Mitä te teette, jos avoimena ei ole yhtään teidän alan työpaikkaa?
Ja olette lähettäneet kaikkiin teitä kiinnostaviin paikkoihin avoimen työhakemuksen saamatta töitä tai edes vastauksia.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä työpaikka pitäisi olla väkisin johonkin tiettyyn alaan?
Juu, on todella hyödyllistä kouluttaa konetekniikan insinööri 40000-50000€ hinnalla + opintotuet päälle ja sitten kun hän on 10 vuodessa maksanut asuntolainastaan puolet niin pakottaa hänet nuorten ensimmäisiin kesätyöpaikkoihin (siivous, kassatyöt, hoiva-avustajat yms). Samalla tämä konetekniikan insinööri ei voi muuttaa muualle, koska vaimolla on työ kotipaikkakunnalla ja lapsilla kaverit ja muut lähisukuverkostot samalla paikkakunnalla. Ei vaan onnistu ja on moraalisesti väärin rikkoa perhe ja lasten sosiaaliset suhteet tuollaisessa tilanteessa.
T. Minä ja puolisoni ollaan onnellisesti vakiduuneissa työvoimapula-alalla
Mitä järkeä on opiskella konetekniikan insinööriksi kun työpaikk
Minä taas haluaisin kysyä, että minkä alan ihmisiä. Mietin alsnvaihtoa, ja kävi tuo konetekniikan insinöörikin mielessä😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä työpaikka pitäisi olla väkisin johonkin tiettyyn alaan?
Juu, on todella hyödyllistä kouluttaa konetekniikan insinööri 40000-50000€ hinnalla + opintotuet päälle ja sitten kun hän on 10 vuodessa maksanut asuntolainastaan puolet niin pakottaa hänet nuorten ensimmäisiin kesätyöpaikkoihin (siivous, kassatyöt, hoiva-avustajat yms). Samalla tämä konetekniikan insinööri ei voi muuttaa muualle, koska vaimolla on työ kotipaikkakunnalla ja lapsilla kaverit ja muut lähisukuverkostot samalla paikkakunnalla. Ei vaan onnistu ja on moraalisesti väärin rikkoa perhe ja lasten sosiaaliset suhteet tuollaisessa tilanteessa.
T. Minä ja puolisoni ollaan onnellisesti vakiduuneissa työvoimapula-alalla
No jos tuo on moraalisesti väärin, niin miksi ihmiset sitten muuttavat työn perässä? Eikö yhteiskunnan tulisi puuttua esimerkiksi avioeroihin, koska tuo on usen seurauksena.
Jos tilanne on tuo, niin tuet pois ja todetaan, että perhe tekee oman valintansa ja sietää seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse lähdin opiskelemaan uutta alaa. Olihan noita insinööritehtäviä avoinna, mutta lähes kaikki sellaista joihin taitoni eivät riittäneet eikä cv:lläni olisi päässyt edes haastatteluun. Niihin harvoihin tarpeeksi helppoihin alan töihin taas oli Varmaan sata minua parempaa hakijaa.
Mitä lähdit opiskelemaan? Olen myös insinööri, mutta työkokemukseni liittyy enemmän toiseen alaan. Tällä yhdistelmällä on juuri nyt vaikea saada työtä ja mietin ihan uutta alaa.
Tämä kiinnostaa minuakin. Insinööriopinnot kiinnostaa, mutta kannattaako uhrata vuosia, jos ei töitä löydy..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse lähdin opiskelemaan uutta alaa. Olihan noita insinööritehtäviä avoinna, mutta lähes kaikki sellaista joihin taitoni eivät riittäneet eikä cv:lläni olisi päässyt edes haastatteluun. Niihin harvoihin tarpeeksi helppoihin alan töihin taas oli Varmaan sata minua parempaa hakijaa.
Mitä lähdit opiskelemaan? Olen myös insinööri, mutta työkokemukseni liittyy enemmän toiseen alaan. Tällä yhdistelmällä on juuri nyt vaikea saada työtä ja mietin ihan uutta alaa.
Lähdin sosiaali- ja terveysalalle. Se oli itsestään selvä valinta minulle, vaikka siinä meni insinöörin tutkinto "hukkaan". Ei ikäsyrjintää ja aukkoinen cv:kin saa täytettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole oman alan töitä, sitten tehdään sellaisia töitä, joita on. Itse teen sivuhommina siivousta vaikka olen korkeasti koulutettu ja omankin alan töitä teen.
Mukava kuulla, että kaltaisiasi sisukkaita ja joustavia ihmisiä vielä on.
Tatkennus, tarkoitatt itsensä loppuun kuluttavia ja myöhemmin katkeria koska elämä meni ohitse. Kiikkustuolissa on kiva muistella elämätöntä elämää. Vai onko?
Laitan lisää hakemuksia. Oman alan töitä on muutaman kerran vuodessa tarjolla enemmän, satunnaisesti ympäri vuotta ja välillä on aikoja, että mitään avoimia paikkoja ei ole omalla alalla/työssäkäyntialueella. Haen sitten paikkoihin, joissa kuvittelisin voivani työskennellä. Välillä kirjoittelen ns. pakkohakemuksia hakuvelvoitteen täyttämiseksi, välillä ihan aidosta kiinnostuksesta paikkaa kohtaan.
Haen oman alan töitä ja kaikkia muita töitä jotka kiinnostaa edes etäisesti. Kun tulee tiettyyn ikään (50+) on ihan sama mitä hakee koska ei ole pelkoa haaastattelukutsusta. Tein työttömyyden alkuaikoina ihan toisen alan suorittavaa työtä. Palkalla ei tule toimeen ja vihasin muutenkin joka hetkeä. Ne työt loppui eikä edes suorittavia töitä ole tänä päivänä tarjolla. Ainakaan mun ikäiselle.
Joskus kysyin parista kirpparista ohimennen, nekin käy työnhauksi.
Olen saanut koulutuksen alalle jossa tätänykyä työpaikan saaminen on kuin lottovoitto, mutta toki tiesin asian jo kouluttautuessani, mutta ala kiinnosti ja kiinnostaa yhä.
Odotan omaa "lottopottiani" ja sitä ennen nyt 3,5 vuotta valmistumisestani olen tehnyt oman alan lyhyitä sijaisuuksia, sekä ollut sijaisena mm. päiväkodissa, alakoulussa, hoivakodeissa, kaupassa ja tehnyt vapaaehtoistyötä vanhus- ja vammaishoidon puolella.
Tämän kesän olin töissä marjatilalla ja nyt opiskelen uutta kieltä, sekä harkitsen hiihtopummin uraa eli lähteäkö talviurheilukeskukseen mökkejä siivoamaan ja baariin blokkaamaan vai etsimään lisää sijaisuuksia kotimaan kamaralla.
En rikastu tällä tavoin, mutta elämäni on rikasta ja mielenkiintoista. Toki haluaisin päästä eläkkeelle omalla alallani jota en ihan heti ole vaihtamassa.