Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vierailet toisen kotona. Sinulle jää tunne, että heillä on varmasti rahaa. Mistä tunne kumpuaa?

Vierailija
10.09.2024 |

Mä olen usein kuullut muiden sanovan, että meistä näkee, että meillä on rahaa. Tällä viitataan kotiimme. En tietenkään kehtaa kysyä syytä. Lähinnä menen kommentista hämilleni. 

Asumme ihan normaalissa keskikokoisessa omakotitalossa. Talo on valmistunut vuonna 2014. Asumme niin pienessä kaupungissa, ettei täällä alueiden perusteella voi päätellä mitään. Sisustus ei juurikaan vastaa nykyajan pintarendejä. 

Mikä tai millaiset asiat sinulle viestii, että olet varmaankin jonkun varakkaan kodissa. 

Kommentit (157)

Vierailija
81/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 17v vanha linoleuminattolattia, joka oli todella kallis, mutta eihän moni edes tiedä että linoleumi on luonnonmateriaali..Märkätiloissa on myös kallis ratkaisu, turvamuovimatto. Ja on muuten ollut hyvä. Yläkerrassa on korkkilattia. Ja nämä laitettu silloin kun laminaatti tuli muotiin. Kalliit oli laittaa, mutta eipähän tarvitse olla koko ajan uusimassa.

Vierailija
82/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun potilastiedoissani lukee "herra". Ehkä se johtuu sivistyneestä käytöksestäni.

Ihan sama lukeeko köyhä tai rikas. Ei kiinnosta muiden mielipiteet pätkääkään. Sitäpaitsi lääkäreissä on paljon psykopaatteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokki tekee ruokaa ja tarjoilija tuo pöytään. Silloin saattaa mielen vieressä käydä moinen ajatus, lapsilla hoitaja kotona.

Vierailija
84/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Design valaisimia, kalliita mattoja, Corbusierin huonekaluja. Aitoja tauluja, "must have" designesineitä. Mustaa, valkoista ja metallinhohtoa. Merinäköala ja rantatontti, vene laiturissa. 

Autot ei kerro mitään, ne on yleensä liisattuja. 

Em voi kertoa rahasta mutta ei mausta. Itse pidän ihan toisenlaisesta sisustuksesta. 

Vierailija
85/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minulle tuo tunne syntyy siitä, kun kaikki on jotenkin säästeliästä ja niukkaa. Edes itseen ei raskita käyttää rahaa. Isännän kaikissa vaatteissa on jonkun sponsorin mainoslogo. Emännällä 30 vuotta sitten alepan tyhjennysmyynnistä viidellä markalla saalistettu mekko. Vieraalle laihan kahvin kera kaksi päivää vanha punalaputettu possumunkki joka tasattiin kolmeen osaan.

Naapurin perhe oli varakas ja perheen isä aina käytti kahvin suodatinpussin moneen kertaan. Mutta sitten kun lapset lähti Helsinkiin opiskelemaan niin ehdotti että ostaa omakotitalon merenrannalta läheltä  Helsingin keskustaa  opiskeluajan asunnoksi. Laoset sanoi ei kiitos ja otti soluasunnon hoasilta.

Vierailija
86/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerista ja lihasta oli joskus puutetta. Ehkä siitä ollaan vieläkin kateellisia?

Vierailija
87/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuminauhalla kiinnitettyjä setelirullia ja -tukkoja lojuu siellä täällä. Käsiaseita kotona.

Ai niinkuin Elvis Presleyllä 70-luvulla Gracelandissa? :D

Vierailija
88/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa remontoida jatkuvasti ja viimeisen päälle niin on varmaankin hyvätuloinen. Itse saan yksinasuvana duunarina vain haaveilla paljuista ja ulkosaunoista ja keittiöremonteista kun lähes kaikki menee kädestä suuhun ja talvella kaikki ylimääräinen uppoaa lämmityskuluihin.

Vierailija
89/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin persoonallinen tapa sisustaa voi antaa vaikutelman rikkaasta. Ei siis kitsch vaan hyvällä maulla toteutettu. 

Vierailija
90/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se kun palvelija auttaa takin pois päältä?

🤣😂🤣😂 Pihtiputaalla on yksi varakas osoite 

Vierailija
91/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat ohjataan saliin odottamaan isäntäväkeä?

Vierailija
92/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä koskaan kyläpaikoissa mieti moista, olipa koti minkä näköinen hyvänsä.

Vierailija
93/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on varaa remontoida jatkuvasti ja viimeisen päälle niin on varmaankin hyvätuloinen. Itse saan yksinasuvana duunarina vain haaveilla paljuista ja ulkosaunoista ja keittiöremonteista kun lähes kaikki menee kädestä suuhun ja talvella kaikki ylimääräinen uppoaa lämmityskuluihin.

Tuo nyt ei kerro mitään varallisuudesta. Jos jatkuvasti remppaa, osoittaa että tehdään halvalla eikä ymmärretä laadun päälle. 

Vierailija
94/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kotinne on tilava ja ilmava. Sohvaryhmän ympärillä on 3m tyhjää tilaa jne. Siihen ei köyhät pysty.

Vierailija
95/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuin edellisessä kodissa, oli koti aika rähjäinen.

Olin lähes minimalisti, omistin alle 1000 tavaraa. Huonekalut olivat vanhoja ja puuta, eivät sopineet yhteen. Meillä oli vähän kolkkoa ja siistiä.

Kollegani ulkomsilta oli käynyt mun luona, en muista miksi tuli. Muistan minulla oli, lasten ollessa isällään, vakkari vuokralainen. Virolainen työmies oli mun luona su-pe joka 2 viikko ja maksoi 100 e viikko siitä. 

Minulla oli jääkaappi lähes tyhjä, oli siis katsonut ja mitä muuta. Tämä oli ottanut esimieheeni yhteyttä ja sanonut minulle pitää antaa palkankorotus.

osoitteen lisäksi sisustus on oleellinen. Löytyykö Artekkia, Muuramea, aitoja tauluja jne

Vierailija
96/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis puhutaan mielikuvasta eikä välttämättä konkretiasta niin mielestäni vauraan vaikutelman antaa koti jonka rakenneratkaisut ovat kauttaaltaan hiukan kalliimpaa. Esimerkiksi meidän kotimme on, kuten ainakin itse sen jo asumishistoriamme jälkeen helposti voin todeta, suurinpiirtein halvinta mahdollista. Ja se ei ole kyllä mitenkään mieltä ylentävää.

Mutta siis kaikki kiintokalusteet ja pinnat ulkona ja sisällä. Sen sijaan irtain vaikka olisi kallistakin. Vaikkapa nyt iso telkkari. Tai kodinkoneita paljon. Ei luo minulle varakkuuden vaikutelmaa vaan suurten kulutusluottojen vaikutelman. Rakennuksen laatu puolestaan että on otettu ja saatu hiukan keskivertoa isompi asuntolaina tai omarahoitusta on ollut entuudestaan.

Vierailija
97/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sulla on oma tyyli? Nämä niin sanotut instakodit, joilla on paljon seuraajia ovat yleensä samanlaisia. Tavallaan tosi kauniita, mutta tavallaan tusinaa. Keittiö on musta tai puun värinen, lattia tammen värinen, seinät valkoisia paitsi rimaseinä ja Tikkurilan mulperi seinä ja yksi vihreä seinä. Sohva on tottakai beige. Katossa roikkuu flos, johon on laitettu kaikki ylimääräinen raha. Ei kukaan ajattele, että asuja on rikas, koska "kaikki" kodit ovat saman tyylisiä. Tavallisia ja nykyaikaisia.

Vierailija
98/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no voihan niitä monen tonnin remppoja lainarahallakin tehdä. Mutta pienituloinen ei tee edes sillä.

Vierailija
99/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En Mieti rahaa vieraisilla käydessä

Vierailija
100/157 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole sanonut että teistä näkee että teillä on rahaa. Sen sijaan teistä on sanottu että olette typerät nousukkaat lapselliset statusta himoavat lesoilijat.