Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei varaa tehdä mitään tai tavata ketään, ei varaa matkustaa minnekään koska kela leikkasi 170e pois minimitoimeentulotuestani. Syrjäydyn.

Vierailija
10.09.2024 |

Kiitos paljon Kela tästä, kun en voi enää viettää elämää lainkaan. Kaikki aika pitää vain olla mahdollisimman paikallaan ja kuluttaa vähän energiaa, koska rahaa ruokaan ei ole. Ketään ei ole varaa tavata, eikä mitään voi tehdä. Kiitos tästä Kela.

yli 170e/kk leikattu pois käyttörahoista.

Nyt syrjäydyn ja olen varmasti loppuikäni tässä jamassa. Kiitos, tätäkö halusit?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos AP!

Oon kans työtön ja toimeentulotuella. On ollut pitkä huonompi kausi, oon meinannut luovuttaa kaiken suhteen, en juuri näe tulevaisuuttani parempana.

Mutta jees, sait tolla ulinalla muhun taas puhtia. Alan tekemään keskeneräisiä töitä pois, että voin niitä myydä vielä tässä kuussa ja saan jotain pientä säästöä :)

Ja illasta ja huomenna kyselen, onko kukaan tuttava menossa metsään lähiaikoina.

Vierailija
82/90 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin meno on hyvä vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Joillakin on ollut aina minimi ja louskuttava leikkuri. Ei vain nyt. Haluatteko kansalaisena rankaista ihmisiä näin ja mennä siihen agendaan. Itselle ei moni sitä silti ottaisi? Toiselle kyllä?

Vierailija
84/90 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko se ruokajono ja diakonia seuraavaksi

Vierailija
85/90 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

170e menee lyhennyksenä valtion velan lyhentämiseen. Sä hyväksyit itse tämän, kun äänestit vasemmiston valtaan viime hallituskaudella

Vierailija
86/90 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

työttömyys ei välttämättä ole oma syy

Mutta tukien leikkaukset tuppaa olemaan. Tuon kokoisen summan saanee aikaan vain sillä ettei hae edullista asuntoa. Vaikka kela käskee.

Vaikka hakisikin aktiivisesti halvempia asuntoja, niin kela voi katkaista toimeentulotuen.

Vierailija
87/90 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minne työttömän pitää matkustaa? Toimeentulotuelle ei heti päädytä, syrjäytyminen on tapahtunut jo kauan sitten.

Ystävän luokse, harrastuksiin, työhaastetteluihin. yms. normaaleihin asioihin.

ap

Ei tuollaisiin kaveri- ja harrastusreissuihin monella työssäkäyvälläkään ole laittaa säännöllisesti 170 e/kk. Tuskin sulla niin paljon ja niin kaukana on haastatteluja, että tuo raha yksinään niihin uppoaisi? Tai jos olet valmis muuttamaan työn perässä niin kauas, niin luulisi että jossain vaiheessa tärppää. Eikös noihin työhaastattelukustannuksiin voi myös te-toimistolta hakea tukea.

Ne on ihan ruokarahoista pois...Yritäpäs itse elää 300 eurolla kuussa...

Ruokarahasta se on kaikilla pois, työssäkäyvä tai ei. Olen elänyt pelkällä opintotuella ja sen asumislisällä, jotka oli tuolloin (2010-luvun alussa) yhteensä noin 500 euroa. Soluasunnon vuokra oli muistaakseni hieman alle 200 euroa. Heti, kun sain osa-aikatöitä, käyttörahaa jäi pari sataa lisää kuussa. Siihen saakka nuo pri vuotta elin alle 300 e kuussa. Eipä olisi ollut 170 euroa käyttää johonkin huvituksiin.

Vierailija
88/90 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvien sijaan sitten onkin aikaa pyrkiä työllistymistä edistäviin toimenpiteisiin kuten kuntouttavaan, työharjoitteluun tai opiskelemaan.

Vierailija
89/90 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne työttömän pitää matkustaa? Toimeentulotuelle ei heti päädytä, syrjäytyminen on tapahtunut jo kauan sitten.

Minä käytä 3 kerta vuodesa pitkä ulkomatka ja minä haluta ajaa se uusi autu ja siksi me tarvitse se palju rahua ja tykätä saata palju rahuta ja siksi se kiva suomesa.

Vierailija
90/90 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No elitkö tarunhohtoista unelmaelämää marinin kaudella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi