Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä te teette, jos avoimena ei ole yhtään teidän alan työpaikkaa?

Vierailija
11.09.2024 |

Ja olette lähettäneet kaikkiin teitä kiinnostaviin paikkoihin avoimen työhakemuksen saamatta töitä tai edes vastauksia. 

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä työpaikka pitäisi olla väkisin johonkin tiettyyn alaan?

No kun on opiskellut vuosikausia, toki haluaisi päästä sellaisiin ansioihin mitä korkeakoulututkinto mahdollistaa tai edes jotain sinne päin. Sellaisiin hommiin lähes aina edellytetään alan koulutusta ja työkokemusta. 

Muista että pelkkä koulutus ei lisää palkkaa senttiäkään. Itse olen ihan amis ja töihin menin 19 vuotiaana heti armeijan jälkeen. Siellä on tehtaassa yli puolet jos minkälaista insinööriä samoissa hommissa. Sama palkka parikymppiä tunti. Minä vain olen tienannut vuosikausia kauemmin. Sitten eri jos työ vastaa koulutusta.

Olet väärässä. Usein koulutus nostaa palkkaa, vaikka tekisi samaa hommaa. Ja sittenhän on suuremmat mahdollisuude

Ei. Sama työ sama palkka, kokemus lisää palkkaa. Lähtö oli 7,30€ 19 vuotta sitten. Nyt 19.80€. uudet kaikki, oli insinööri tai amis niin reilusta kympistä lähdetään liikkeelle. Palkka tulee hyvälle tuottavalle työntekijälle, ei papereille. 

Vierailija
22/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, aloittajan kysymykseen on selkeä vastaus ja pari eri vaihtoehtoa:

- jos on hakenut kaikkia ilmoitettuja paikkoja, voi lisäksi hakea paikkoja, joita ei (vielä) ole olemassa

- voi hakea muiden alojen paikkoja

- voi miettiä, onko hakenut kaikilta mahdollisilta paikkakunnilta

- voi miettiä, onko taloudellista mahdollisuutta esimerkiksi lisäkoulutukseen tai ilmaistyöhön (työkokeilut yms.), joka voi poikia verkostoja tai palkallista pätkää

- voi miettiä, onko osaamista mahdollista myydä palveluna, eli pistää firma pystyyn.

Siinäpä ne kai on? Itse teen parhaillaan työtä työttömyyskorvauksella ja haen laajasti eri alojen paikkoja. Lisäksi tietysti Linkkarissa länkytän kaikkea mukasyvällistä. Olisin ottanut lisäkursseja avoimesta yliopistosta (ja työkkäri antoi maks. kahteen kurssiin luvan), mutta ei ole varaa nyt kurssimaksuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttisin elämästä niinkuin vaan voin, miksi murehtia ?

Vierailija
24/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin valita työpaikkani.

-soteala

Vierailija
25/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on löytynyt pimeitä töitä viimeisen 20 vuoden aikana. Täällä ainakin tunnettu yrittäjä joka sain valtioltakin 200000 euron tukia niin on palkannut minut 20 kertaa pimeesti töihin. Sitten on yksi toinenkin jolle olen tehnyt hommia kjoka vuosi jotain pimeetä hommaa.

Vierailija
26/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostavia? Kun mieluisat loppuu haetaan ei kiinnostavia.

En voi hakea oman alan paikkoja. Fysiikan pettäessä. Pitää etsiä mitä tahansa työtä jota pystyy ylipäätään tekemään.

Jos on laittanut avoimet hakemukset vain kiinnostaviin. Voi laittaa uudelleen. Sillä yleensä kun niihin ei ole reagoitu silloin. Saatetaan soittaa ja kysyä. Lähdetkö vitosella seisomaan tolpan nokkaan päiväksi. En.

Vierailija
27/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina on löytynyt pimeitä töitä viimeisen 20 vuoden aikana. Täällä ainakin tunnettu yrittäjä joka sain valtioltakin 200000 euron tukia niin on palkannut minut 20 kertaa pimeesti töihin. Sitten on yksi toinenkin jolle olen tehnyt hommia kjoka vuosi jotain pimeetä hommaa.

Kaikille rikollisuus ei sovi.

Vierailija
28/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähdin opiskelemaan uutta alaa. Olihan noita insinööritehtäviä avoinna, mutta lähes kaikki sellaista joihin taitoni eivät riittäneet eikä cv:lläni olisi päässyt edes haastatteluun. Niihin harvoihin tarpeeksi helppoihin alan töihin taas oli Varmaan sata minua parempaa hakijaa. 

Vierailija
29/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin alaa. Tästä on kylläkin jo kahdeksan vuotta aikaa, silloin onnistui.

Vierailija
30/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on parissa postauksessa mainittu "avoin hakemus ilmoitettuun paikkaan". Tiedättehän, että se on mahdoton asia? Avoin hakemus tarkoittaa hakemusta, joka lähetetään yritykselle, joka EI OLE ilmoittanut mitään paikkaa. Ilmoitettuun paikkaan lähetetty hakemus on ihan vaan työhakemus, ei avoin hakemus.

Vierailija
31/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajan on paha mennä tekemään sähköhommia.

Vierailija
32/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kuukauden jälkeen aloin hakemaan muitakin töitä mutta ei niihinkään pääse.

Vierailija
33/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei tiedä mikä on aloittajan tausta, koulutus tai ala, niin on vaikea antaa tarkempia neuvoja. Korkeakoulutetun tapauksessa mahdolliset työnantajat voivat karsastaa jos CV:ssä on esim. siivousta. Se voi antaa kuvan että työnhakija on epätoivoinen tai ei sitoudu omaan alaansa. Eikä siivouksella työtätekevä elä.

Miten niin siivooja ei elä? Kyllä me ainakin eletään. Vaimo on siivooja, minä amis tehtaassa töissä. Omakotitalo rakennettiin avaimet käteen periaatteella ja lapsiakin on kolme. Joka kerta on kaikki tullut maksettua ajallaan vaikka korotkin ovat kovat ja sähkökin on ollut erittäin kallista.

Vierailija
34/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lähdin opiskelemaan uutta alaa. Olihan noita insinööritehtäviä avoinna, mutta lähes kaikki sellaista joihin taitoni eivät riittäneet eikä cv:lläni olisi päässyt edes haastatteluun. Niihin harvoihin tarpeeksi helppoihin alan töihin taas oli Varmaan sata minua parempaa hakijaa. 

Mitä lähdit opiskelemaan? Olen myös insinööri, mutta työkokemukseni liittyy enemmän toiseen alaan. Tällä yhdistelmällä on juuri nyt vaikea saada työtä ja mietin ihan uutta alaa. 

Vierailija
35/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein niin, että hain muidenkin alojen töitä, myös ns. pskahommia. Sain ns. pskahommatyön eri alalta. Sitten opiskelin itsenäisesti työn ohella, hakeuduin ihan eri alan pääsykokeisiin ja sain opiskelupaikan. Seuraavat vuodet opiskelin ja tein pskahommaa. Raskasta, mutta lopulta sain uuden alan alakohtaisen työpaikan ja sillä tiellä ollaan.

Vierailija
36/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin henkilöstövuokraamon listoille ja ne löytää mulle kaikenlaisia jänniä työpaikkoja joita en olisi osannut edes etsiä. En ole moneen vuoteen tehnyt oman alan töitä vaan useassa eri firmassa mitä milloinkin on tyrkyllä ollut. Oon tehny ovia, ikkunoita, lautoja, päällystänyt metallia, siivonnut tehdashalleja, siivonnut junia. Jauhopölyn takia jouduin lopettamaan oman alan työt, enkä ole halunnut opiskella enää yhtään, niin olen päätynyt tällaiseen ratkaisuun, että teen kaikenlaista työtä missä ei vaadita koulutusta.

Vierailija
37/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajan on paha mennä tekemään sähköhommia.

Eli koska lähihoitaja ei voi tehdä sähköhommia, niin lähihoitaja ei voi tehdä mitään muita kuin lähihoitajan hommia? 

Vierailija
38/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa voi esim.

- tehdä hommia freelancerina

- perustaa oman yrityksen

- hakea töitä oman kaupungin ulkopuolelta, jos löytyy etätöitä niin silloinhan työnantaja voi periaatteessa olla vaikka eri maassa

- lisäkouluttautua

- hakea töitä, jotka eivät täysin vastaa omaa alaa, mutta jossa voi soveltaa omia taitoja

Vierailija
39/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei tiedä mikä on aloittajan tausta, koulutus tai ala, niin on vaikea antaa tarkempia neuvoja. Korkeakoulutetun tapauksessa mahdolliset työnantajat voivat karsastaa jos CV:ssä on esim. siivousta. Se voi antaa kuvan että työnhakija on epätoivoinen tai ei sitoudu omaan alaansa. Eikä siivouksella työtätekevä elä.

Miten niin siivooja ei elä? Kyllä me ainakin eletään. Vaimo on siivooja, minä amis tehtaassa töissä. Omakotitalo rakennettiin avaimet käteen periaatteella ja lapsiakin on kolme. Joka kerta on kaikki tullut maksettua ajallaan vaikka korotkin ovat kovat ja sähkökin on ollut erittäin kallista.

Riippuu varmaan pitkälti siitäkin missä päin maata haluaa asua. 

Vierailija
40/50 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen oman alan paikkoja kunnes ansiosidonnainen lakkaa, sitten haen mitä vaan joka tuntuu sopivalta. Oma asunto ja ei lainaa, joten pärjäisin ihan työttömyyskorvauksellakin, ei ole stressiä.