Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistaako muut lapsuudesta sitä miten joidenkin kavereiden vanhemmat halveksui avoimesti?

Vierailija
09.09.2024 |

Näytti sen etteivät pitäneet kaveruudesta

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kaverin äiti oli aina kyrsä otsassa ja kiukkuinen. 

Vierailija
22/42 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yhden uuden tytön luo kutsuttiin kaikki luokan tytöt vuorollaan näytille, että onko sopiva kaveri. Minua ei kutsuttu uudelleen XD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ns. "parempi väki" eli rikkaammat halveksivat työläisten "kakaroita".

Vierailija
24/42 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti halveksi pullukkaa ystävääni. Ja isäni kanssa nauroivat että miten auto aina notkahtaa kun "sanna" astuu kyytiin.

Me oltiin oikeasti jotain 10-vuotiaita, kaveri painoi ehkä 50 kg maksimissaan. 

Vierailija
25/42 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset eivät pidä yhtään mistään. Ovat kireitä kuin viulun kielet. Ihmettelen että sellaiset edes hankkivat lapsia. Muistan monia tällaisia kireitä nirpoanokka vanhempia lapsuudesta. 

Vierailija
26/42 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tapahtunut kohdallani.

Vierailija
27/42 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti halveksi pullukkaa ystävääni. Ja isäni kanssa nauroivat että miten auto aina notkahtaa kun "sanna" astuu kyytiin.

Sun vanhemmat on aika törkeitä.

Vierailija
28/42 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ja tuntui tosi pahalta, kun lapsuudessa kaverini isä suhtautui minuun ikävästi, aivan kun olisin ollut paljon huonompi kuin hänen tyttärensä ja heidän perheensä. Ihan samassa talossa asuttiin ja samanlaisissa asunnoissa. Ehkä kaverini perhe oli vähän varakkaampi, mutta ihan tavallisissa töissä he olivat, samoin kuin omat vanhempani. Pelkäsin häntä, mutta olin kuitenkin yksinäinen, joten halusin kuitenkin yrittää olla tämän kaverin kanssa tekemisissä. Kaverin isä oli myös kaverilleni ankara ja hänellä oli paineita menestyä koulussa ja harrastuksissa. Yritin auttaa häntä koulujutuissa, kun pärjäsin häntä paremmin useissa aineissa. Meidän kaverisuhteemme katkesi joskus nuoruusvaiheessa. Joskus hetkittäin on tullut mieleen tämä ja olen toivonut, että kaverini isä olisi hänelle ollut jatkossa vähemmän vaativa ja mukavampi. 

Vierailija
29/42 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun vanhemmat on aika törkeitä.

Oisitpa kuullut miten ne puhui vammaisista 🙄

Vierailija
30/42 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti oli sellainen joka halveksui kavereitani. Nolotti ja harmitti. En sitten enää kehdannut tuoda kavereita meille. Ymmärtäisin jos kaverini olisivat olleet jotain pikkurikollisia, mutta olivat aivan tavallisia heppatyttöjä yms. Äiti vaan ei pitänyt heidän vanhemmistaan (kenestä se nyt olisi pitänyt). No mä en enää pidä äidistäni ja halveksun hänen tapojaan, en paljon viitsi yhteyksissä olla. 

Siinä taas yksi sekopääakka joka on ravannut terapiassa jossa on sitten yhdessä keksitty että äitihän se on syytä kaikkeen, narsisti selvästi. HUOH!

Mikähän sekopää itse olet? 

Vierailija
31/42 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut koko lapsuuteni pienehkössä kunnassa jossa suurin osa asukkaista ja muista lapsista olivat vanhoillislestadiolaisia ja keskustapuolueen kannattajia.

En kuulunut kumpaankaan "kastiin", enkä ollut myöskään akateemisesta perheestä, joten kaikkialla olin "vääränlainen".

Aikuisenakin koen juurettomuutta ja yhteenkuuluvuuden tunne puuttuu kaikkialla minne menen, vaikka ihmiset pitävätkin minusta. Olen ikuisesti ulkopuolinen kaikkialla missä kuljen.

Vierailija
32/42 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut koko lapsuuteni pienehkössä kunnassa jossa suurin osa asukkaista ja muista lapsista olivat vanhoillislestadiolaisia ja keskustapuolueen kannattajia.

En kuulunut kumpaankaan "kastiin", enkä ollut myöskään akateemisesta perheestä, joten kaikkialla olin "vääränlainen".

Aikuisenakin koen juurettomuutta ja yhteenkuuluvuuden tunne puuttuu kaikkialla minne menen, vaikka ihmiset pitävätkin minusta. Olen ikuisesti ulkopuolinen kaikkialla missä kuljen.

Tähän siis jatkan vielä- joidenkin vanhemmat katsoivat tosiaan nenänvartta pitkin ja piikittelivät melko suoraankin. Ihan kaikkea ei onneksi lapsena tajunnut mutta jälikäteen näitä tilanteita olen miettinyt ja tässä lienee yksi yhteys tosiaan siihen, että tunnen itseni usein ulkopuoliseksi- onhan se ollut tuttu tunne jo lapsesta asti.

Vierailija
33/42 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin hirveän tykätty kaveri, olen aina osannut vetää oikeista langoista ja miellyttää kaikkia. Jo lapsena ja nuorena varastin kavereilta ja teininä panin parin poikaystävän kanssa. Sittemmin aloin ymmärtämään kuinka sairas olen mieleltänj ja vetäydyin irti kaikista kavereistani ja muutin toiselle paikkakunnalle ja päätin aloittaa kaiken alusta. Nykyään olen todella rehellinen ja avoin, uskon että omat lapset auttoivat viimeistään omassa kasvutyössä. Mutta häpeän menneisyyttäni. Terapiassa en ole koskaan käynyt, enkä osaa oikein itsekseni hahmottaa miksi käyttäydyin niin kuin käyttäydyin. 

0
34/42 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverin äiti puhui kaikista ihmisistä todella rumasti, oltiin autossa matkalla johonkin ja tämä äiti ajoi, antoi tietä jalankulkijalle ja samalla selitti meille tytöille "onpas ruma akka, hirveät lollot kun melkein polvissa", tuo jäi elävästi mieleen. Oltiin varmaan 8v. 

Vierailija
35/42 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan kun pari luokkakaveria esitteli hienoja uusia koululaukkujaan, kun olivat menossa oppikouluun.

Sinne oli pääsykokeet, eikä kumpikaan heistä päässyt, mutta minä pääsin.

Vierailija
36/42 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua katsoi kaverin isä nenänvartta pitkin vielä kun oltiin yli 20-vuotiaita. 

Vierailija
37/42 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä halveksi lähes kaikkia kavereitani. Lähinnä piti heitä tolloina ja vähä-älyisinä, ikään kuin itse olisi älyllisesti jotain huippueliittiä. Ehkä hyvä näin, koska kaverit lakkasivat käymästä meillä eivätkä myöhemmin joutuneet todistamaan, kun känniääliö isä koikkelehti alastomana.

Vierailija
38/42 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. En havainnut kenenkään vanhempien halveksivan minua, mutta lestadiolaislapset kyllä näyttivät paikan vähemmistölle eli ei-lestadiolaisille. Se lällättely "ettepä pääse taivaaseen", syrjintä yleisillä leikkipaikoilla ja ihan kunnon fyysinen koulukiusaaminen näiden "oikeauskoisten" taholta sai kyllä tuntemaan itsensä halveksituksi. Vanhemmistahan tuo alkujaan toki on lähtöisin, kotonahan he opettavat, että vain he pääsevät taivaaseen ja lapset sitten käsittelevät asiaa kiusaamalla toisia kateuksissaan. Luulevat, että me saamme tehdä mitä vain ja saamme kotoa mitä vain.

Ja paikkakunta oli Oulunsalo.

Vierailija
39/42 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa mulla oli ystävä, joka halveksui mua ja perhettäni. Jostain syystä hän halusi olla seurassani, ja mulle se oli pitkään ok. Vähitellen aloin miettimään asioita, joita hän sanoi ja teki. Ymmärsin olevani hänelle likasanko, johon oksentaa pahaa oloa, kun kuitenkin olin läsnä ja empaattinen. Paremmin voidessaan hänellä oli myös paremmat piirit. Sieltä sitten pistäytyi mun seuraan "terapiaan". 

Vierailija
40/42 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saatu seurustella talkkarin pentujen kanssa, ku talkkari oli sitä mieltä, että herra majurin lapset, me, on ylempiarvoisia!