Vierailet toisen kotona. Sinulle jää tunne, että heillä on varmasti rahaa. Mistä tunne kumpuaa?
Mä olen usein kuullut muiden sanovan, että meistä näkee, että meillä on rahaa. Tällä viitataan kotiimme. En tietenkään kehtaa kysyä syytä. Lähinnä menen kommentista hämilleni.
Asumme ihan normaalissa keskikokoisessa omakotitalossa. Talo on valmistunut vuonna 2014. Asumme niin pienessä kaupungissa, ettei täällä alueiden perusteella voi päätellä mitään. Sisustus ei juurikaan vastaa nykyajan pintarendejä.
Mikä tai millaiset asiat sinulle viestii, että olet varmaankin jonkun varakkaan kodissa.
Kommentit (157)
Jos esim. Lipastot pursuaa rahaa.
Kuminauhalla kiinnitettyjä setelirullia ja -tukkoja lojuu siellä täällä. Käsiaseita kotona.
Asun vuokralla ja kaikki vaatteeni ovat hyvin halpaa pintamuotia. Osa vaatteista hyvinkin vanhoja. Sisustus halpaa ja osittain hyvinkin vanhaa. Käytän vain rihkamakoruja. Silti aina jollekin tulee mielikuva, että olen varakas ja hyvinvoiva.
aika tunkeileva kommentti mielestäni. Miksi joku sanoisi noin, ainakaan kasvokkain?
No meillä varmaan se aarrekammio antaa sen fiiliksen, vaikka suurin osa aarteista on jo kyllä tosi vanhoja eikä mitään uusinta uutta.
Rannekello ranteessa ja toinen yöpöydällä sen viimeistään paljastaa.
Kateutta on etsiä jotain joka todistaisi jotta jollakulla on jotain johon sinulla ei ole varaa.
Ehkä se kun palvelija auttaa takin pois päältä?
On siistiä. Taidetta seinillä. Laadukkaat suuret matot.
Materiaalit eivät ole halvimmasta päästä. Ei niiden tarvitse olla kalliita, mutta jos joka kohtaan on panostettu niin tuleehan siinä mieleen ettei rahasta ole tarvinnut tinkiä.
Varakkuus näkyy siinä, ettei ole pakonomaisesti, näyttämisen halusta, hankittu viimeisten muotilehtien mukaista kalustusta tai sisustusta. On tyylikästä, ajatonta ja kodikasta. Kunnon puuta, ei mitään "massiivipuuta" tai luontoa ikuisesti saastuttavia muovisia polyrottinkeja.
Koska minulla ei ole oksennusta rinnuksilla, en haise vanhalle viinalle enkä tupakalle enkä ole narkomaani niin moni luulee minua hyvinvoivaksi ja varakkaaksi. Hiukseni olen leikannut itse viimeiset yli 20 vuotta ainakin. Joillakin on käsitys, että köyhä on sama kuin rapajuoppo tai narkomaani.
Eri alueilla saattaa olla jotain erilaisia sutkauksia ja sanontoja joita ei jokainen ihan ymmärrä kuten tuo . Kai se on joku kehu tai en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Sisustus, huonekalut, arvokkaat esineet? Onko teillä esim antiikkia/selvästi kalliin näköisiä huonekaluja? Taidetta tms seinillä? Arvokkaan näköisiä kelloja/koruja niin, että vieraat näkevät ne?
No mikä nyt kenellekin on kallista. Kun talo valmistui, niin ostin täyspuisia huonekaluja (keittiön ruokapöytä ja tuolit yms) ja teetin puusepällä ison puisen kaapin jne. En toki tiedä erottaako ihmiset lopulta kovinkaan usein mikä on ikeasta ja mikä sotkasta ja mikä teetettyä. Meillä on myös ikean kalusteita varmaan joka huoneessa. Matot on oikeastaan matoiksi "superkalliita", mutta tämäkin on taas sellainen asia, mitä tuskin moni tajuaa. Menisi varmaan ihan täydestä, jos sanoisin, että meidän olohuoneen matto on Sotkasta. Hakolan sohva löytyy, mutta senkin huomaa ehkä vain "sisustajatyypit", eikä sekin maksoi alle 3000.
Jaa-a. Varmaan koti on valkoinen, uutta tai sitten jotain hienoa antiikkia, kalliit astiat käytössä, ei mitään Anttilasta 30 vuotta sitten ostettuja halpoja astiastoja. Vähän tavaraa, ei mitään halpoja matkamuistoja tms. päälystöillä tai hyllyillä. Todella puunattu pitää olla myös, että se näyttää sellaiselta jonka voisi kuvata sisustuslehteen.
Olen varakkaasta kodista itse ja pystyn haistamaan varakkaat ihmiset helposti. En oikein pidä uusrikkaista enkä näistä ylemmän keskiluokan Marimekko-sisustajista.
En osaa sanoa mistä osaan erottaa. Vähän niinkuin joskus saat fiiliksen että joku on uskovainen? Vastaava intuitio, luullakseni.
Vierailija kirjoitti:
Varakkuus näkyy siinä, ettei ole pakonomaisesti, näyttämisen halusta, hankittu viimeisten muotilehtien mukaista kalustusta tai sisustusta. On tyylikästä, ajatonta ja kodikasta. Kunnon puuta, ei mitään "massiivipuuta" tai luontoa ikuisesti saastuttavia muovisia polyrottinkeja.
Se, että ei ole näyttämisen halua johtuu hyvästä, terveellisestä itsetunnosta eikä rahasta. Tervettä itsetuntoa ei saa rahalla. Terve, hyvä itsetunto saa monen mielissä ihmisen näyttämään varakkaalta, vaikka oikeasti olisi rutiköyhä.
Sisustus, huonekalut, arvokkaat esineet? Onko teillä esim antiikkia/selvästi kalliin näköisiä huonekaluja? Taidetta tms seinillä? Arvokkaan näköisiä kelloja/koruja niin, että vieraat näkevät ne?