Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vierailet toisen kotona. Sinulle jää tunne, että heillä on varmasti rahaa. Mistä tunne kumpuaa?

Vierailija
10.09.2024 |

Mä olen usein kuullut muiden sanovan, että meistä näkee, että meillä on rahaa. Tällä viitataan kotiimme. En tietenkään kehtaa kysyä syytä. Lähinnä menen kommentista hämilleni. 

Asumme ihan normaalissa keskikokoisessa omakotitalossa. Talo on valmistunut vuonna 2014. Asumme niin pienessä kaupungissa, ettei täällä alueiden perusteella voi päätellä mitään. Sisustus ei juurikaan vastaa nykyajan pintarendejä. 

Mikä tai millaiset asiat sinulle viestii, että olet varmaankin jonkun varakkaan kodissa. 

Kommentit (157)

Vierailija
61/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun siivoojani ja puutarhurin ja myös kokkini ja autonkuljettajani .Tapaavat heidät.

Vierailija
62/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateelliselle KYSELIJÄLLE KERTOKAA IHMEESSÄ OSOITTEENNE NIIN SE MATTO ON HETKESSÄ KADONNUT. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kalusteet Artekilta.

Yäk tuo Artek on kamalaa paskaa.

Vierailija
64/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rosvot tekee näitä aloituksia kateudesta. Ostat maton tarjouksesta 15€ ja joku varastaa sen koska kateus. Hyi helv....

Saat lahjaksi maton, mikä on ostettu tarjouksesta hintaan 15 e ja siitä sitten ollaan kateellisia. Tai joku vanha Tiimarin maljakko, mikä saatu lahjaksi ja hinta ollut sen 5 e tai Ikean pöytä, jonka olet itse tuunannut erilaiseksi, maksoi kaupassa 7 e. Tunnearvoa sisältävä paita 30 vuoden takaa, ostettu paikallisesta halpahallin alelaarista muutamalla markalla. Tunnearvoa sisältävä rihkamakoru, ostettu kympillä jne.

Vierailija
65/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkaat eivät vaihda esim lattiaa sen takia, että se ei ole enää muotia tai materiaali tai väri on nykyään out. Varakas voi elää muovimaton,  vanhanaikaisen värisen parketin tai laminaatin kanssa vuosikaudet, jos lattia on siisti ja toimiva.  Alempi keskiluokka vaihtelee keittiötä ja lattiaa muodin mukana, ettei vaan ole out.

Varakkailla on usein tapettia seinillä ja ns taviksilla yleensä maalatut seinät.

Vierailija
66/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös ihmisiä, joilla on paljon rahaa muttei se näy ulospäin.

Vierailija
67/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla on vain näyttämisen halu ja todellisuudessa paljon velkaa

Vierailija
68/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että on varaa rempata ja laittaa taloa, sen osia. Ei köyhillä ole varaa remontoida tai laittaa pihaa, ei autoa. Ehkä myös jos on siisti sisustus.

Vierailija
69/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla on vain näyttämisen halu ja todellisuudessa paljon velkaa

Minulla on paljon velkaa, mutta ei koskaan kyllä ole ollut näyttämisenhalua eikä myöskään huomionkipeyttä, mutta poliisi/ulosottohan näistä on kiinnostunut. Itse tuunattu pöytä, Ikea 7 e. Tunnearvoinen rihkamakoru, 10 e. Vahaliina saatu lahjaksi 25 vuotta sitten. Ehkäpä ulosotto voi myydä sen? Tai Tiimarin maljakko 5 e?

Vierailija
70/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen wc istuin kertoo, että rahaa löytyy.

https://www.ebay.co.uk/itm/186004912586?chn=ps&_ul=GB&norover=1&mkevt=1…

Vierailija
71/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myös ihmisiä, joilla on paljon rahaa muttei se näy ulospäin.

Minulla ei ole näyttämisenhalua eikä huomionkipeyttä ihan sama olenko rikas vai rutiköyhä. En hae mitenkään itse huomiota. 

Vierailija
72/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateelliselle KYSELIJÄLLE KERTOKAA IHMEESSÄ OSOITTEENNE NIIN SE MATTO ON HETKESSÄ KADONNUT. 

Ikeasta saa mattoja. Kannattaa sieltä suunnasta katsella.

Vierailija
73/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällainen wc istuin kertoo, että rahaa löytyy.

https://www.ebay.co.uk/itm/186004912586?chn=ps&_ul=GB&norover=1&mkevt=1…

Tavallinen valkoinen wc-istuin, mikä on ihan kaikilla. Siitäkin ollaan kateellisia.

Vierailija
74/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minulle tuo tunne syntyy siitä, kun kaikki on jotenkin säästeliästä ja niukkaa. Edes itseen ei raskita käyttää rahaa. Isännän kaikissa vaatteissa on jonkun sponsorin mainoslogo. Emännällä 30 vuotta sitten alepan tyhjennysmyynnistä viidellä markalla saalistettu mekko. Vieraalle laihan kahvin kera kaksi päivää vanha punalaputettu possumunkki joka tasattiin kolmeen osaan.

Vierailija
75/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän hätään en osaa sanoa oikein tarkkaan mutta on eroa sillä että rahaa on kyllä pantu menemään mutta kaikki on mautonta tai sitten että ollaan oikeasti varakkaita eikä siitä edes tehdä numeroa eikä se haise kotona. Nousukkuus haisee vähintään todella pahasti! 

Vierailija
76/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minulle tuo tunne syntyy siitä, kun kaikki on jotenkin säästeliästä ja niukkaa. Edes itseen ei raskita käyttää rahaa. Isännän kaikissa vaatteissa on jonkun sponsorin mainoslogo. Emännällä 30 vuotta sitten alepan tyhjennysmyynnistä viidellä markalla saalistettu mekko. Vieraalle laihan kahvin kera kaksi päivää vanha punalaputettu possumunkki joka tasattiin kolmeen osaan.

Minulla on Tukholman HenkkaMaukasta v. 1998 ostettu halpamekko. Ilmeisesti tarkoitettu alusmekoksi, mutta olen käyttänyt juhlamekkona. Henkkamaukkaa ei ollut vielä tullut Suomeen silloin. Vuonna 1994 ostettu samettinen paita, Seppälästä tarjouksella. Niistä kannattaakin olla kateellinen=) Vuonna 1994 ostetut silmälasit, ehkä ulosotto vois myydä ne?

Vierailija
77/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun potilastiedoissani lukee "herra". Ehkä se johtuu sivistyneestä käytöksestäni.

Vierailija
78/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Varmaan koti on valkoinen, uutta tai sitten jotain hienoa antiikkia, kalliit astiat käytössä, ei mitään Anttilasta 30 vuotta sitten ostettuja halpoja astiastoja. Vähän tavaraa, ei mitään halpoja matkamuistoja tms. päälystöillä tai hyllyillä. Todella puunattu pitää olla myös, että se näyttää sellaiselta jonka voisi kuvata sisustuslehteen.

Ei tuosta voi päätellä mitään. Moni rikas ei välitä sisustamisesta pätkääkään tai ei välitä näyttää rikkaalta.

Vierailija
79/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla ei ollut varaa kahvin seassa käyttää maitoa. Ehkä siitäkin ollaan kateellisia? 

Vierailija
80/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Varmaan koti on valkoinen, uutta tai sitten jotain hienoa antiikkia, kalliit astiat käytössä, ei mitään Anttilasta 30 vuotta sitten ostettuja halpoja astiastoja. Vähän tavaraa, ei mitään halpoja matkamuistoja tms. päälystöillä tai hyllyillä. Todella puunattu pitää olla myös, että se näyttää sellaiselta jonka voisi kuvata sisustuslehteen.

Ei tuosta voi päätellä mitään. Moni rikas ei välitä sisustamisesta pätkääkään tai ei välitä näyttää rikkaalta.

Jos olisin rikas niin en ostaisi Marimekkoja enkä Dysoneja enkä edes robotti-imuria. Ostaisin samoja halpoja halpamuotivaatteita kuin ennenkin. Miksi? Koska olen tottunut ja kiintynyt niihin.