Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö joku tiennyt että Kela käyttää tekoälyä?

Vierailija
09.09.2024 |

Tämä uutinen on jo vuoden takaa:

Tekoälyllä käsitellään miljoonia hakemusliitteitä

https://www.kela.fi/ajankohtaista/tekoalysta-voi-olla-kelan-asiakkaille…

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, huomattu on. Tuet ovat nousseet tässä viime aikoina selvästi kun tekoäly siellä häärää...

Vierailija
2/7 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiseen tekoälyä juuri kannattaakin käyttää. Vai olisiko ap:n mielestä järkevämpää, että joku ihminen tahkoaa läpi kaikki liitteet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly tai automaattinen ohjelmointipätkä. Se havaitsee kun lähettää liitteitä. Tuon uutisen perustella tekoäly olisi voinut olla jo ensimmäisessä tietokoneessa. Silloin sitä ei kutsuttu tällä nimellä. Tietokone suorittaa sen mikä sille on ohjelmoitu. Sammutat virrat niin teköäly loppuu.

Vierailija
4/7 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela yrittää saada itselleen pisteitä tuolla innovaatiolla. Todellisuudessa tuo on kilpailutettu tai tuettu valtion toimesta. Nämä ohjelmoijat ovat itse tehneet toteuttaneet tuon tekoälyn. Mitään tekoälyä ei ole syntyny itsestään täysin alusta.

Vierailija
5/7 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela yrittää saada itselleen pisteitä tuolla innovaatiolla. Todellisuudessa tuo on kilpailutettu tai tuettu valtion toimesta. Nämä ohjelmoijat ovat itse tehneet toteuttaneet tuon tekoälyn. Mitään tekoälyä ei ole syntyny itsestään täysin alusta.

Mitä höpötät? Tekoäly kehittää koko ajan itseään, ei siinä sinua luuseria enää tarvita.

Vierailija
6/7 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä höpötät? Tekoäly kehittää koko ajan itseään, ei siinä sinua luuseria enää tarvita.

Tekoäly kehittää itseään siitä ensimmäisestä ihmisen ohjelmoidusta ohjelmasta. Oppii kun kokeilee kaikki vaihtoehdot läpi. Oppii kun saa lisätietoja. Joko se on 0 tai 1. Tekoäly oppii vanhoista virheistä tai menestyksestä. Tekoäly ei ole itse älykäs. Tekoälyn tuottamat valokuvat haetaan jostain palvelusta, esim. google kuvahausta. Sitten näistä googlen tuottamista kuvista tehdään yhteenveto siihen lopulliseen kuvaan. Vaatii paljon laskentatehoa joten siitä pitää maksaa paljon vuonna 2024. Kun tietokoneet kehittyy niin se tarvittava laskentateho tulee niistä tietokoneista = kaikki nopeutuu / tekoäly nopeutuu. Tekoäly ei itse tuota elokuvia sinun pyynnöstä. Näitä sellainen tekoäly joka tuottaa elokuvan kirjoittamillasi sanoilla?

Vierailija
7/7 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuseri olet sinä. Moi luuseri!