Kela pakottaa muuttamaan halvempaan asuntoon, vuokra 890€/kk mistä saisin halvemman? Luottotiedot menneet, työtön olen, rikosrekisteri on?
Kela pakottaa muuttamaan halvempaan asuntoon, vuokra 890€/kk mistä saisin halvemman? Luottotiedot menneet, työtön olen, rikosrekisteri on?
Kommentit (100)
glory hole ostarilla ja massii tulee
Vierailija kirjoitti:
Jaa.
Sitä vaan tähän kommentoin, että Kela tulee tekemään noita muuttokehotuksia halvempiin asuntoihin jatkossa yhä enemmän. Jos nyt on vuokra jostain vanhasta kämpästä 540, ens vuonna se tulee nousemaan ainakin 560:een, mutta mitkään asumistuen tai työttömyysetuuden määrät eivät tule nousemaan muutamaan vuoteen... joten niitä muuttokehotuksia tulee satamaan lisää. Eikä auta, että joku 540 on nyt tällä hetkellä halvinta tasoa ja asunto ei yksiö.
Niin, että sellaista.
Pitää kai kattella jotain autiotaloja jossain pellon ja mettän laidalla, jonne menee sitten hiirien ja rottien seuraksi, lämmitystä ei tokikaan voi sitten asuntoon saada, ettei mene koko tönö poroksi.
Tampereelta on kuulunut jo huonoja uutisia: Lapsiperheitäkin joutunut häädetyiksi, nuoret joutuvat myymään seksipalveluita saadakseen elämiseen tarvittavaa rahaa... No? Orpo, hyvinkö menee?
Kai niitä häätöjä tulee, kun ihmisillä ei ole enää rahaa maksaa vuokria. Kaikki viedään. Se, että käy töissä, on työpaikka, ei ole mikään syy liputtaa, koska se voi olla kohta entinen työpaikka ja sitten lähtee myös kämppä, koska ei ole rahaa maksaa. Hinnat vaan nousevat ja elämä on päivä päivältä kalliimpaa. Näin huonosti ei suomalaisilla mennyt edes 1990-luvun lamassa ja se on paljon se. Ukrainan sodan rahoittamiseen rahaa kyllä riittää, omasta kansasta ei mitään väliä. Ulkomaat ensin, se on sitä Suomen poliittista linjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa.
Sitä vaan tähän kommentoin, että Kela tulee tekemään noita muuttokehotuksia halvempiin asuntoihin jatkossa yhä enemmän. Jos nyt on vuokra jostain vanhasta kämpästä 540, ens vuonna se tulee nousemaan ainakin 560:een, mutta mitkään asumistuen tai työttömyysetuuden määrät eivät tule nousemaan muutamaan vuoteen... joten niitä muuttokehotuksia tulee satamaan lisää. Eikä auta, että joku 540 on nyt tällä hetkellä halvinta tasoa ja asunto ei yksiö.
Niin, että sellaista.
Pitää kai kattella jotain autiotaloja jossain pellon ja mettän laidalla, jonne menee sitten hiirien ja rottien seuraksi, lämmitystä ei tokikaan voi sitten asuntoon saada, ettei mene koko tönö poroksi.
Tampereelta on kuulunut jo huonoja uutisia: Lapsiperheitäkin joutunut häädetyiksi, nuoret joutuvat myymään seksipalveluita saadakseen elämiseen tarvit
Eivät ne " ihmiset" tähänkään mennessä ole vuokriaan maksaneet vaan Kela. Ja KELALLA ei ole enää varaa maksaa niitä vuokria.
Jos nämä ihmiset olisivat ITSE maksaneet vuokransa niin eihän asumistuen pieneneminen vaikuttaisi heidän asunnon vuokraansa millään tasolla. Vttu mikä imbesilli sinäkin olet.
Vierailija kirjoitti:
Töihin meno
Tämä vaihtoehto jankutus on jo loppuun kulunut, koska työttömät todella hakevat 1-4 paikkaa kk työtä, itsekin jo 2v, 2 työhaastattelua kävin. Oli tarjota vain satunnaisia keikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin meno
Tämä vaihtoehto jankutus on jo loppuun kulunut, koska työttömät todella hakevat 1-4 paikkaa kk työtä, itsekin jo 2v, 2 työhaastattelua kävin. Oli tarjota vain satunnaisia keikkoja.
Eihän nämä sitä tajua, kun ovat itse elämässään kaiken helpolla saaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin meno
Ai lottokone on tuonut hyvät työpaikat? Kyllä ne haastattelut on ihan itse täytynyt käydä, ei niitä työpaikkoja lahjaksi tule.
Vierailija kirjoitti:
Voi miten paljon näitä yyhhoo äitien päin persettä kasvattamia ihmis riepuja oikeasti onkaan. Huøran penikoita kuten vaari kauniisti asian ilmaisi.
Ei se kuule aina ole se ydinperhe se paras ja auvoisin ja tasapainoisin lähtökohta lapselle. Kaksi vanhempaa ei automaattisesti takaa turvaa lapselle. Vaikkei fyysistä väkivaltaa olisikaan, saattaa ydinperheessä olla henkistä väkivaltaa, mikä vuosia jatkuvana traumatisoi lasta siinä missä fyysinenkin väkivalta.
Meidän tapauksessa myös lapasen kannalta ero oli paras ratkaisu. Lapsi sai kasvurauhan ja minä myös aloin hengittää vapaammin. Voimavaroja on nyt lapseen huomattavasti enemmän, kun niitä ole viemässä narsistinen ja psykopaattinen puoliso.
Aloittajalta voisi poistaa kaikki tuet ihan vaan sillä perusteella, että hän ei osoita minkäänlaista todellista halua kouluttautua tai työllistyä. Feikkihakemusten kyhääminen ei ole työnhakua.
Kummallista että Kelan pitää pakottaa pois muuttamaan. Eikö nyt jo oma järki sano milloin ei rahat riitä vuokraan ja pitää etsiä muita ratkaisuja päivittäiseen selviämiseen. Hölmöyksiä tulee kaikkien tehtyä mutta itse täytyy vastuu ottaa tekemisistään. Turha Kelaa syyttää.
Ennen -90jotain kelalla oli maksimikorvaus vuokrasta jota ei saanut ylittää eikä se ollut suuri summa henkilöä kohden. Tai sai mut korvausta sai vähemmän.
Kai se katosi jossain välissä?
Samaa jankutusta täällä,miksi en voi asua kun työssäkäyvät ja miksi joudun miettimään mihin rahat riittää,miksi ja miksi.Perse yläs penkistä kaiken ilmakseks saanut tollo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin meno
Ai lottokone on tuonut hyvät työpaikat? Kyllä ne haastattelut on ihan itse täytynyt käydä, ei niitä työpaikkoja lahjaksi tule.
Niin kun sulle ei ole koskaan tapahtunut sellaista, että kun olet hakenut töitä, niin eivät ole pyytäneet edes haastatteluun ja sitten kun olet päässyt haastatteluun, niin et ole tullut valituksi. Enkä minä ole väittänyt minkään lottokoneen tuoneen työpaikkoja, se on ihan niitä sun omia tulkintojasi, että olisin tässä lottokoneista puhunut. Katsos kun osa porukasta on töissä, kuten minä ja sinä, ja osa porukasta ei ole päässyt töihin hakemisesta ja haastatteluista huolimatta. Siksi tässäkin maassa on yhtäaikaa sekä työttömiä että työssä käyviä, ei siinä sen kummempaa. Osa työssä käyvistä ei vaan pysty mitenkään tajuamaan sitä, miksi joku on työtön. Minä olen ollut elämäni aikana sekä työttömänä että eri työpaikoissa, joten omasta kokemuksestani ymmärrän hyvin, miksi toiset käy töissä ja miksi toiset ovat työttöminä. Kaikki eivät ole samanlaisia, eikä kaikilla elämä kulje kohdusta hautaan täsmälleen samoja latuja ja polkuja pitkin. Ja sen takia kaikilla on erilaiset elämänkokemukset, mutta monilla samankaltaisia kokemuksia. Tämä on semmonen asia, joka on erinäisistä syistä johtuen turhan monelle liian mutkikasta ymmärtää.
Toivotan kaikkea hyvää.
Puppa keitti murakat iltapäivä kahvit ja Mumma toi kaupasta vasullisen perliininmunkkia, vasu pois? 👴🏻👵🏻🧺
Vierailija kirjoitti:
Jaa.
Niin, että sellaista.
Tampereelta on kuulunut jo huonoja uutisia: Lapsiperheitäkin joutunut häädetyiksi, nuoret joutuvat myymään seksipalveluita saadakseen elämiseen tarvittavaa rahaa... No? Orpo, hyvinkö menee?
Hehän ovat koko ajan kannattaneet seksikauppaa ja halunneet ajaa naiset siihen ahdinkoon. Sillä ovat keränneet ääniäkin puutteenperältä.
Vierailija kirjoitti:
Olet taakka yhteiskunnalle. Sinun pitäisi vetää johtopäätökset ja kuolla pois.
Ilmoitettu asiattomaksi. Tällaista julmuutta en täällä enkä missään muissakaan keskustelupalstoilla halua nähdä. Tämän päivän Suomessa on aitoa hätää ihmisillä. Lapsiperheitä häädetään kodeistaan. Edullisempia vaihtoehtoja eiyksinkertaiseesti ole, tai niitä ei riitä kaikille. Ei riitä, että pumpulissa kasvaneet eivät toisenlaista todellisuutta ymmärrä, vaan heidän täytyy tehdä myös toisen hädästä pilkkaa. Tällaista Suomea en halua.
Hiukan viiveellä saattaa tapahtua, mutta voisi kuvitella vuokrienkin hintojen nousun loppuvan tai jopa kääntyvän laskuun, jos vuokralaiset eivät voi enää asuntoja samaan hintaan vuokrata. Toki ne edelleen vuokraavat, joilla ei kela tue vuokrassa. Mutta on niin paljon heitä, jotka joutuvat kelaan turvautumaan, että tulee näkymään 'vuokralaismarkkinoilla'. Sijoitusasuntojensa vuokranantajat joutuvat miettimään sopivaa hintaa. Vaikka sen oman sijoitusasuntonsa tuoton on laskeskellut alkujaan jollekin odotustasolle ja inflaatiokin jyllää, niin eiköhän loppupeleissä ota siihen mieluummin halvemmalla kuin pidä aivan tyhjillään.
Tämä olisi ihan toivottavakin kehitys, jotta yhteiskunta ei maksa kelakorvausten muodossa yhä suurempia ja suurempia summia sijoittajien taskuun. Kommentoin näin, vaikka itselläkin on sijoitusasunto.
Vierailija kirjoitti:
Samaa jankutusta täällä,miksi en voi asua kun työssäkäyvät ja miksi joudun miettimään mihin rahat riittää,miksi ja miksi.Perse yläs penkistä kaiken ilmakseks saanut tollo.
Samallalailla moni työssäkäyvä jankuttaa, että miksei voi 3000€ tienaavana elää niin kuin 6000€ tienaavat. "Kun mulle kuuluu."
Up