Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vyötärö erottuu selkeästi, millainen mekko sopii?

Vierailija
12.09.2024 |

Kysymys tulikin jo. Ikä 35 ja nyt vyötärön ympärismitassa meni rikki 100 cm. Pituus 166 cm. 

Eli trikoo tai muu joustava ei käy koska en enempää halua korostaa vyötäröä. Ennemminkin piilottaa. Arjessa en halua käyttää korsetteja eli ompelijako on ainoa osoite mistä saan hyvän mekon? Marimekon tyyli tms muumijutut ei kiinnosta vaan tyylikkäämpi. 

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, millaiset muut mitat jos tuo on vyötärö, joka erottuu.

T. Ylipainoa 10kg ja vyötärö 75cm.

Aikuiselle ihmiselle yllätys, että ruumiinrakenteita on erilaisia? Kaikki eivät pääse tuohon mittaan edes normaalipainoisena.

T: BMI 22, vyötärö 82 cm

Tiedän, mutta jos AP kertoi että vyötärö erottuu selkeästi, se viittaa siihen, että vyötärö on huomattavasti muuta vartaloa kapeampi.

Mutta silti päädyit pätemään omilla mitoillasi. Aloituksen lukemalla olisit myös saattanut ymmärtää, mitä ap tarkoitti.

Vierailija
22/48 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehdottssin kellohelmaista, että vyötärön kohdalle tulis kapeampi efekti. 

Esim:

https://www.jjshouse.com/fi/a-linja-v-kaula-polvipituinen-sifonki-morsi…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joistakin äitiysvaatteista, niists valmiiksi katsottu pallomahaa tyylikkäästi peittäviä. Vai onko aloituksessa kirjoitusvirhe, ettei olisikaan vyötärön mitta 100, sehän on reippaasti terveysriski, jos vaikka sitä uutta laihdutuslääkettä ensihätään. Apn pituisella saisi olla korkeintaan 80.

Vierailija
24/48 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim:

Ei se oikein toimi, koska kellohelma saa myös ne kapeammat osat näyttämään paksuilta. Suosittelisin kellohelmaa pikemminkin silloin, jos haluaa peitellä päärynävartalon ongelma-alueita ja korostaa hyviä.

Vierailija
25/48 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Itse olen rintava tynnyri, ja mielestäni minulle sopii parhaiten väljä takki- tai paitamekko vyöllä, tai väljä empirelinjainen. V-kaula-aukko on imartelevin.

Kahvi näppiksellä! Rintava tynnyri!!! :) 

Vierailija
26/48 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vyötärö erottuu tarkoittaa, että olet tiimalasi. Eli vaikka vyö on hyvä.

mulla musta mekko jossa aika leveä musta nahkavyö pitää noita mun läskejä piilossa eikä mekko ole sellainen teltta.ja jos katseet kohdistuis vyöhön eikä mun vatsaan.

Ap:

Jos laitan vyön niin se oikein korostaa ja huutaa huomion. 

En todella ole tiimalasi. Vaan reilusti pullea valitettavasti. Jos olisin tiimalasi tällä 100cm vyötäröllä niin lanteet ja olkapää ja rinnat täytyis olla 170 cm. Et taida tietää mikä on tiimalasi. 

Hän varmasti viittasi siihen, että käytit termiä "selkeästi erottuva vyötärö". Se tarkoittaa päinvastaista asiaa kuin mitä ajattelit, juurikin x-vartaloisilla on selkeästi erottu

Ap: 

X vartaloisilla se erottuu toki myös, hyvässä mielessä ja on kaunis. Mulla se erottuu huonossa merkityksessä. Kyllä todella erottuu ja valitettavasti. 

Vierailija
27/48 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Itse olen rintava tynnyri, ja mielestäni minulle sopii parhaiten väljä takki- tai paitamekko vyöllä, tai väljä empirelinjainen. V-kaula-aukko on imartelevin.

kapea vai leveä vyö?

Ehdottomasti ihan kapea. Siis sellaisessa paitamekossa se voi olla vain sellainen naru, jolla mekkoa vähän kurotaan kapeammaksi vyötärön kohdalta. Ei missään nimessä mitään leveitä, näyttäviä vöitä. 

Pilailetko? Tuohan on kamala. Kuin joku säkin suu, kuroen. Enkä nyt puhu jenkkien pressaehdokkaasta. 

Vierailija
28/48 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuiselle ihmiselle yllätys, että ruumiinrakenteita on erilaisia? Kaikki eivät pääse tuohon mittaan edes normaalipainoisena.

Tiedän, mutta jos AP kertoi että vyötärö erottuu selkeästi, se viittaa siihen, että vyötärö on huomattavasti muuta vartaloa kapeampi.

Ei vaan leveämpi. 100m. Sehän tässä se ongelma onkin. Hän kertoi sen kyllä selvästi ja viesti oli lyhyt joten pitäisi ymmärtää. 

Vierailija
29/48 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Tuo v-aukko muuten todella tekee positiivisen eron, jos on rintava. Minä suosin mieluiten rinnan kohdalta tiukkoja mekkoja, jotka lähtevät siitä sitten levenemään ja päättyvät juuri polven yläpuolelle. Tällaisella rintavalla tynnyrillä (niin osuva kuvaus) kun on monesti hyvät raajat kuitenkin.

Mutta ne rinnasta kireät on niin tyrkkyjä. Ei sovi asialliseen pukeutumiseen esim töihin. 

Vierailija
30/48 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim:

Muuten hyvä mutta liian tyrkky.. Pusero päälle ja tissit piiloon. 

Vierailija
31/48 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mä olen myös "vyötärötön", mutta on tuo 100 cm vyötärö melkoinen kuitenkin.

Ja sitten itse aloitukseen: jos joku sanoo, että vyötärö erottuu, mä kyllä ajattelen sen olevan paljon vähemmän kuin rinnanympärys ja lantio. Ei niin päin, että se erottuu "ulospäin". Tai sitten ap:n muut mitat ovat melkoiset.

Vierailija
32/48 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä joistakin äitiysvaatteista, niists valmiiksi katsottu pallomahaa tyylikkäästi peittäviä. Vai onko aloituksessa kirjoitusvirhe, ettei olisikaan vyötärön mitta 100, sehän on reippaasti terveysriski, jos vaikka sitä uutta laihdutuslääkettä ensihätään. Apn pituisella saisi olla korkeintaan 80.

Ap: ei ollut kirjoitusvirhe valitettavasti. Olisikin missin mitat. Mutta kun ei ole enkä kyllä ole ainoa pullea Suomessa. Ei me olla kirjoitusvirheitä vaan todellisuutta. 

Vierailija
33/48 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan leveämpi. 100m. Sehän tässä se ongelma onkin. Hän kertoi sen kyllä selvästi ja viesti oli lyhyt joten pitäisi ymmärtää. 

vyötärö erottuu = vyötärö on kapeampi kuin rinnanympärys ja lantio (muuten se ei olisi vyötärö)

ap on mahakas

(mä olen samalla tavalla keskivartalosta lihomaan taipuvainen kuin ap enkä ikinä olisi ylipainoisena sanonut, että mulla erottuu vyötärö, vaikka ylipaino kertyikin juuri vyötärölle)

Vierailija
34/48 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mä olen myös "vyötärötön", mutta on tuo 100 cm vyötärö melkoinen kuitenkin.

Ja sitten itse aloitukseen: jos joku sanoo, että vyötärö erottuu, mä kyllä ajattelen sen olevan paljon vähemmän kuin rinnanympärys ja lantio. Ei niin päin, että se erottuu "ulospäin". Tai sitten ap:n muut mitat ovat melkoiset.

Erottuu ulospäin... ! Mä en kestä :)) kahvia näppiksellä :) 

Vierailija
35/48 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tässä halutaan? Ihan älytön aloitus.

Vierailija
36/48 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suora ja ryhdikäs puoleen sääreen ulottuva paitamekko, ilman vyötä. Tai tunika. Oletko kokeillut korsettia tai vast tukevia alusvaatteita? 

37/48 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

kapea vai leveä vyö?

Ehdottomasti ihan kapea. Siis sellaisessa paitamekossa se voi olla vain sellainen naru, jolla mekkoa vähän kurotaan kapeammaksi vyötärön kohdalta. Ei missään nimessä mitään leveitä, näyttäviä vöitä. 

Pilailetko? Tuohan on kamala. Kuin joku säkin suu, kuroen. Enkä nyt puhu jenkkien pressaehdokkaasta. 

Viittasin tämän tyyppiseen vyöhön:

https://hobbyhall.fi/fi/muoti/naisille/naisten-vaatteet/mekot/naisten-m…

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
38/48 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

kapea vai leveä vyö?

Viittasin tämän tyyppiseen vyöhön:

https://hobbyhall.fi/fi/muoti/naisille/naisten-vaatteet/mekot/naisten-m…

Kyllä vyön pitää olla nahkaa.

Vierailija
39/48 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiimalasivartaloisena tulin innoissani ehdottamaan asuja ja odottamaan vinkkejä muilta, mutta otsikko hämäsikin. Jos sanotaan, että vyötärö erottuu, on tiimalasivartaloinen ja vyötärö huomattavasti muuta vartaloa kapeampi. 

Vierailija
40/48 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vyötärö erottuu = vyötärö on kapeampi kuin rinnanympärys ja lantio (muuten se ei olisi vyötär

No onko se sit hyvä jos on erottuva vyötärö tuolla logiikalla ja laaja lantion ympärysmitta, eli levenee edelleen laajasti alaspäin? Silloinhan vyötärö on kapeampi kuin lantio. Jos rinnat kuitenkin suipot niin onko hyvä ja voiko hän todeta olevansa x mallinen jolla erottuu vyötärö? 

M34 v