Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oppikaa laittamaan rajat vanhemmillenne

Vierailija
10.09.2024 |

Varmasti täälläkin on paljon niitä jotka kärsivät vanhempiensa rajattomasta käytöksestä. Valtasuhteesta ei suostuta luopumaan kun lapsi haluaa itsenäistyä, vaan nähdään edelleen että vanhemman roolissa ihmisellä on toista ihmistä kohtaan valta toimia millä tavalla tahansa, koska lapsen on aina lopulta annettava kaikki anteeksi. Minä olen sinut synnyttänyt, eli minä teen sinulla mitä haluan. Kaikella kunnioituksella on hyvä kirja vanhempien rajattomuudesta ja pikkulapsimaisesta käytöksestä.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa...Väsynyttä ja löysää.

Vierailija
2/31 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä vanhempia kyllä löytyy 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin ongelmasta päästäisiin jos vanhempien fyysinen kuritus ei olisi kiellettyä.

Vierailija
4/31 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Kun lapsi (nuori aikuinen) itsenäistyy, hänen annetaan tehdä se omalla tavallaan eikä tyrkytetä apua. Kyllähän se sattuu, kun oma lapsi on rahaton ja nälässä, mutta pitää kovettaa itsensä ja olla tunkematta rahaa ja ruokakasseja, koska nuori tarvitsee itselleen tuon kokemuksen ja haluaa noin elää. Sekin on tiukka paikka, kun ilmoittaa, että enää en maksa puhelintasi ja liittymän maksuja, joudut huolehtimaan niistä itse. Siihen voi katketa koko yhteydenpito, kun ottaa iphonen itselleen ja näyttää kuitista, että minä olen tämän maksanut, minä saan tämän nyt pitää. Mutta se on vain osa siirtymäriittiä aikuiseksi ja itsenäiseksi, lapsen pitää oppia huolehtimaan itse itsestään.

Vierailija
5/31 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässyn lässyn

Vierailija
6/31 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikani yritin taistella, mutta sitten totesin, että satunnainen 100-200e tililleni tupsahtaneena ja vaikkapa silmälasit yhtäkkiä maksettuna ei olekaan niin ikävä juttu. 

Vierailija
7/31 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Ja kannattaa uskaltautua sanomaan, jos vanhemmat puhuvat tai sanovat pahasti. Ei sitä tarvitse sietää, esimerkiksi ulkonäköön viittaavaa piikittelyä tai muuta. 

Sama muuten käy isovanhempien kanssa. Kävin ennen isoäitini luona. Yhdessä vaiheessa elämää olin lihonut ja yksi mummoistani sitten alkoi  passiivi-aggressiivisesti siitä piikittelemään. Nyt olen jättänyt käymättä ja puheluihinkaan en vastaa kuin ainoastaan jouluna. Toisen mummon luona käyn, koska hän ei ikinä ottanut lihomistani puheeksi ja käyttäytyi minua kohtaan normaalisti. 

Vierailija
8/31 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lässyn lässyn

Siellä taas joku suht normaalin lapsuuden elänyt lässyttää elämän ohjeitaan.🥱 

Vierailija
9/31 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä vanhempia kyllä löytyy 

Onko edes kertaakaan käynyt mielessä miksi, kun esittelet omaa erinomaisuuttasi? 

Vierailija
10/31 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lässyn lässyn

Siellä taas joku suht normaalin lapsuuden elänyt lässyttää elämän ohjeitaan.🥱 

Ei vaan rajaton kauhuvanhempi.

Vierailija
11/31 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Ja kannattaa uskaltautua sanomaan, jos vanhemmat puhuvat tai sanovat pahasti. Ei sitä tarvitse sietää, esimerkiksi ulkonäköön viittaavaa piikittelyä tai muuta. 

Sama muuten käy isovanhempien kanssa. Kävin ennen isoäitini luona. Yhdessä vaiheessa elämää olin lihonut ja yksi mummoistani sitten alkoi  passiivi-aggressiivisesti siitä piikittelemään. Nyt olen jättänyt käymättä ja puheluihinkaan en vastaa kuin ainoastaan jouluna. Toisen mummon luona käyn, koska hän ei ikinä ottanut lihomistani puheeksi ja käyttäytyi minua kohtaan normaalisti. 

Olisiko kuitenkin järkevämpää laihduttaa.

Terveydenkin vuoksi.

Vierailija
12/31 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveydenkin vuoksi.

En yhtään ihmettele miksi sinulla ei ole ketään oikeasti läheistä ihmistä. 

Vierailija
13/31 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveydenkin vuoksi.

En yhtään ihmettele miksi sinulla ei ole ketään oikeasti läheistä ihmistä. 

😂

Vierailija
14/31 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisistä mukuloista on kyse ja vastaavasti vanhemmista ja kai isovanhemmista? Onko 3v, 7v, 13v, 20v ja 25v, 30v, 40v, oh kyllä tätä riittää eri ikäisiä.

Vierailija
15/31 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisistä mukuloista on kyse ja vastaavasti vanhemmista ja kai isovanhemmista? Onko 3v, 7v, 13v, 20v ja 25v, 30v, 40v, oh kyllä tätä riittää eri ikäisiä.

Luulen että 3v, jos saa jo asua ilman vanhempiaan.

Vierailija
16/31 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, joo. Tulen päihde-, väkivalta- ja mielenterveysongelmaperheestä. Tämä koko lapsuuden ja hyvän osaa aikuusuuttakin kestänyt, joka suunnasta tykitettävä paska, buffff vain katoaa pois? Homma hoidettu, aika heittää high five? Voisiko naivimpaa suhtautumista enää mitenkään olla? Kiva, kuitenkin kun yrität muuttaa ympärillä olevia ihmisiä ja maailmaa. 

Vierailija
17/31 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu aikainen itsenäistyminen on poikaa. Siitä vaan oma asunto 7 vuotiaalle, johan koulukin alkaa eli esityöt aikuistumiseen.

Vierailija
18/31 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikani yritin taistella, mutta sitten totesin, että satunnainen 100-200e tililleni tupsahtaneena ja vaikkapa silmälasit yhtäkkiä maksettuna ei olekaan niin ikävä juttu. 

Jos luulet voivasi ostaa näin takautuvasti sille aikuiselle lapsellesi hyvän lapsuuden, olet väärässä.

Vierailija
19/31 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Kun lapsi (nuori aikuinen) itsenäistyy, hänen annetaan tehdä se omalla tavallaan eikä tyrkytetä apua. Kyllähän se sattuu, kun oma lapsi on rahaton ja nälässä, mutta pitää kovettaa itsensä ja olla tunkematta rahaa ja ruokakasseja, koska nuori tarvitsee itselleen tuon kokemuksen ja haluaa noin elää. Sekin on tiukka paikka, kun ilmoittaa, että enää en maksa puhelintasi ja liittymän maksuja, joudut huolehtimaan niistä itse. Siihen voi katketa koko yhteydenpito, kun ottaa iphonen itselleen ja näyttää kuitista, että minä olen tämän maksanut, minä saan tämän nyt pitää. Mutta se on vain osa siirtymäriittiä aikuiseksi ja itsenäiseksi, lapsen pitää oppia huolehtimaan itse itsestään.

Tää nyt ei liity mitenkään aiheeseen. Hyvät teot ei ole valtasuhdetta. Vasta sitten jos toinen niistä kieltäytyy eikä vanhempi ymmärrä sanaa ei.

Vierailija
20/31 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tosiaan lypsää rahat pois.kannatta uhriutua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän