Ei varaa tehdä mitään tai tavata ketään, ei varaa matkustaa minnekään koska kela leikkasi 170e pois minimitoimeentulotuestani. Syrjäydyn.
Kiitos paljon Kela tästä, kun en voi enää viettää elämää lainkaan. Kaikki aika pitää vain olla mahdollisimman paikallaan ja kuluttaa vähän energiaa, koska rahaa ruokaan ei ole. Ketään ei ole varaa tavata, eikä mitään voi tehdä. Kiitos tästä Kela.
yli 170e/kk leikattu pois käyttörahoista.
Nyt syrjäydyn ja olen varmasti loppuikäni tässä jamassa. Kiitos, tätäkö halusit?
Kommentit (90)
Neuvostoliitossa oli yksi hyvä periaate: kansalaisoikeuksien harjoittaminen oli tiukasti sidottu kiinni siihen, täyttikö kansalaisen työntekovelvollisuuden. Velvollisuuksien laistaminen katsottiin kaikkein suurimmaksi rikokseksi.
No, näin ainakin virallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne työttömän pitää matkustaa? Toimeentulotuelle ei heti päädytä, syrjäytyminen on tapahtunut jo kauan sitten.
työtönkin tarvitsee joskus loman
Mitä sen loman aikana tehdään? Töitä?
työttömyys ei välttämättä ole oma syy
Vierailija kirjoitti:
työttömyys ei välttämättä ole oma syy
Mutta tukien leikkaukset tuppaa olemaan. Tuon kokoisen summan saanee aikaan vain sillä ettei hae edullista asuntoa. Vaikka kela käskee.
kyllä se työttömyys oikeasti on aika rankka homma
Tähän kuten kaikkeen pätee viisas sanonta: MENE TÖIHIN
Vierailija kirjoitti:
Minne työttömän pitää matkustaa? Toimeentulotuelle ei heti päädytä, syrjäytyminen on tapahtunut jo kauan sitten.
Samaa ihmettelen itsekin, vaikka meitä on kaksi työssäkäyvää käydään silloin tällöin päivätetkellä lähistöllä, ei sen kummempaa
Vierailija kirjoitti:
Oletko tyokyvyton? Kannattaisiko hakea leivan jatketta jostakin tyosta? Se tekee hyvaa myos mielelle, olla tarpeellinen osa. Ei vain autettava.
Miten sulla on aikaa vastata näihin jos itse olet muka töissä etkä ole syrjäytynyt?Missä on sinun omat ihmissuhteesi?
Vierailija kirjoitti:
Tähän kuten kaikkeen pätee viisas sanonta: MENE TÖIHIN
Miksi itse et mene?
No multa on hintojen nousu vienyt nuo samat asiat. Ei ole enää varaa tehdä mitään. Ruuat saan ostettua ja pakolliset menoni maksettua. Tänään on palkkapäivä ja laskin, että sitä "vapaata rahaa" harrastuksiin, vaatehankintoihin, jne jäi 12 euroa.
Käyn kuitenkin 5pv viikossa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakeudu kuntouttavaan työtoimintaan ettet syrjäydy kotiin. Saat bussilipun ja 9e kulukorvauksen.
Jos käyt neljänä päivänä viikossa saat 144e kulukorvausta/ neljä viikkoa ja matkakulut.
Sehän korvaa aikaisemmat huvisi.
Kuka siellä päihde- ja/ mielenterveyshoitoa vailla olevien kanssa haluaa käydä?
Onko tuki elättinä vielä varaa arvostella muita ihmisiä. Joudut vielä nöyrtymään kun tukesi vähenee entisestäänkin ja alat päästä sinne mielenterveys osastoon itsekkin jos et ala pyrkimään tuilla elämisestä pois.
Vierailija kirjoitti:
No multa on hintojen nousu vienyt nuo samat asiat. Ei ole enää varaa tehdä mitään. Ruuat saan ostettua ja pakolliset menoni maksettua. Tänään on palkkapäivä ja laskin, että sitä "vapaata rahaa" harrastuksiin, vaatehankintoihin, jne jäi 12 euroa.
Sama täällä, paitsi etten ole jaksanut edes laskea tarkkaa summaa. Ei taho palkalla saavan nykysi oikein mitään extraa enää, vain pakolliset asumiskulut ja itsensä ruokkimisen katettua, siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olit syrjäytynyt jo ennen leikkaustakin. Vai luuletkos, että toimeentulotukilaiset ovat jotenkin yhteiskunnassa kiinni?
Minä kyllä olin. Nyt en enää voi olla. Menetän ystäväni, seurustelusuhteeni, harrastukseni.
ap
Paskat oli. Et ollut edes töissä, maksanut veroja, koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että ne hinnat ei oo minulle nousseet?
Mulla siis on SEKÄ hintojen nousu että 170e leikkaus...kestämätöntä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä se työtön lomailee?
Vierailija kirjoitti:
Sinä olit syrjäytynyt jo ennen leikkaustakin. Vai luuletkos, että toimeentulotukilaiset ovat jotenkin yhteiskunnassa kiinni?
Meikälänen kyllä on. herään joka aamu klo 5, mulla on paljon (ilmaisia) harrastuksia, opiskelen paljon omaksi iloksi, luen paljon, käyn (ilmaisissa) kulttuuririennoissa ja tapahtumissa, näen paljon ihmisiä, en juo enkä polta mitään.. vaikka rahat on tiukassa, niin ei ne kaikki ttt:läiset ole mitään syrjäytyneitä reiskoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse, työttömällä on loma joka päivä. Jos tätä ei tajua kannattaa mennä sinne tukitöihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että ne hinnat ei oo minulle nousseet?
Mulla siis on SEKÄ hintojen nousu että 170e leikkaus...kestämätöntä
Ap
Edelleen, minä käyn kuitenkin 5 päivää viikossa töissä niiden riittämättömien hilujeni eteen. On siinä sellainen ero.
Ala ryypätä...siihen on persaukisilla yhteiskunnan eläteillä aina varaa..