Jos on sairauslomalla masennuksen takia, saako lähteä ulkomaille?
Kommentit (201)
Euroopan unionin kansalaisilla on oikeus matkustaa missä tahansa unionin maassa. Myös sairaat. Monet käy hoidoissa muissa maissa. Myös kylpylöissä missä hoidetaan ihoa sekä lihaksia. Suosituimmat aurinko lomat on masentuneelle ja ihottumiin sekä tietyt muut sairaudet. Kuntoutus sujuu myös etelässä paremmin ilman toppavaatteita. Erikseen on keuhko parantolat vuoristossa ja leikkaus hoidot. Masennukseen auttaa aurinko pimeään aikaan myös KAAMOS masennukseen. Kirkas valo solarium hoidon tilalle voi ottaa parin viikon tai kuukauden aurinkoon loman ja siellä jaksaa hoitaa sitten itseään. Etelässä monet drinkit muuten on pelkkää viiniä ja hedelmiä. Puolet halvempaa kuin täällä. Ei meillä nyky yhteiskunnissa ole enää TYÖLEIREJÄ.Meillä on lukutaito pakko. 5 vuoden passien sijaan voisi palata niihin 10 vuoden passeihin. Olisi halvempaakin. Meillä on ollut huonoa tämä ihmisten kohtelu työpaikoilla. Kiusaaminen. Jokainen saa liikkua ja tehdä mitä haluaa union alueella kun ei vahingoita ketään. Monet ottaa vuoden vapaata työstä ja ostaa asuntoauton. Työ ei ole Jumala eikä raha. Elämä eletään.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, jos aidosti masentunut jaksaa lähteä ulkomaille.
Ihan ohiksena, mulla oli vaikea masennus ja lääkäri arvioi suisidaaliriskin korkeaksi kun väittelin tohtoriksi ja edustin meidän firmaa ympäri maailmaa.
KAIKKI saa matkustaa muut paitsi ääririkolliset.
No Ullanlinnan psykiatri ei nyt saa matkustaa. Rikokset ei kuulu normi elämään.Monet vaihtaa maata muuttaa asumaan jonnekin ei siinä ole mitään väärää. Kaikille matkoille kuuluu ottaa oma matkavakuutus. Nuoret ottaa usein tapaturma vakuutukset.
Sitten Älä hyödynnä sitä lomalla. En todellakaan kertoisi työnantajalle markoistani.
Vierailija kirjoitti:
KAIKKI saa matkustaa muut paitsi ääririkolliset.
Olet väärässä. Ääririkolliset ne vasta saakin matkustaa. Ne jopa haetaan lentokoneilla tänne Suomeen.
Nuorena halusin lähteä ulkomaille lomaileen mutta mieheni suuttui kun ehdotinkin asiaa, oliko sekin jo silloin masentunut?
Se nyt on ihan sama missä sun jalkapoikki hoituu ja missä makaa sen aikaa. Tai masentunut ihan sama. Tarttuvia tauteja ei saa levittää.
mitä voisi sanoa lääkärille jos haluaa masennuksen takia sairaslomaa?
Eikö kaikki pakolaisetkin matkusta monta kertaa pariksi kuukaudeksi maahansa vuodessa.
Ei saa mene häpeämään perunakellariin lurjus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue Neil Hardwickin kirja Hullun lailla. Se avaa masennusta sairastavan ihmisen sielunmaisemaa erinomaisesti. Ja kyllä, vaikeaa masennusta sairastavana hän lähti ulkomaanmatkalle.
Se on vaan yhden ihmisen kokemus. Masentuneita on erilaisia.
Minä kun en jaksa pahassa vaiheessa syödä kunnolla tai edes suihkuun mennä, niin pelkkä ajatuskin matkalle lähdöstä ahdistaisi niin että mielummin hyppäsin junan eteen.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin pahimmassa vaiheessa, mutta kyllä minä siinä vaiheessa matkustelin ja olin muutenkin aktiivinen, kun toipuminen oli jo lähtenyt käyntiin.
Vierailija kirjoitti:
niin eli se jännä paradoksi että töihin ei kykenee mutta matkustamaan kyllä :D
Eihän matkustaessa tarvitse muuta kuin istua ja vähän kävellä! Töissä pitää sentään jaksaa keskittyä ja ajatella jotain järkevää, ratkoa pulmia jne.
Vierailija kirjoitti:
Olen vakavasti masentunut ja ehkä suoriutuisin ulkomaanmatkasta, jos itse matka kohteeseen olisi erittäin helppo tai olisi "palveluskuntaa" mukana = kuski, eikä tarvitse itse organisoida kaikkea. Noilla spekseillä olen viettänyt kolme lomaa tänä kesänä, tosin kotimaassa. Toki on epätyypillinen eikä depressiivinen masennus, joten pystyn hetkittäin jopa nauttimaan.
"Työnantajan vakuutus. Jos jotain sattuu, niin kaikki menee työantajan vakuutukseen. "
Ei muuten mene. Työntekijä on työnantajan puolesta vakuutettu vain työaikana ja työmatkan aikana ei muuten.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena halusin lähteä ulkomaille lomaileen mutta mieheni suuttui kun ehdotinkin asiaa, oliko sekin jo silloin masentunut?
Ei, vaan luonnevikainen.
Vierailija kirjoitti:
mitä voisi sanoa lääkärille jos haluaa masennuksen takia sairaslomaa?
Sano: mutkumähaluuuuuun
Työnantajan vakuutus. Jos jotain sattuu, niin kaikki menee työantajan vakuutukseen.