Alle 15% alkoholi ruokakauppaan?
Alkoholilakiin on esitetty muutosta.Alle 15% alkoholi tulisi myyntiin ruokakaupoissa.Mitä mieltä olette?
Kommentit (64)
Kyllä kiitos. Itse juon vain viiniä, kerran kaksi kuussa, en muuta alkoholia. Lähin alko löytyy naapurikylästä 20km päästä, mitään muuta asiaa sille suunnalle ei ole. Samassa kaupungissa kiitos kuntaliitosten on alko 40km päässä. Pitää aina ostaa kerralla useamman kuukauden varatsot ja illallisvieraiden varalle. Ja tämä Etelä-Pohjanmaalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kiitos. Itse juon vain viiniä, kerran kaksi kuussa, en muuta alkoholia. Lähin alko löytyy naapurikylästä 20km päästä, mitään muuta asiaa sille suunnalle ei ole. Samassa kaupungissa kiitos kuntaliitosten on alko 40km päässä. Pitää aina ostaa kerralla useamman kuukauden varatsot ja illallisvieraiden varalle. Ja tämä Etelä-Pohjanmaalla.
Niin ja mainitaan että iso ruokakauppa on 1km päässä kotoa, sekä kaikki muu palvelut ja työpaikka.
Alkolla surkeat aukuoloajat, ruokakaupoista voisi myös myyntiajat laittaa pois. Ei jaksaisi aina etukäteen suunnittelemalla suunnitella milloin juon alkoholia
T. Vuorotyötä tekevä
Sillä on mitättömän vähän merkitystä mistä alkoholeja myydään kun laillisesti myydään. Sillä on suuri merkitys myydäänkö kannabista laillisesti vai laittomasti. Laittomana sen ohella myydään kaikkia huumeita. Jos siihen saa muutoksen niin tietenkin sillä on huomattavasti merkitystä. Ei alkossakaan kukaan tyrkytä muita aineita.
Vierailija kirjoitti:
Pontikka kilju ja sahti on keksitty. Ei poliisi eksy vahingossakaan syrjäkylille.
Vierailija kirjoitti:
Minä juon joka päivä, jos rahaa on.
Ruokakaupasta saa sen helposti. Jes.
Vierailija kirjoitti:
Tollo.
Det behövs ingen gräns på alkoholprocenten. Öppna för allt som är lagligt, såsom man från första början har arrangerat saken i Europas kultiverade länder.
Vierailija kirjoitti:
Sillä on mitättömän vähän merkitystä mistä alkoholeja myydään kun laillisesti myydään. Sillä on suuri merkitys myydäänkö kannabista laillisesti vai laittomasti. Laittomana sen ohella myydään kaikkia huumeita. Jos siihen saa muutoksen niin tietenkin sillä on huomattavasti merkitystä. Ei alkossakaan kukaan tyrkytä muita aineita.
Vastaileeko tässä aapee itselleen?
Tutkinnassa on alle tuon vahvuiset viinit, ei muut alkoholit ja viineille: kyllä kiitos, ettei sitä lauantaipäivällisen punaviiniä erikseen tarvitsisi Alkosta hakea.
Ensin max 4,7. Sitten 5,5. Nyt 8. Seuraavaks 15. Miksei vaan samantie sinne 80% ja homma on taputeltu? Eikö poliitikoilla ole parempaa tekemistä?
Vierailija kirjoitti:
Useamman kuukauden varastot? Jos juot kerran kaksi kuussa, niin millaisia määriä sun pitää sitä kantaa?
Ja sinulle 20 kilometriä on pitkä matka- Pohjanmaalla sen ei pitäisi olla pitkä. Siellähän ajellaan satoja kilometrejä kevyesti.
Sun kannattaa siirtyä siihen kotikaivon veteen tai tee pontikkaa.
🤷🏼🤷🏼😅😅
Vierailija kirjoitti:
😮👼🏻💅👙🐽🐽
Ehdottomasti.
Olutharrastajana kannatan. ALkossa on hidas vaihtuvuus, IPAt säilytetty väärin ja liian vanhoja, Stoutit laiskoja ja samoja vuodesta toiseen.
Ruokakaupat voisivat erikoistua näihin. Juopot ostaisivat edelleen bulkkia, harrastajat kallista laatua, ja viinistä pitävät kävisivät alkossa.
Toisaalta voisi olla hyvä myös, että ALkon monopoli ylipäätään puretaan ja katukuvaan alkaisi ilmestyä olutkauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Tutkinnassa on alle tuon vahvuiset viinit, ei muut alkoholit ja viineille: kyllä kiitos, ettei sitä lauantaipäivällisen punaviiniä erikseen tarvitsisi Alkosta hakea.
Minun mielestäni Suomi tarvitsisi enemmänkin kampanjan siihen, että sitä viinaa ei tarvita joka paikkaan ja joka lauantaihin. Ihan älytöntä tämä sumplaaminen prosenttien kanssa ja kauppojen kanssa. Terveys on tässä menee kaikilta. Ihan solmussa porukka.
Tehtäisiin kampanja: liikutaan yhdessä syödään hyvää ruokaa yhdessä. Tehdään talkoilla. Vesi on ihan hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaileeko tässä aapee itselleen?
Ei koska en aloittanut keskustelua. Se on varmaa kummalla mainitsemistani asioista on enemmän vaikutusta. Jos halutaan vähentää haittoja niin laillistetaan kannabis ja samalla valtio saa rahaa. Tai sitten jatketaan entiseen tapaan jonka tiedetään kasvattavan kaikkien huumeiden käyttöä ja niiden aiheuttamia haittoja. Ihan miten vaan mutta siinä on realistiset vaihtoehdot. Alkoholin myynnin kanssa touhuaminen on näpertelyä tuon rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni Suomi tarvitsisi enemmänkin kampanjan siihen, että sitä viinaa ei tarvita joka paikkaan ja joka lauantaihin. Ihan älytöntä tämä sumplaaminen prosenttien kanssa ja kauppojen kanssa. Terveys on tässä menee kaikilta. Ihan solmussa porukka.
Tehtäisiin kampanja: liikutaan yhdessä syödään hyvää ruokaa yhdessä. Tehdään talkoilla. Vesi on ihan hyvää.
Mikään kampanja ei muuta ihmisten halua päihtyä. Aina jaksetaan itkeä päihteiden väärinkäytöstä. Miksei sitten neuvota oikein käyttöä kun kuitenkin käytetään? Jotain todellisuuden kieltämistä ilmeisesti.
EI.