani aikana kolme sairaslomapäivää.

Kesälomia olen viettänyt yhteensä 3 kuukautta. Mikäli sillä niin kovin suurta merkitystä sinulle, selkeästi vasta työuraasi aloittelevalle on. 

Vierailija
26/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko siinä joku raja? Kun olen etätyössä, teen yleensä töitä vähän nuhassakin. Leikkauksen jälkeen sain 2 viikkoa sairaslomaa, jonka kyllä pidin, ei siitä ainakaan kukaan mitään sanonut.

Vierailija
27/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut 25 vuoden yhtäjaksoisen työurani aikana kolme sairaslomapäivää.

Kesälomia olen viettänyt yhteensä 3 kuukautta. Mikäli sillä niin kovin suurta merkitystä sinulle, selkeästi vasta työuraasi aloittelevalle on. 

Niin no..

Jonkunhan ne saastaiset yyhhoot äpärineen täytyy elättää. Nehän nyt eivät muuta tee kuin vttu märkänä odottaa seuraavaa parrua joka heittää mällit sisään.

Vierailija
28/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 vuoden työssäolon aikana taisin sairastaa yhteensä ehkä reilun kuukauden.

Alkupään pisin oli keuhkokuume eli viikko sairista ja loppupäässä kaihileikkaus, 3 viikkoa kotona plus jotain

flunssapäiviä.

Onhan siinä ollut varmaan onneakin mukana ja toisaalta en pidä sairaslomia mitenkään tavoiteltavana lomamuotona.

Nykyään ihmisillä on vielä kaikenlaisia allergioita ja uusia viruksiakin pukkaa vaivaksi joten enpä jaksa syyllistää

ketään, kunhan vain kerroin tämän asian elämästäni.

Vierailija
29/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no..

Jonkunhan ne saastaiset yyhhoot äpärineen täytyy elättää. Nehän nyt eivät muuta tee kuin vttu märkänä odottaa seuraavaa parrua joka heittää mällit sisään.

Tautipesäkkeen elossa pitäminen on veronmaksajan oikeus. 👍

Vierailija
30/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no..

Suorastaan kansalaisvelvollisuus. Tosijaaaan. (!)💦

Vierailija
31/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimevuonna 0 päivää

Toissavuonna kolme päivää koronassa

Minulla on tosi vähän sairauspoissaoloja nykyisin, kun teen lähes 100% etätyötä. En siis saa niitä joka syksyisiä flunssatartuntoja tai vatsatautia tms.

Vierailija
32/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no..

Suorastaan kansalaisvelvollisuus. Tosijaaaan. (!)💦

Kolme kumia päällekkäin ihan ok kuitenkin.

Vierailija
33/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 päivää viimeisen 5 vuoden sisällä. Jos flunssa niin teen etänä töitä, mitään muita sairauksia ei ole edes ollut. Nuokin 2 päivää johtui leikkauksesta. Saikkua tuli 2 viikkoa, josta pidin nuo 2 päivää, loput hommasin etänä. Se on nämä erilaiset työmoraalit ihmisillä.

Sairastumisella/sairastamisella ei ole välttämättä mitään tekemistä työmoraalin kanssa. Vasta silloin, jos työnkuvat ovat täysin samat, mm tehtävät ja mahdollisuudet tehdä etänä, voidaan verrata työmoraalia sairauslomien suhteen.

Btw. Miten etätyömahdollisessa työssä torstai klo 12.58 ei ole työaikaa? Vai oletko vauva.fi -palstan mode?

Vierailija
34/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna olin saikulla 2kk murtuman takia ja 3 päivää influenssan takia. Tänä vuonna olen ollut yhden päivän sairaana vilstuneena pienessä lämmössä.

Vierailija
35/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mukaan mitä satun olemaan kipeänä. Eli aika vähän.

Vierailija
36/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin saman työnantajan palveluksessa 42 vuotta. Sairauslomapäiviä kertyi yksi (1). Myönnän rehellisesti: se oli krapulapäivä. Pomo kyllä tiesi, oltiin samoissa juhlissa. Huomautuksia ei tullut.

Vierailija
37/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntatyössä saikut korvaavat heikkoa palkkausta. Otan saikkua vuosittain noin viisi viikkoa.

Vierailija
38/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 pvää tulee täyteen hyvin pian, aloitin viime vuoden puolella. Sitä ennen ehkä noin 2 pvää/5 vuotta.

Vierailija
39/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri nyt työtön, mutta viimeksi 6 kuukauden velvoitetyössä olin 4 päivää sairaslomalla koronan vuoksi. Sitä ennen puolentoista vuoden rupeamassa eräässä firmassa ensin 6 kk palkatta, sitten 6 kk palkkatuella ja vielä 6 kk normaalilla määräaikaisella sopimuksella, en ollut päivääkään sairaslomalla. Aiemmassa vakityössä liki 30 vuotta samassa työpaikassa en useina vuosina ollut päivääkään sairaslomalla, mutta kolme raskautta aiheuttivat muutamien viikkojen sairaslomat kun alkuraskaudessa oli ongelmia.

Vierailija
40/55 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 kalenteripäivää saa olla täydellä palkalla kalenterivuoden aikana, mutta olen ollut viimeksi vuonna 2022 kuumeen takia pois 2 pv, sitä edeltävä poissaolo oli vuodelta 2018. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan