Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatelkaa että on ihmisiä joilla on hyvä ammatti mutta eivät saa töitä.

Vierailija
09.09.2024 |

Miksi hitossa ihmiset ei pääse töihin?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmisellä voi olla ammatti, jos se ei ole töissä? Ammattihan tulee juuri siitä työstä mitä tekee.

Vierailija
2/22 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele joo, sitä ei "vain mennä töihin". Siinäpä on sulle mietittävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmisellä voi olla ammatti, jos se ei ole töissä? Ammattihan tulee juuri siitä työstä mitä tekee.

Ai. Sorppaa

AP

Vierailija
4/22 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsee vain katsoa Suomen rekryjärjestelmää, jossa Ida 20v karsii hakijat ja buustaa kavereitaan eteenpäin rekryprosessissa. Lisäksi työpaikkoihin palkataan salassa ihmisiä ilmoittamatta paikkaa avoimeen hakuun.

Vierailija
5/22 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monia ihmisiä joilla on ammattitutkintoja ylisopistot käyty ja harjoitteluita mutta työttömänä vaan vuodesta toiseen. Tekisivät mitä töitä vaan. Minäkin olen ollut 25 eri työpaikassa ja tehnyt kaikenlaista työtä. Minä olen amiksen käynyt puuseppä ja sitten on ihmisiä joilla on korkea koulutus ja eivät saa töitä.

Vierailija
6/22 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on silloin perustettava oma yritys tai myytävä osaamisensa muuten yrittäjänä.

Vierailija
7/22 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä joskus olen ihmetellyt, että mikä pakkomielle ihmisillä on palkannautintaan. Itse ollut yrittäjänä koko 30-vuotisen työurani, eikä tämä mitenkään kamalaa ole, päinvastoin.

Vierailija
8/22 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain yksi valitaan jollain perusteella. Kaikkien muiden työttömyys jatkuu. Asia on juuri näin yksinkertainen.

Vierailija
9/22 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammatti tulee siitä mihin koulutettu, minäkin olen elektroniikka-asentaja, vaikka olen töissä kaupassa. Mietipä sitä 

Vierailija
10/22 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsee vain katsoa Suomen rekryjärjestelmää, jossa Ida 20v karsii hakijat ja buustaa kavereitaan eteenpäin rekryprosessissa. Lisäksi työpaikkoihin palkataan salassa ihmisiä ilmoittamatta paikkaa avoimeen hakuun.

Mitä tarkoitat? Yksi työllistynythän se on lisää suoraan palkattunakin!

Vierailija
11/22 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusasiat vähän hukassa... Työnantaja ei ole mikään pohjaton kaivo, josta löytyy jokaiselle jotakin. Työpaikka syntyy siitä että jossain on tarve saada jotain aikaiseksi, lisäksi pitää olla asiakas joka maksaa siitä että jotain tehdään ja tästä rahasta maksetaan palkkojen lisäksi jotain muutakin. Hatunnosto yrittäjille, jotka tekevät tänne työpaikkoja, jaksavat pyörittää tuollaisia himmeleitä ja päälle vielä kestävät huutoja siitä, miksette palkkaa väkeä.

Vierailija
12/22 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen työttömät taitavat olla keskimäärin koulutempia ja osaavia kuin palkkaavat esimiehet.

Vierailija
13/22 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammatti tulee siitä mihin koulutettu, minäkin olen elektroniikka-asentaja, vaikka olen töissä kaupassa. Mietipä sitä 

Minä olen koulutukseltani teologi, mutta ammatiltani koodari.

Vierailija
14/22 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihan hyvässä työssä ja vakaa työllisyys tilanne (Onneksi! Olen erittäin kiitollinen).

Jos tilanne kuitenkin muuttuisi, eikä it-alalla olisikaan hommia, niin kyllä mä olisin valmis lähtemään laajentaa työnhakua projektipäällikkönä, järjestelmäasiantuntijaksi, helpdeskiin, asiakaspalveluun, it-myyjäksi, freelancer koodariksi jne. Jos sieltäkään ei irtoa, niin sitten ihan mäkkäriin, marjanpoimijaksi, kiinteistövälittäjäksi, siivoojaksi, kahvilan pitäjäksi jne. Pakko olisi, että selviäisi asuntolainoista

Vierailija
15/22 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ihan hyvässä työssä ja vakaa työllisyys tilanne (Onneksi! Olen erittäin kiitollinen).

Jos tilanne kuitenkin muuttuisi, eikä it-alalla olisikaan hommia, niin kyllä mä olisin valmis lähtemään laajentaa työnhakua projektipäällikkönä, järjestelmäasiantuntijaksi, helpdeskiin, asiakaspalveluun, it-myyjäksi, freelancer koodariksi jne. Jos sieltäkään ei irtoa, niin sitten ihan mäkkäriin, marjanpoimijaksi, kiinteistövälittäjäksi, siivoojaksi, kahvilan pitäjäksi jne. Pakko olisi, että selviäisi asuntolainoista

Sulla on korkeakoulututkinto, oot ylikoulutettu mäkkiin ja kauppaan. Näin on itelle suoraan sanottu eli onnea vaan

Vierailija
16/22 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen monia ihmisiä joilla on ammattitutkintoja ylisopistot käyty ja harjoitteluita mutta työttömänä vaan vuodesta toiseen. Tekisivät mitä töitä vaan. Minäkin olen ollut 25 eri työpaikassa ja tehnyt kaikenlaista työtä. Minä olen amiksen käynyt puuseppä ja sitten on ihmisiä joilla on korkea koulutus ja eivät saa töitä.

Minä en ole puuseppä. Oliko muita hyviä neuvoja?

Vierailija
17/22 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla koulutukseltasi vaikka mikä, mutta jos teet työtäsi kaupan kassana, olet ammatiltasi kaupan kassa. 🙄 Koulutus ei ole sama asia kuin ammatti. Se mihin ammattiin sulla on koulutus on vain koulutus , se mitä tekee työkseen on sun ammatti.

Vierailija
18/22 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 3 hyvin työllistävää/varma työpaikka koulutusta mutta ei ole töitä näkynyt.

Vierailija
19/22 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoria suositaan, koska he suostuvat kaikkeen ja ovat joustavia. Olen 40 v liian vanha

Vierailija
20/22 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit olla koulutukseltasi vaikka mikä, mutta jos teet työtäsi kaupan kassana, olet ammatiltasi kaupan kassa. 🙄 Koulutus ei ole sama asia kuin ammatti. Se mihin ammattiin sulla on koulutus on vain koulutus , se mitä tekee työkseen on sun ammatti.

Voitko toistaa niin itsekin tajuat pointtisi..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi