Millainen uimapuku 1-vuotiaalle? Uimavaipat??
Ollaan tässä mietitty uimahalliin menoa mutta pian 1-vuotiaalla neidillämme ei ole uimapukua? Kokemuksia kaipailisin, että millainen on paras. Kannattaako hankkia ns.vauvamallinen uikkari vai " isojen" tyttöjen uimapuku. Entä onko kellään kokemusta uimavaipoista?
Kommentit (3)
Meillä ollut tuon ikäisillä (tytöllö ja 2 pojalla) aina pelkät pienet uimahousut. Uimavaipat on mielestäni hyviä ihan pienillä vauvauinnissa, mutta ei isommalla enää tarvii. Todella harva 1 vuotias kakkaa uima-altaassa ollessaan! Vauvauinneissakin käy kakkavahinkoja todella todella harvoin. Meidän vauvauintiohjaajan 20 vuoden uralla käynyt 2 kertaa!
Tai itse olen niitä katsellut Citymarketeista ja Prismasta, mutta ei niitä ole enää valikoimissa.
Tuollaiset me laitettaisiin jos oltaisiin menossa uimahalliin (ja on laitettu). " Hätätilassa" satunnaisesti pärjäjisi pelkällä uimavaipallakin.
Luulen että normaalioloissa uidessa kannattaa pienellä uimavaippaa käyttää, jottei tule vahinkoja - vaikkei kakkaa tulisikaan, niin tuskin ihmiset tykkää ajatuksesta että vauva pissailee veteen.
Vauvauinnissahan taas uimavaippaa ei käytetä - heidän mukaansa on hyvä jos sitä ei ole, jotta esim. kakkavahingot huomataan heti (koska uinti pitää kuitenkin heti sen jälken lopettaa).
Ja kieltämättä uimavaipasta tulee kovin raskas roikkopaketti, joten saattaa kyllä vähän haitata lapsen liikkeitä - toisaalta tuskin se pieniä paljon häiritsee.
Painijamallinen uimapuku on hyvä, kun lasta on siinä helpompi käsitelläkin, kuin ihan liukasta lähes nakupelleä. Tai tavallinen kokouimapuku varmaan siis yhtä hyvä jos tyttö.