Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttaako vesipaasto kuumuuteen

Vierailija
11.09.2024 |

Minulla koko ajan kuuma ja hiki valuu kun vähänkin liikkuu. Olen ylipainoinen. Eikä todellakaan tee mieli liikku, kun heti tule niin kuuma, hiki ja limainen olo. Talvella kyllä rakastan käydä kävelyllä, kun on sopivan viileää, niin siihen pystyy.

Syön aika usein työpaikkaruokalassa. Ruokavalion muuttaminen ei onnistu. Ei tarvitse lisätä ruokaan montaa palaa salaattia, niin närästys kestää viisi tuntia ja kyllä on maha niin sekaisin, että aivan kauheaa. Uunijuurekset kyllä menee ja kasviskeitot. Salaateista pitäisin, mut ei vaan pysty. Tarvittaessa kyllä leivän ja perunan voisi heittämällä jättää helposti pois, kun en edes erityisemmin pidä.

Oon nyt lukenut kuitenkin vesipaastosta, ja siitä on tullut tosi motivoiva ajatus "startista" uuteen elämään. Etenkin kun joitakin palelee esim. ensimmäisten viikkojen aikana. Mietin, kuinka ihanaa olisi nukkua niin, että hieman vilustaisi ja olisi viileää. Nytkin nukun yöt ilman peittoa, ovi auki ja joskus ilmastointilaite 16 asteella. Onko totta että vesipaastossa palelisi? Jos unohdetaan, että plussan tulee minuskallrit, niin voisin ryhtyä vaan pelkästään tämän kuumuus ongelman vuoksi!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin alkaa palelemaan jos menee kalorit liian matalalle. Mutta ei se tosiaan mukavaa, saati unta edistävää ole.

Vierailija
2/9 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloitat vähähiilihydraattisen dieetin niin kuumuus ja hikoilu loppuu kokonaan parissa viikossa. Mulla auttoi. Mulla oli myös jatkuvasti kuuma ja nukun tuulettimet päällä ja hiki virtaa kun jotain tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh... Jätä ne höttöhiilarit, sokeri ja ylisuuret annoskoot. Nuo lisää "kierroksia" kroppaan ja muutenkin olo pysyy parempana kun verensokeri ei heilahtele pahasti. 

Vierailija
4/9 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloitat kuurin ateriankorvikkeilla  ja elät niillä pidempään niin kuumuus loppuu jossain vaiheessa. Olin todella jäässä lopulta niin vähillä kaloreilla. Sitten kun syöt yhtäkkiä hiilihydraattipitoista ruokaa niin alkaa veri kiertää ja posket punoittaa.

Vierailija
5/9 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh... Jätä ne höttöhiilarit, sokeri ja ylisuuret annoskoot. Nuo lisää "kierroksia" kroppaan ja muutenkin olo pysyy parempana kun verensokeri ei heilahtele pahasti. 

Jooh, tänään söin kanasalaatin työpaikkaruokalassa. Kyllä on järkyttävä närästys ja hiki valuu. Tuli tosiaan älyttömät kierrokset kroppaan. Mutta ei kait tuossa mun mielestä sokeria eikä hiilareita paljon ollut: vihreää, kanaa, artisokkaa, kurkkua, 2kpl kirsikkatomaatteja.. ne tomaatit olisi tosiaan voinut jättää pois, mutta ei minun mielestäni silti paljon höttöhiilareita. Luo se vesipaasto taitaa olla ainoa..

AP

Vierailija
6/9 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jooh, tänään söin kanasalaatin työpaikkaruokalassa. Kyllä on järkyttävä närästys ja hiki valuu. Tuli tosiaan älyttömät kierrokset kroppaan. Mutta ei kait tuossa mun mielestä sokeria eikä hiilareita paljon ollut: vihreää, kanaa, artisokkaa, kurkkua, 2kpl kirsikkatomaatteja.. ne tomaatit olisi tosiaan voinut jättää pois, mutta ei minun mielestäni silti paljon höttöhiilareita. Luo se vesipaasto taitaa olla ainoa..

AP

Syö maitohappobakteereita niin pystyt sulattamaan kasvikset paremmin. 

Vierailija
7/9 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat yksilöitä. Osa on kasvissyöjiä, osa lihansyöjä ja osa sekasyöjiä. Se on yksilöllistä, mikä sopii kenellekin. Usein pidemmälle prosessoitu ruoka tosin on helpommin sulavaa, ja niihin on voitu lisätä elintärkeitä hivenaineita.

Vierailija
8/9 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Yksi salaattiannos ei ihmeitä tee, sulla on kuitenkin hiilihydraattivarastot kehossa entuudestaan jo täynnä. Sun pitää muutaman viikon ajan noudattaa uutta ruokavaliota. Unohda tuollaiset täysin höpö paastot vettä juomalla. Ei mitään muuta kuin haittaa.

Vierailija
9/9 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Syö maitohappobakteereita niin pystyt sulattamaan kasvikset paremmin. 

Ruoka sulaa paremmin kun ostaa ruoansulatus entsyymejä. Ne pilkkoo sitä.