Mitä laitatte salaattiin kun teette sen itse?
Kommentit (39)
Milloin mitäkin. En ole koskaan ostanut salaatia valmiina. Salaatin teko kun ei muuta vaadi kuin ainesten pilkkomisen ja sekoittamisen.
Vierailija kirjoitti:
Rapsakkaa salaatinlehtiä, melonia,tomaattia, kurkkua, siemensekoitusta, rusinoita, pähkinöitä ja juustokuutioita.
Salaattisi lihottaa pois rusinat ja juustot.
Se on saletti, että minun ruokavalioon ei kuulu salaaatti!
Jäävuorisalaattia, miniluumutomatteja, kurkkua, sipulia, salaattijuustoa, oliiveja ja cashew pähkinöitä. Toisinaan lisään myös avokadoa ja viinirypäleitä.
Kurkkua, joko Ruustinnan tai Pehtoorin salaattia, jotakin yrttiä (basilika, viinisuolaheinä tai villirucola) ja esim. oliiveja tai säilöttyjä valkosipulinkynsiä. Proteiiniksi yleensä joko juustoa tai broileria, joskus kananmunaa. Hyvin harvoin punaista lihaa.
Raastettua porkkanaa ja punakaalia. Sekaan ananasta ja sen mehua.
Jääsalaatti, kurkku, tomaatti, paprika
Kikherne, herne, maissi, papu
Fetajuusto, gouda
Meloni, päärynä, omena
Pasta, peruna
Punasipuli, kukkakaali, oliivi, marinoidut valkosipulit
Näistä 5-10 ainesosaa ja thousand island-salaattikastiketta päälle.
kurkkua, tomaattia, tonnikalaa, oliiveja, fetajuustoa, salaatinlehtiä etc.
Vierailija kirjoitti:
Milloin mitäkin. En ole koskaan ostanut salaatia valmiina. Salaatin teko kun ei muuta vaadi kuin ainesten pilkkomisen ja sekoittamisen.
Sama täällä.
Pidän omasta versiostani kreikkalaisesta salaatista, jota olen syönyt lähes jokainen arkipäivä viimeiset 20 vuotta.
Jäävuorisalaattia, tomaattia, punasipulia, vihreitä ja mustia oliiveja, fetaa, aurinkokuivattua tomaattia ja mozzarellaa. Minä vain syön sitä aina thousand island-kastikkeen, enkä oliiviölyn kanssa. Pääasia, että itse tykkään.
Nyt on fenkoli ja omenat sesongissa. Kokeileppas niitä.
Vierailija kirjoitti:
Pidän omasta versiostani kreikkalaisesta salaatista, jota olen syönyt lähes jokainen arkipäivä viimeiset 20 vuotta.
Jäävuorisalaattia, tomaattia, punasipulia, vihreitä ja mustia oliiveja, fetaa, aurinkokuivattua tomaattia ja mozzarellaa. Minä vain syön sitä aina thousand island-kastikkeen, enkä oliiviölyn kanssa. Pääasia, että itse tykkään.
Ja ylipainoa on paljonko? Ei salaattiin kuulu majoneesit, juustot eikä prosessoidut kastikkeet.
Salaatti, tomaatti, kurkku,oliivi, punasipuli. Kana, feta,pasta.
Tonnikala purkkia 2 kpl vedessä ja 3-4 tomaattia paloina. Fetajuusto kuutiot purkki. Nippu persiljaa. Puristettu sitruuna, 3 omenaa paloina. 4 suolakurkkua paloina. 4 keitettyä perunaa paloina. Kuorittua. Omenat kuorittuna. Ripaus mustaa pippuria. Hyvin vähän. Revitty kiinankaalia tai joku rapea salaatti. Fetakuutiot murustellaan. Tonnikala vedessä lihottaa vähemmän kuin öljyssä. Et näin. Sekoitetaan varovasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ylipainoa on paljonko? Ei salaattiin kuulu majoneesit, juustot eikä prosessoidut kastikkeet.
Pituutta on 184 ja painoa oli aamulla 72 kiloa. Ei tuo miehelle mielestäni ylipainoa ole. Ennemminkin lihasten puutetta.
Salaattia tai pinaattia tai molempia
Tomaattia, kurkkua, paprikaa
Juustoa (sinileima emmental)
Kananmunaa keitettynä
Jauhelihaa tai kanaa tai mozzarella tai kebab
+ pekonia.
Herneitä/papuja/ oliivia/ melonia/ retiisiä tms sesongin tuotetta
Keitettyä makarylliä, herne-maissi-paprikaa, kinkkusuikaletta, maustekurkkukuutiota ja majoneesia.
Voikukkaa ja horsmaa pohjalle, rapsiöjyä hieman... Oman maan tomaatteja ja nyt herneitä :) Naapurin tekemiä juustoja.
Kanan munaa itse tehdystä majoneesistä kuorrutettuna.
Kanaa paistettuna päälle jos maistuu.
Jos katiskasta saa antimia niin jauhan ne ja paistan pihveiksi NAM
Rapsakkaa salaatinlehtiä, melonia,tomaattia, kurkkua, siemensekoitusta, rusinoita, pähkinöitä ja juustokuutioita.