Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aseksuaalisuus viisikymppisenä

Vierailija
11.09.2024 |

Voiko ihminen muuttua aseksuaaliksi viidenkympin kieppeillä? Mikään romanttinen ei oikein innosta, eikä mikään seksuaalinenkaan. Taidan olla yksin vikani kanssa. Onko muita, jotka kokevat samaa?

Kommentit (281)

Vierailija
1/281 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

Vierailija
2/281 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Mutta olen jo sitoutuneessa parisuhteessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/281 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Minua ei kiinnosta seksi lainkaan, pelkkä ajatuskin yököttää. Kun kuvittelen, että joku ukko äheltäisi päälläni, niin tulee oksennus. Ajatus ukosta ilman vaatteita naurattaa.

Vierailija
4/281 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös kaikki naiset viimeistään tuossa iässä muutu?

Vierailija
5/281 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 🖐

Vierailija
6/281 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonaaliset syyt.

Vierailija
7/281 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä tiedä. Kyllä se on sulla ennemminkin kyse muutoksista hormoneissa.

Vierailija
8/281 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi, oikein hyvin. 

Vierailija
9/281 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, jos aiemmin on tuntenut ns normaalisti halua. Sinulla tämä "aseksuaalisuus" eli halun puute on vain oire jostain terveydellisestä vaivasta. Miesten vaihdevuodet kenties, testosteronin lasku, masennus... Eli kyse ei ole varsinaisesti aseksuaalisuudesta, vaan jonkin muun aiheuttama seuraus, joka paranee, kun sen aiheuttaja on hoidettu tai poistettu.

Vierailija
10/281 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi tuotti minulle pettymyksen, se oli vain miehen ilo, mutta siihen aikaan sitä pidettiin aviollisena velvollisuutena. Avioliiton jälkeen en ole halunnut yhdenkään miehen läheisyyttä. Olenko siis aseksualinen henkilö, mutta tyytyväinen elämääni.

Vierailija
11/281 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki noin vanhat ovat sitä!

Vierailija
12/281 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin boomerina minulle riittää että olen mies ja hetero. En välitä tietää mitä on Aseksuaalisuus tai metroseksuaalisuus jne.

Vierailija
13/281 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki noin vanhat ovat sitä!

Sinulla on paljon opittavaa.

Vierailija
14/281 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi toi tietty viriiliys heikentyä iän myötä. Lääkkeetkin (etenkin psyykenlääkkeet) heikentävät seksuaalisuutta tai vievät sen kokonaan. Myös kaikenlaisia päänsisäisiä lukkoja ja estoja sekä traumoja. Eli kyllä voi muuttua jonkin sortin ei-synnynnäiseksi valkoiseksi, harmaaksi tai jopa täydeksi aseksuaaliksi. Itsekin olen muuttunut em. syistä jonkinlaiseksi aseksuaaliksi mutta en antiseksuaaliksi.

Vierailija
15/281 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi. Minua ei kiinnosta seksi lainkaan, pelkkä ajatuskin yököttää. Kun kuvittelen, että joku ukko äheltäisi päälläni, niin tulee oksennus. Ajatus ukosta ilman vaatteita naurattaa.

Sinun on helppo löytää hauska ja huumorintajuinen mies. Mies vain ottaa vaatteet pois. 

Vierailija
16/281 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia mietityttää, voi käynti seksuaalineuvonnassa olla ihan hyvä. 

Vierailija
17/281 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi toi tietty viriiliys heikentyä iän myötä. Lääkkeetkin (etenkin psyykenlääkkeet) heikentävät seksuaalisuutta tai vievät sen kokonaan. Myös kaikenlaisia päänsisäisiä lukkoja ja estoja sekä traumoja. Eli kyllä voi muuttua jonkin sortin ei-synnynnäiseksi valkoiseksi, harmaaksi tai jopa täydeksi aseksuaaliksi. Itsekin olen muuttunut em. syistä jonkinlaiseksi aseksuaaliksi mutta en antiseksuaaliksi.

Nyt on kyllä taas niin lokerointoa ja termeillä kikkailua, että huhhuh...

Vierailija
18/281 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pitäisi olla nykymaailmassa tilaa myös vähemmän seksuaalisille. Tuntuu että vain seksuaaliset ihmiset hyväksytään ja kun on vähemmän haluava, on jotenkin huono tai sairas. Tai traumatisoitunut, Minusta se ei ole niin, on vain erilaisilla haluilla varustettuja ihmisiä. 

Seksi aiheuttaa vain paineita ja ahdistusta toisinaan.

Vierailija
19/281 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä teillä ole mitään läheisyyden tarvetta? Kompensoitteko sen jotenkin, esimerkiksi kissalla? Kyllähän se kamalalta kuulostaa jos ihminen on vailla ilman toisen itselleen hyvän ihmisen läheisyyttä. Mitä siitäkin tulisi, että lapsi kasvatettaisiin ilman lämpöä.

Vierailija
20/281 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu huonoista kokemuksistasi tai sitten et pidä enää itseäsi viehättävänä, etkä sen takia halua seksiää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän