Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen poistanut muoviset säilytysrasiat elintarvikkeille

Vierailija
11.09.2024 |

Ja laittanut lasiset tilalle. Koska mikromuovi. Ei tarvitse edes ostaa lasisia koska käytän tyhjäksi jääneitä punajuuripurkkejä, pilttipurkkeja ym. Muita?

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ostat pastaa ja riisiä joka ei ole pakattu muoviin?  Etnisessä kaupassa olen joskus nähnyt riisiä kangaspusseissa, mutta pastan kohdalla menee jo mahdottomaksi.

Barilla pastaa saa pikku kaupoistakin. Myydään pahvilaatiklissa. Saattaa joku muovin rämmäle olla ikkunana.

Molisanaa ja Rummoa myydään bambu"muovisissa" pusseissa.

Mistä tiedät mitä materiaalia nuo pakkaukset on?

Niissä paketeissa lukee. Suomessa "kaikissa" paketeissa lukee ja on kierrätysohjeet.

Vierailija
42/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ostat pastaa ja riisiä joka ei ole pakattu muoviin?  Etnisessä kaupassa olen joskus nähnyt riisiä kangaspusseissa, mutta pastan kohdalla menee jo mahdottomaksi.

Barilla pastaa saa pikku kaupoistakin. Myydään pahvilaatiklissa. Saattaa joku muovin rämmäle olla ikkunana.

Niissä paketeissa lukee. Suomessa "kaikissa" paketeissa lukee ja on kierrätysohjeet.

Viimeksi tuossa Rummossa luki muistaakseni vaan "muu" eikä se kelvannut edes muovinkeräykseen. En jaksa uskoa, että siinä lukisi bambumuovi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Foliohattujen kokoontumisajot näköjään arkiaamupäivän kunniaksi. Eikö teillä enää ole muuta tekemistä kuin vaihdella tuotteita muovipurkeista lasisiin ja tehdä samalla uutta jätettä? Ne säilytysmuovipurkit eivät yleensä edes kelpaa muovijätteeseen, vaan ovat sekajätettä.

On siistimmän näköistä, kun keittiö ei tursua monen kirjavaa pussia ja laatikkoa.

Lisäksi ei ryynit leviä pitkin pöytiä niin herkästi. Eikä jää öussin jämiä pyörimään hyllyille.

Ja kun usea perheestä käyttää samoja tuotteita, niin usein auotut paketit oli laitettu huonosti kiinni. Seuraavalle sitten pasta yllätys, kun ottaa avoimen pussin väärinpäin.. kaikki pöydillä ja lattioilla.

Tuo oli itsellä päälimmäinen syy, että vaihdoin kuivatuotteet purkkeihin.

N52

Vierailija
44/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi ettei ötököitä ole. Sokeritoukka on yleinen kodeissa. 

Vierailija
45/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja paperitoukka myös. Nämä kiipeilee vaikka seiniä pitkin ja itse olen löytänyt näitä keittiöstä useampia, yksi tipahti pastapussista kattilaan uimaan.

Vierailija
46/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rukaa niin niukasti ettei jouda säilytykseen, syötävä heti jos löytää.

Vierailija
47/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja paperitoukka myös. Nämä kiipeilee vaikka seiniä pitkin ja itse olen löytänyt näitä keittiöstä useampia, yksi tipahti pastapussista kattilaan uimaan.

🤢🤢

Vierailija
48/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli makaronit, jauhot, riisit jne nykyääm lasisissa purkeissa. Ap

Mä ostan noi nimenomaiset tuotteet pahvisissa tai paperisissa kääreissä. Oikeastaan ainoa, mikä tulee muovissa on tuoreliha/ kala ja ne käytän yleensä ihan 1-2 päivän sisällä ostosta. Ja joku jugurtti, mutta sitä tule ostettua todella harvoin. Meillä tule jätteenä ylivoimaisesti eniten kartonkia, muovi+ biojäte on muutama roskapussillinen viikossa. Viisihenkinen perhe kyseessä.

Vierailija
49/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Foliohattujen kokoontumisajot näköjään arkiaamupäivän kunniaksi. Eikö teillä enää ole muuta tekemistä kuin vaihdella tuotteita muovipurkeista lasisiin ja tehdä samalla uutta jätettä? Ne säilytysmuovipurkit eivät yleensä edes kelpaa muovijätteeseen, vaan ovat sekajätettä.

On siistimmän näköistä, kun keittiö ei tursua monen kirjavaa pussia ja laatikkoa.

Lisäksi ei ryynit leviä pitkin pöytiä niin herkästi. Eikä jää öussin jämiä pyörimään hyllyille.

Ja kun usea perheestä käyttää samoja tuotteita, niin usein auotut paketit oli laitettu huonosti kiinni. Seuraavalle sitten pasta yllätys, kun ottaa avoimen pussin väärinpäin.. kaikki pöydillä ja lattioilla.

N52

Olet näköjään lukutaidoton. Kyse oli siitä, että olemassaoleva muovipurkki tyhjennetään ja kaadetaan lasipurkkiin. Sitten mammalla on käsissään tyhjä viraton muovipurkki, jolle ei ole mitään käyttöä. Sen takia se joutaa roskiin, mutta se ei kelpaa muovijätteeksi, vaan on laitettava sekajätteisiin. Tilanne on se, että kun juokset karhua pakoon, vastassa onkin susi eli asia on lopulta joutavanpäiväistä näpertelyä.

Vierailija
50/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen poistanut muoviset säilytysrasiat elintarvikkeille".

Nyt on niin huono otsikko, että pahaa tekee. 

Pois täältä netin maailmasta ja kirjoja lukemaan. Suomen kieli rapistuu. Osaatko laskea? Ymmärrätkö lukemasi? Miten sanavarastojen laita?

Vierailija
51/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N52

Totta. En ymmärrä mistä tyhjästä muovipurkista puhut.

Elintarvikkeet ostetaan pahvipurkeissa ta pusseissa ja ne sitten tyhjennetään lasipurkkiin. Pahvipaukkaukset uuniin.

Vierailija
52/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluuhan se aika noinkin. 

Vierailija
53/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muistat milloin on viimeinen käyttöpäivä millekin ryynille kun ne ei ole omassa pakkauksessaan ? Ja muistatko ulkoa kaikkien keittoajan ja muut reseptit, jotka yleensä ovat siinä paketin kyljessä ?

Osa kiertää niin nopeasti ettei tuosta ole huolta. Muihin voi sitten leikata pussin kyljestä nuo tärkeimmät tiedot ja teipata ne purkin kylkeen. Tai oikeasti käytän tuolloin kontaktimuovin jämiä, kun siitä jää kapeita soiroja lasten koulukirjoja päällystäessä. Ei jää sellaisia liimajälkiä kuin monesta teipistä.

Vierailija
54/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue varsinainen aloitus, tolvana.

Vierailija
55/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi tuossa Rummossa luki muistaakseni vaan "muu" eikä se kelvannut edes muovinkeräykseen. En jaksa uskoa, että siinä lukisi bambumuovi. 

Rummossa on alalaidassa ne kierrätysmerkit. Tekstit taisi olla italiaksi. Eilen juuri tulkitsin, että pussi menee pahvinkeräykseen. Niitä kärpäsen kakan kokoisia tekstejä en jaksanut ruveta suurentelemaan, olisiko siellä jotain sanottu suomeksikin.

Vierailija
56/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulivoimaloiden lavoista varisee koko ajan mikromuovia luontoon. 

Vierailija
57/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No osin ehkä menee hysterian puolelle: Lakua voi säilyttää huoneen lämmössä tehtaan pakkaamana muovipurkissa melkein vuoden ennen parasta ennen päivää. Sitten jos laitat samaan muovipakettiin jotain ruokaa jääkaappiin 3 päiväksi, niin mikromuovit valtaa sun kehon.

Muoviastioihin ei kannata laittaa kuumaa ja / tai rasvaista ruokaa. Silloin muovia irtoaa ruokaan herkemmin. Itse suosin lasisia säilytysastioita, mutta jauhot ja sokerit esimerkiksi pidän muovisissa laatikoissa. 

Vierailija
58/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi tuossa Rummossa luki muistaakseni vaan "muu" eikä se kelvannut edes muovinkeräykseen. En jaksa uskoa, että siinä lukisi bambumu

Rummossa on alalaidassa ne kierrätysmerkit. Tekstit taisi olla italiaksi. Eilen juuri tulkitsin, että pussi menee pahvinkeräykseen. Niitä kärpäsen kakan kokoisia tekstejä en jaksanut ruveta suurentelemaan, olisiko siellä jotain sanottu suomeksikin.

"Molisanaa ja Rummoa myydään bambu"muovisissa" pusseissa."

Mistä tämä tieto on sitten peräisin?

Vierailija
59/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö.. pastakone. Jauhoa pastaa varten saa pikku kaupoista myös. Myllyn Paras ja paperipussissa on.

Tuskin aloittaja "märkäpastaa" niihin purkkeihinsa on säilömässä. Aika harva Suomessa muutenkan itse sorvaa makaroninsa ja venyttää spagettinsa. Aika paljon helpompaa on ostaa kaupasta valmiina.

Vierailija
60/83 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö.. pastakone. Jauhoa pastaa varten saa pikku kaupoista myös. Myllyn Paras ja paperipussissa on.

Ööö, olepa sinä hiljaa. Monella ei ole tilaa säilytellä pastakoneita ja muutenkaan tilaa tehdä sitä. Nauhapastakin pitäisi laittaa tuolinkarmin päälle kuivumaan. Lisäksi sen teko vie kumminkin niin paljon aikaa, että monella jää se tekemättä yksinomaan tuon takia. Tietysti jos itse mätänet tukien varassa kotona, on sulla tietenkin aikaa kaikenlaiseen näpräykseen.

Solvaukset ja henkilökohtaiset loukkaukset voit jättää elämästäsi pois. Jos kärsit pahoinvoinnista, hae apua. Toivon sinulle hyvää päivää. Maailma on parempi paikka, kun saa käytöksen kuntoon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi