Olen poistanut muoviset säilytysrasiat elintarvikkeille
Ja laittanut lasiset tilalle. Koska mikromuovi. Ei tarvitse edes ostaa lasisia koska käytän tyhjäksi jääneitä punajuuripurkkejä, pilttipurkkeja ym. Muita?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Miten muistat milloin on viimeinen käyttöpäivä millekin ryynille kun ne ei ole omassa pakkauksessaan ? Ja muistatko ulkoa kaikkien keittoajan ja muut reseptit, jotka yleensä ovat siinä paketin kyljessä ?
Kuivatuotteissa ei ole viimeistä käyttöpäivää. Itse ainakin ostan aina samoja tuotteita, joiden keittoajat muistan ulkoa, reseptejä en pakkauksien kyljistä muutenkaan katso. Ehdin käyttääkin ne hyvissä ajoin ennen parasta ennen päiväystä, kun kaapeissa ei ole mitään valtavaa arsenaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten muistat milloin on viimeinen käyttöpäivä millekin ryynille kun ne ei ole omassa pakkauksessaan ? Ja muistatko ulkoa kaikkien keittoajan ja muut reseptit, jotka yleensä ovat siinä paketin kyljessä ?
Niitä tuotteita käytetään koko ajan. Käytetään aistin varaista huomiointia ja osataan kokata.
Pakettien ohjeet ovat yleensä sinnepäin. Kypsennyksiin vaikuttaa paljon liesi yms.
Ohis
Juuri näin. Itse yli nelikymppisenä en edes näe pakettien tekstiä ilman laseja. Enkä mittaa tarkasti tai lue reseptejä. Kyllä ne ruoanlaittotavat on 25 vuodessa automatisoituneet.
Mistä ostat pastaa ja riisiä joka ei ole pakattu muoviin? Etnisessä kaupassa olen joskus nähnyt riisiä kangaspusseissa, mutta pastan kohdalla menee jo mahdottomaksi.
Et ymmärrä mitä mikromuovi tarkoittaa. Tavallisesta muovipurkista ei irtoa ruokaan mikromuovia.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ostat pastaa ja riisiä joka ei ole pakattu muoviin? Etnisessä kaupassa olen joskus nähnyt riisiä kangaspusseissa, mutta pastan kohdalla menee jo mahdottomaksi.
Öö.. pastakone. Jauhoa pastaa varten saa pikku kaupoista myös. Myllyn Paras ja paperipussissa on.
Vierailija kirjoitti:
Eli makaronit, jauhot, riisit jne nykyääm lasisissa purkeissa. Ap
MIKSI? Nehän on kaupasta tullessaan pahvisissa!
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärrä mitä mikromuovi tarkoittaa. Tavallisesta muovipurkista ei irtoa ruokaan mikromuovia.
Jos olet alan asiantuntija, selitä mistä sitä irtoaa sitten ruokaan tai tulee ihmisiin. Kiitos!
Valmiin ruuan oon säilyttänyt vuosia lasisissa astioissa. Ja mausteet yms pienet määrät.
Osan ostin ja osassa käytän majoneesi ja säilykepurkkeja.
Ryyneille, riisit, pastat, jauhot ostin muoviset säilytysastiat. Niitä on keveempi liikutella, kun astia on täynnä 2 kiloja jauhoja. Lisäksi en löytänyt tarpeeksi suuria lasisia, kun ensin etsin.
Toisaalta ihminen nielee luottokortillisen mikromuovia päivässä nykyään, että pystyykö siihen enää edes vaikuttamaan.
"Ja laittanut lasiset tilalle. Koska mikromuovi. Ei tarvitse edes ostaa lasisia koska käytän tyhjäksi jääneitä punajuuripurkkejä, pilttipurkkeja ym. Muita?"
Lasipurkkien metallikannet on pinnoitettu sisäpuolelta PVC-muovilla.
Vierailija kirjoitti:
Barilla pastaa saa pikku kaupoistakin. Myydään pahvilaatiklissa. Saattaa joku muovin rämmäle olla ikkunana.
Molisanaa ja Rummoa myydään bambu"muovisissa" pusseissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet alan asiantuntija, selitä mistä sitä irtoaa sitten ruokaan tai tulee ihmisiin. Kiitos!
Ihan aan jo hengittämällä ja juomalla vettä hanaSta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö.. pastakone. Jauhoa pastaa varten saa pikku kaupoista myös. Myllyn Paras ja paperipussissa on.
Ööö, olepa sinä hiljaa. Monella ei ole tilaa säilytellä pastakoneita ja muutenkaan tilaa tehdä sitä. Nauhapastakin pitäisi laittaa tuolinkarmin päälle kuivumaan. Lisäksi sen teko vie kumminkin niin paljon aikaa, että monella jää se tekemättä yksinomaan tuon takia. Tietysti jos itse mätänet tukien varassa kotona, on sulla tietenkin aikaa kaikenlaiseen näpräykseen.
Vierailija kirjoitti:
Eli makaronit, jauhot, riisit jne nykyääm lasisissa purkeissa. Ap
Näin mulla on ollut jo kauan, haastavampaa on mulle siis ollut korvata jääkaappisäilytys lasilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Barilla pastaa saa pikku kaupoistakin. Myydään pahvilaatiklissa. Saattaa joku muovin rämmäle olla ikkunana.
Mistä tiedät mitä materiaalia nuo pakkaukset on?
Vierailija kirjoitti:
Kiva, että sulla on jotain tekemistä, niin et ihan täysin pitkästy siellä oloneuvoksena. Pieni näpertely purkkien kanssa pitää mielen virkeänä 👍
Joku masisko kuvittelee tämän olevan aikaa vievää hommaa,? Ei ole. Ei tarvita kuin muutama purkki ja kivoi jauhoi.. pääset alkuun. sitä mukaa, kun niitä tulee.. Ehtii tehdä mainoskatkollakin ja käydä veskissä.
Foliohattujen kokoontumisajot näköjään arkiaamupäivän kunniaksi. Eikö teillä enää ole muuta tekemistä kuin vaihdella tuotteita muovipurkeista lasisiin ja tehdä samalla uutta jätettä? Ne säilytysmuovipurkit eivät yleensä edes kelpaa muovijätteeseen, vaan ovat sekajätettä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on purkin kannessa päiväys ja kypsymisaika tussilla kirjoitettuna.
En oo koskaan ajatellut, että se olisi hankalaa. Reseptejä en tarvitse, jos tarvisin, katsoisin valmistajan sivuilta.
ohis
No osin ehkä menee hysterian puolelle: Lakua voi säilyttää huoneen lämmössä tehtaan pakkaamana muovipurkissa melkein vuoden ennen parasta ennen päivää. Sitten jos laitat samaan muovipakettiin jotain ruokaa jääkaappiin 3 päiväksi, niin mikromuovit valtaa sun kehon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kelpaa ihan kotimainen pasta. Älytöntä tuokin ostaa ulkomaista elintarviketta, kun vastaavaa kotimaistakin on kaupoissa myynnissä joka lähtöön. Ei se pastaruoka sen paremmaksi muutu sillä olevinaan fiinillä ulkomaisella ainesosalla.
Ruokakaapissa siis