Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koulunkäynnin ohjaaja!

Vierailija
10.09.2024 |

Miten tulet toimeen jollain 21 tai 31h viikko tunneilla?

Saatko jotain sovitettua päivärahaa ja kuinka paljon se on?

Kiitos

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen koulunkäynninohjaajan töitä ja saan siitä normaalin työkkärirahan + 9 euroa päivässä. Tuntipalkka on ruhtinaalliset 1,50 euroa.

Vierailija
2/11 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noin vähän viikkotunteja, minulla on täydet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kirjoitetaan yhteen. Koulunkäynninohjaaja.

Minulla on viikkotunteja 35. Tulen kyllä toimeen, kun minulla on hyvätuloinen mies. 

Vierailija
4/11 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen koulunkäynninohjaajan töitä ja saan siitä normaalin työkkärirahan + 9 euroa päivässä. Tuntipalkka on ruhtinaalliset 1,50 euroa.

Ei, vaan tuntipalkkasi on 0 euroa. Et saa lainkaan palkkaa, sillä "työkkäriraha" ei ole palkkaa, kuten ei myöskään 9 euron kulukorvaus. 

Vierailija
5/11 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kirjoitetaan yhteen. Koulunkäynninohjaaja.

Minulla on viikkotunteja 35. Tulen kyllä toimeen, kun minulla on hyvätuloinen mies. 

Koulunkäynninohjaajat eivät varsinaisesti ole tunnettuja hyvästä koulumenestyksestään. Siksi ammattinimikkeen yleinen kirjoitusasu on koulunkäynnin ohjaaja tai jopa koulun käynninohjaaja tai koulun käynnin ohjaaja.

Vierailija
6/11 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun olin nuorempana koulunkäyntiavustaja niin sain pelkän palkan plus tyyliin asumistukea 50-100 e. Silloin vuokrat oli yli puolta halvempia (yli 20 vuotta sitten), mutta ei sillä palkalla kovin juhlittu. Myöhemmin kun olin uudestaan koulunkäyntiavustaja niin tein kahta työtä yhtäaikaa, niin että päivisin olin koulunkäyntiavustaja ja iltaisin/öisin ja viikonloppuisin olin siivouspalveluohjaaja. Verot on kaikista maksettu jos sitä tarkoitit. Yöuniin jäi aikaa 2-3 h per yö. 40 asteen kuumeessakin raahauduin töihin.

Vierailija
7/11 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi noin vähän viikkotunteja, minulla on täydet.

Suurimmalla osalla on osa-aikaisen viikkotyötunnit vaikka itse haluaisiki tehdä täysiä tunteja.

Vierailija
8/11 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kun olin nuorempana koulunkäyntiavustaja niin sain pelkän palkan plus tyyliin asumistukea 50-100 e. Silloin vuokrat oli yli puolta halvempia (yli 20 vuotta sitten), mutta ei sillä palkalla kovin juhlittu. Myöhemmin kun olin uudestaan koulunkäyntiavustaja niin tein kahta työtä yhtäaikaa, niin että päivisin olin koulunkäyntiavustaja ja iltaisin/öisin ja viikonloppuisin olin siivouspalveluohjaaja. Verot on kaikista maksettu jos sitä tarkoitit. Yöuniin jäi aikaa 2-3 h per yö. 40 asteen kuumeessakin raahauduin töihin.

Ohjaaja ei ole avustaja. 

Vierailija
9/11 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko, että yli 20 vuotta sitten 59 neliö kaksio maksoi n. 500 e/kk. Nyt samainen kaksio maksaa varmaan vähintään sen n. 1300 e/kk. Palkka ei ole kuitenkaan noussut sittemmin yli 20 vuoteen. 

Vierailija
10/11 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjaaja ei ole avustaja. 

Samaa työtä se on. Termi "ohjaaja" on keksitty siksi koska se kuulostaa hienommalta. Vähän niin kuin miten päiväkodin tädit eivät enää ole päiväkodin tätejä vaan varhaiskasvatuksen asiantuntijoita.

Vierailija
11/11 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjaaja ei ole avustaja. 

Itseasiassa Opetushallitus taitaa vieläkin suosittaa avustaja-nimityksen käyttämistä ja käyttää sitä myös itse nettisivuillaan. Avustajat itse haluavat mieluummin olla ohjaajia ja työnantajalle se on käynyt, koska se tuntuu olevan heidän egonsa kannalta niin tärkeä juttu ja kuulostaa hienommalta.