Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olletteko huomanneet että ihmiset kohtelee teitä erilailla jos pukeudutte paremmin??

Vierailija
11.09.2024 |

esim jos olette aiemmin ollut nukkavieru seinäruusu ja sitten muuttunut?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on kohdeltu ihan hyvin, jos olen itse ollut kohtelias ja positiivinen. 

Vierailija
2/44 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni on tuota samaa sanonut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. 

Vierailija
4/44 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on kohdeltu hyvin. Välillä näytän ihna kassialmalta, mutta hyvää palvelua olen saanut. 

Vierailija
5/44 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ole huomannut, sama miltä näytän, aina ovat yhtä kohteliaita ja ystävällisiä. Sori, keksi jotain parempaa.

Vierailija
6/44 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin nuorempana oli noin. Nyt yli nelikymppisenä saan pääsääntöisesti aina hyvää kohtelua. Poikkeuksena ovat jotkut nuoret naismyyjät, jotka ovat töykeitä ilmeisesti  aivan kaikille.

Vierailija
7/44 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä eroa. Minulla on ollut niin vaihtelevia luukkeja ja esim siisteydessäni on ollut isoja eroja, niin kyllä sen huomaa kohtelussa. Mutta ei nyt mitenkään rajusti.

Olen nainen enkä siis niin pelottava joten ketä kiinnostaa.

Vierailija
8/44 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. 

Yksi esimerkki: Menin farkuissa, anorakissa, naama meikittä ja tukka ponnarilla kultaliikkeeseen. Myyjät 2 kpl palvelivat jopa jälkeeni kauppaan tulleita. Notkuin paikalla aikani ja menin seuraavaan liikkeeseen josta ostin varsin arvokkaan korun. Siellä palvelivat kun olin ainoa asiakas.

Huomattu on, että laittautuneena saa parempaa palvelua kuin luomuna. 

Vierailija
9/44 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina siistit ja hyvät vaatteet, koska se tuo hyvää ja positiivista mieltä itselle. Ei kauheasti kiinnosta mitä joku ventovieras niistä ajattelee, ei mitään merkitystä. En tarvitse muiden hyväksyntää, en ole siitä millään tavalla riippuvainen.

-m

Vierailija
10/44 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai koska vaatteet ja ulkonen habitus on ihmisen käyntikortti tässä matrixissa, mä oon sanonu sen monesti. 

Toinen syy on se että kun sä itse pukeudut paremmin, sä itse myös tunnet olosi paremmaksi, mikä hohkaa ympäristöön. Sen takia muutkin tekevät samoin sua kohtaan. 

Vaatteet on ollu todella isossa roolissa siitä lähtien kun ihmiset keksi ne. Me ollaan ihan oikeasti eletty jopa Suomessa sellasta aikaa, että kaikki piti pukuja päällä (Britti-invaasio:D) Mut siis se pointti oli se, että pukeutuminen on oikeasti kaiken a ja o tässä matrixissa

Se on teennäistä, mutta se on vaan fakta. Kaikki kohtelee sua paremmin kun sä näytät hyvältä

Vierailija
11/44 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo saan kaupassa ihan erilaista palvelua jos muistan laittaa kotona edes kalsarit jalkaan.

Yleensä se vartija ei edes pamputa kun heittää ulos.

Vierailija
12/44 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä suhtautumisessa hurja ero kun on ulkoiluvaatteissa (ei missään hikisissä ja haisevissa) ja meikkaamattomana verrattuna siihen, että on arkisessa työlookissa vaikka sekään ei mikään kovin tällätty ole.

Voisin veikata, että jossain paremmassa / juhlavammassa meikissä ja kampauksessa sekä mekko päällä olisi suhtautuminen vieläkin erilaisempaa.

Ja nyt siis puhun ihan vain aspojen ja myyjien käyttäytymisestä.

Vierailija
13/44 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin nuorempana oli noin. Nyt yli nelikymppisenä saan pääsääntöisesti aina hyvää kohtelua. Poikkeuksena ovat jotkut nuoret naismyyjät, jotka ovat töykeitä ilmeisesti  aivan kaikille.

Siis nämä on ihan käsittämättömiä ja eivät aina edes tervehdi. Lisäksi monilla on niin elämäänsä kyllästyneen ilme kasvoilla ja vähän sellainen olemus kuin nokassa haisisi kusi ja pska 24/7.

Mikä pakko se on mennä johonkin ruokakauppaan töihin jos ei voi sietää ihmisiä?!

Vierailija
14/44 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen. Jos minulla on tyylikkäät ja kauniit vaatteet, niin saan huonoa palvelua. Suomalaiset ovat junttikansaa, jotka tykkää rumista ihmisistä ja vaatteista. 

Vierailija
15/44 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis n3ämä on ihan käsittämättömiä ja eivät aina edes tervehdi. Lisäksi monilla on niin elämäänsä kyllästyneen ilme kasvoilla ja vähän sellainen olemus kuin nokassa haisisi kusi ja pska 24/7.

Mikä pakko se on mennä johonkin ruokakauppaan töihin jos ei voi sietää ihmisiä?!

Ja ennen kaikkea, suhteillako ne sinne pääsee koska kai jokainen kauppias tajuaa että iloinen myyjä vetää asiakkaita?

Vierailija
16/44 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta. Osa nykymyyjistä ei edes tervehdi vaikka itse sanoo sen moin / hein ihan normaalisti siinä kassalla. Tosin sillä ei kyllä ole ihmeemmin merkitystä oli päällä mitä hyvänsä koska eihän nämä edes nosta katsettaan vuorossa olevaan asiakkaaseen.

Vierailija
17/44 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan kyllä, kun menen kylille nuhjuisissa farkuissa, kulunut flanelipaita ja kumiteräsaappaat, niin jutteluseuraa tulee haitaksi asti.  "Pyhä vaatteilla" saa kulkea rauhassa.

Vierailija
18/44 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai olen huomannut. Ja sehän menee molempiin suuntiin. Jos menen kravatti kaulassa paikalliseen pubiin, niin työttömät katsoo kuin kusipäätä. Ja sitten toisessa paikassa kohtelu on huonompaa, jos mulla vähän reikänen paita päällä, sortsit jalassa ja sandaalit.

Vierailija
19/44 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai! Sehän on itsestään selvää. Suosittelen siis opettelemaan pukeutumaan ja huolehtimaan siisteydestä. Työpaikallakin asiat sujuvat kun on pukeutunut ja huolehtinut itsestään. 

Vierailija
20/44 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auta. Osa nykymyyjistä ei edes tervehdi vaikka itse sanoo sen moin / hein ihan normaalisti siinä kassalla. Tosin sillä ei kyllä ole ihmeemmin merkitystä oli päällä mitä hyvänsä koska eihän nämä edes nosta katsettaan vuorossa olevaan asiakkaaseen.

Täällä Itä-Suomessa ei pääse luikkimaan hyllyjen väliin että myyjät ei tervehtisi.  En sitten tiedä johtuuko hieman renttumaisesta olemuksesta, en tärkeile missään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme