Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikein, että etävanhempi vaatii hankkimaan lapselle todella kalliin harrastuksen?

Vierailija
10.09.2024 |

En ole elareita edes hakenut ja pärjätään hyvin lapsen kanssa ja saa harrastaa, mutta nyt on etävanhempi keksinyt erään harrastuksen, joka ehdottomasti pitäisi aloittaa. Hinta 750€. Haukkuu kun kerroin, että tähän ei nyt ole varaa. 

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se oikein, kun etä maksaa. Hae ne elarit. Jos elatusvelvollisella ei ole varaa maksaa, saat Kelalta elatustuen.

Vierailija
22/30 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa! Taas keksitty aloitus. Yritystä kuitenkin on. Siksi 4/10.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pyytääkö hän sinulta tuota maksua vai haluaako puolittaa sen? Tuleeko toive häneltä vai lapselta? Miten hän perustelee vaatimuksensa? 

Vierailija
24/30 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis pyytääkö hän sinulta tuota maksua vai haluaako puolittaa sen? Tuleeko toive häneltä vai lapselta? Miten hän perustelee vaatimuksensa? 

Hän on nyt eron jälkeen ottanut uuden naisen myötä roolin, että on kauhean kiinnostunut lapsen koulunkäynnistä, harrastuksista jne. Ei siis niin, että itse niitä hoitaisi mutta mielipiteitä tulee. Vielä yhdessä ollessamme kehtasi kommentoida kun pyysin vaikka vaipanvaihtoon, että sinähän sen halusit. Minä olen kasvattanut hänen ensimmäisen liiton lapset ja 2 keskimmäistämme. Nyt sitten esiintyy suurena lastenkasvatuksen asiantuntijana. Ja miksi kuuntelen: no pakkohan se on kuunnella jos hän soittaa ja keskustelemme yhteisen lapsen asioista. 

t.ap

Vierailija
25/30 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on nyt eron jälkeen ottanut uuden naisen myötä roolin, että on kauhean kiinnostunut lapsen koulunkäynnistä, harrastuksista jne. Ei siis niin, että itse niitä hoitaisi mutta mielipiteitä tulee. Vielä yhdessä ollessamme kehtasi kommentoida kun pyysin vaikka vaipanvaihtoon, että sinähän sen halusit. Minä olen kasvattanut hänen ensimmäisen liiton lapset ja 2 keskimmäistämme. Nyt sitten esiintyy suurena lastenkasvatuksen asiantuntijana. Ja miksi kuuntelen: no pakkohan se on kuunnella jos hän soittaa ja keskustelemme yhteisen lapsen asioista. 

t.ap

Miksi et hoida elatusasiaa kuntoon?

Vierailija
26/30 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.ap

Diagnoosi: ylikilttiys

Miksi ihmeessä et vastaa miehelle napakasti, että hyvä idea, maksa lapsellesi siis se harrastus? Heti alkaa lapsi harrastaa vaikka esteratsastusta, kun isukki avaa lompakkonsa.

Sen jälkeen haet elatusmaksut tarvittaessa oikeuden kautta, jos ei muuten ala maksut juoksemaan. 

Vierailija
27/30 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estä se jos syyllistää. Lapsen mukaan parempi mennä, miten voi hyvin. Ei niin että toinen vanhempi pakottaa jonkun harrastuksen. Ja oma taloutesi on myös tärkeä, että pärjäätte. Ehkä harrastusrahalla pääsisitte jo ulkomaanmatkoille tai joku säästö opiskeluun, asuntoon jne. Sä itse mietit ne.

Vierailija
28/30 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikooko hän itse maksaa harrastuksen ja mikä se sitten lienee. Ei lapsen ole pakko ottaa sitä harrastusta toisen vanhemman mieliksi.

Vierailija
29/30 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Estä se jos syyllistää. Lapsen mukaan parempi mennä, miten voi hyvin. Ei niin että toinen vanhempi pakottaa jonkun harrastuksen. Ja oma taloutesi on myös tärkeä, että pärjäätte. Ehkä harrastusrahalla pääsisitte jo ulkomaanmatkoille tai joku säästö opiskeluun, asuntoon jne. Sä itse mietit ne.

Jos mies maksaisi elatusmaksut, lapsi voisi vaikka harrastaa sitä mitä mies haluaa, mikäli se on lapsenkin toive.

Ap ei kuitenkaan halua hakea lapselleen kuuluvaa elatusta. Sen sijaan hän katsoo velvollisuudekseen kuunnella miehen värinää puhelimessa, vaikka mikään ei siihen velvoita.

Laki kuitenkin velvoittaa miehen huolehtimaan omalta osaltaan lapsen elatuksesta. Sitä kuitenkaan ei lumihiutaleelta saa vaatia, mutta hänellä on oikeus esittää vaatimuksia. Onhan tuo perin irvokas tilanne. Mikä saa suojelemaan miestä lapsen kustannuksella?

Vierailija
30/30 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vaadi elareita? Jos ette tarvitse niitä elämiseen niin säästä vaikka lapsen opiskeluja varten.

Ei kunnollinen ihminen jätä lastaan elättämättä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän