Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistaako joku lapsena sellaista älytöntä käytäntöä, että kurittamisen jälkeen piti käydä kiittämässä?

Vierailija
10.09.2024 |

Siis tämä on ihan mysteeri, että mikä tämän pointti oli, mutta kun oli annettu remmiä, sain sen jälkeen hetken olla huoneessani ja sitten minun piti käydä nätisti kiittämässä vanhempia! Ja tämä ei ollut synkällä keskiajalla, ja vanhemmat oli jokseenkin ihan normaaleita.

Muistaako muut tällaista?

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen käsitys sinulla siitä, millaisia on normaalit vanhemmat. 

Voi kuule, jos lasu olisi toiminut yhtä tehokkaasti kuin nykyään, kaikki lapset olisi kiikutettu huostaan. Mutta se oli silloin se, ei märisty ihan joka asiasta. 

Vierailija
22/108 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole vähän henkisesti sairasta touhua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muista, koska fyysinen kuritus (pahoinpiteleminen) oli lapsuudessani laissa kiellettyä. Sain veljeltäni turpaan eikä siitä pitänyt kiittää muutoin kuin lyömällä takaisin.

Vierailija
24/108 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöyryyttäminen ja alistaminen siinä on tainnut olla pointtina. Ei jatkoon. Erittäin huonoa vanhemmuutta. Suunnilleen samaa tasoa kuin yhdellä äidin tutulla (josta hän kertonut) : Ensin houkutellaan lapsi laittamaan sormi pistokkeeseen ja sitten lätkäistään päähän kun lapsi meinaa näin tehdä. Sillä tavalla kuulemma oppii, että pistokkeet on vaarallisia. 

Vierailija
25/108 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuvatko nykylapset kiittämään, kun heidän tunteitaan on sanoitettu?

Vierailija
26/108 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen takia ihmiset on sekasin oikeasti, koska todella monen suomalaisen perheessä on oikeasti hakattu avokämmenellä tai vyöllä tai jollain koivun oksalla tms jatkuvasti 

Ja sen jälkeen kun on ensin hakattu, on tultu pyytelemään anteeksi, ihan kuin se hyvittäisi sen hakkaamisen

Ei niin kasvateta lasta

Kyllä minun lapsuudessa vaan kasvatettiin. Jos ei muuta niin nöyryytettiin ja verrattiin aina johonkin parempaan. Mutta kun itse sain lapsia, olisi pitänyt osata puhua tunnetaidoista sun muusta, sanoittaa ja sellaista. Millä eväillä kun ei itse edes tiedä mitä sellainen tarkoittaa?

Vierailija
27/108 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ SITÄ SANOTTIIN KIITOS KUN OLI SAANUT RISUSTA PUOLLE. 

MARJATTA 101 VUOTTA

Vierailija
28/108 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koskaan pahoinpidelty puhumattakaan, että sellaisesta kiiteltäisiin. Kuulostaa kaikkea muuta kuin normaalilta.

Ei ihme että lapset ovat niin kurittomia esim. kouluissa, kun kurinpito ja rangaistukset on alettu kokea pahoinpitelynä. Jos kotona tulee arestia tai remmiä tai koulussa jälki-istuntoa, niin se pitää heti mennä kostamaan vanhemmalle tai opettajalle.

Vierailija
29/108 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan koulussa kun opettaja pyysi erästä poikaa nostamaan paitaa, ja vyön jäljethän siellä oli. Isä oli vetänyt vyöllä ympäri korvia niinsanotusti. Mutta ei kai siitäkään mitään lasua seurannut.

Vierailija
30/108 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi pyysin  itkien jo ennen piiskaamista. Piiskan jälkeen äiti aina selitti kuinka he rakastavat lastaan kun kasvattvat. Näin siis kahdeksankymmentäluvulla.

Vierailija
31/108 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen alistamista tuollainen, että pakotetaan tottelemaan.

Vierailija
32/108 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi riittänyt jo lapsena tarpeeksi pahaa sisua, että olisin jättänyt kiittämättä. Remmit piilotin niin, että pääsin seuraavalla kerralla paremmin karkuun.

Sisu siinä kurituksessa enemmän kasvoi kuin tottelevaisuus.

Vierailija
33/108 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoset jotka on saaneet selkäänsä saattaa haluta vielä aikuisena pitää vanhempiaan normaaleina kun eivät halua että ne on olleet poikkeavia ja tulee turvallisuuden tunne kun olettaa että ne oli normaaleja. 

Vierailija
34/108 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muistan. Tukkapöllyjä annettiin, niin että hiuksia irtosi. Sen jälkeen nurkkaan häpeämään ja lupa annettiin sai tulla pois nurkasta. Ja piti sanoa kiitos.  Olen yli 70 v.

Vierailija
35/108 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remmistä saatiin eikä siitä kukaan pilalle mennyt, jopa päinvastoin.

Vierailija
36/108 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka vitsaa säästää se lastaan vihaa!

Ja sitten ihmettelevät, kun lapset ei pidä yhteyttä.

Vierailija
37/108 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuommoset jotka on saaneet selkäänsä saattaa haluta vielä aikuisena pitää vanhempiaan normaaleina kun eivät halua että ne on olleet poikkeavia ja tulee turvallisuuden tunne kun olettaa että ne oli normaaleja. 

Ehkä joku voi pitää, mutta itse halusin toimia omien lasteni kanssa ihan toisella tavalla. Joskus se onnistui ja joskus ei, mutta puhuimme monesti tästä sukupolvien välisestä kuilusta aika henkevästikin. En millään tavalla puolusta omien vanhempien kasvatusmetodeja, mutta jokainen on aikansa lapsi ja aikuinen, eikä käyttäytymismallit ihan vuosikymmenessä muutu.

Vierailija
38/108 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa maailman vanhemmista ja opettajista käyttää ruumiillista kuritusta. Niissä maissa missä sitä ei käytetä on isoja ongelmia lasten tottelevaisuuden kanssa. Esimerkiksi Suomessa koulujen ja päiväkotien meno on täyttä kaaosta kun lapset tekevät mitä lystäävät.

Vierailija
39/108 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka vitsaa säästää se lastaan vihaa!

Ja sitten ihmettelevät, kun lapset ei pidä yhteyttä.

Itse olen kiitollinen siitä kun pidettiin kuri eikä annettu elää kuin pellossa.

Vierailija
40/108 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi pyysin  itkien jo ennen piiskaamista. Piiskan jälkeen äiti aina selitti kuinka he rakastavat lastaan kun kasvattvat. Näin siis kahdeksankymmentäluvulla.

Yhden tytär katkaisi heti välit kun täytti 18v