Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok olla työtön jos ei yksinkertaisesti jaksa käyttää päivästään 12 tuntia työpäivään?

Vierailija
08.09.2024 |

8 tunnin työpäivä on oikeasti 12 tunnin koska 4 tuntia menee valmistautumiseen aamulla ja työmatkoihin.

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saa aamupalaan ja vaatteiden pukemiseen kulumaan 4 tuntia?

Enemmän ihmettelen, että etkö tee niitä lainkaan jos et lähde töihin?

Vierailija
82/103 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän I-g-o-r noita aloituksia työttömistä laittaa solkenaan. Mene kotiisin eli itänaapuriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskalampaat aivan raivona 🤣🤣 aamulla seiskaksi lapioimaan paskaa 🤣🤣

Oletko incel?

Vierailija
84/103 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saa aamupalaan ja vaatteiden pukemiseen kulumaan 4 tuntia?

Enemmän ihmettelen, että etkö tee niitä lainkaan jos et lähde töihin?

No en mä ainakaan mitenkään erityisemmin tee aamupalaa. Otan kaapista rahkaa tms. ja siinäpä se. Pukeutumiseen menee ehkä 2min. 

Vierailija
85/103 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskalampaat aivan raivona 🤣🤣 aamulla seiskaksi lapioimaan paskaa 🤣🤣

Oletko incel?

En, vaan jännis.

Vierailija
86/103 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On OK. Suomessa ei ole edelleenkään työpakkoa ollut moneen vuosikymmeneen. Asenteesta se on kiinni ja AP:lla asenne on hyvä. Pidä siitä kiinni.

ps. Töitä ei ole edes kaikille halukkaillekkaan kuitenkaan.

Vierailija
87/103 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

antaa nyt 1/3osa elämästään jonkun toisen unelman eteen. onko tyhmempää?

Mä käyn töissä rahoittaakseni oman unelmani.

Ja minä olen unelma-ammatissani, muusikko. Mutta nelivuotiaasta asti olen uhrannut lapsuuttani, nuoruuttani, vapauttani soitonopiskeluun. Palkka ei ole kummoinen, mutta kaipa tekisin tätä pienemmälläkin. Mitään muuta en sitten osaakaan.

Vierailija
88/103 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ok, että loisilta poistetaan tuet? Minusta on. 

Vierailija
89/103 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi ratkaisu on osa-aikatyö, joka riittää vaatimattoman elämäntavan kustantamiseen. Itse teen vain sen verran töitä, että saan minimikulut maksettua, ja käytän vapautuneen ajan omavaraistalouden ylläpitoon ja kehittämiseen. En ole kiinnostunut elämään muiden kustantamaa elämää, enkä myöskään kuluttamaan ainutkertaista elämääni uhraamalla suuren osan ajastani muiden määrittelemällä tavalla, eli töissä. 

Ei sitäkään enää kannata tehdä jallituksen päätösten vuoksi.

Hyvin kannattaa. Teen töitä sen verran, että saan käteen 1300€. Kustannan sillä elämiseni ilman mitään tukia. 

t. eri

Itse saan tuon saman ilman työntekoa. Taidat olla melko tyhmä?

Älä toisia nimittele. Joillain on arvot kohdallaan ,toisin kuin ns. lokeilla. Eri

Vierailija
90/103 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa pääsiskin työttömäksi, mutta velkaa on vielä 15+ vuotta. Jos fudut saan, niin mihinkää en enää mee elämää haaskaamaan. Kunpa olis nuorena tajunnu tehdä vain omia hommia, eikä palkkaorjuutta.

Vierailija
91/103 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähit hakemaa täältä nyt vaan sitten oikeutusta ja myöntelyä omalle laiskuudelle vai mikä on kuvio? Oma kunniantunto ei sietäis sitä että elän vaan muiden almuista vaikka ei tarvitsisi mutta hei, hyvä sulle.

Oma kunniantunto ei salli käyttää ainutkertaista elämäänsä pomon perseen nuolemiseen.

Mutta sallii oman ainutkertaisen elämän käyttämisen työttömyyskorvauksen nostamiseen muiden rahoilla?

Sä taidat kuitenkin mennä lääkäriin, jos sairastut ja käytät muitakin yhteiskunnan palveluita, joiden eteen muut tekevät töitä? Mitä jos lääkärit ja hoitajat päättäisivät laittaa hanskat naulaan?

Vai onko sulla omasta mielestäsi oikeus elää eri tavalla kuin muilla?

Vierailija
92/103 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa pääsiskin työttömäksi, mutta velkaa on vielä 15+ vuotta. Jos fudut saan, niin mihinkää en enää mee elämää haaskaamaan. Kunpa olis nuorena tajunnu tehdä vain omia hommia, eikä palkkaorjuutta.

Velkojen voi antaa olla ulosotossa. Ei ne sieltä minnekäään karkaa. 

Vierailija
93/103 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähit hakemaa täältä nyt vaan sitten oikeutusta ja myöntelyä omalle laiskuudelle vai mikä on kuvio? Oma kunniantunto ei sietäis sitä että elän vaan muiden almuista vaikka ei tarvitsisi mutta hei, hyvä sulle.

Oma kunniantunto ei salli käyttää ainutkertaista elämäänsä pomon perseen nuolemiseen.

Mutta sallii oman ainutkertaisen elämän käyttämisen työttömyyskorvauksen nostamiseen muiden rahoilla?

Sä taidat kuitenkin mennä lääkäriin, jos sairastut ja käytät muitakin yhteiskunnan palveluita, joiden eteen muut tekevät töitä? Mitä jos lääkärit ja hoitajat päättäisivät laittaa hanskat naulaan?

Elämme muinaisten hartioilla. Ei meidän tarvitse maailmaa pyörittää yksin. Todella synkkä maailmankuva Sinulla. 

Oletko kuullut työn tehostumisesta? Töitä ei ole kaikille. Oletko kuullut automatisaation tuottamasta hyvinvoinnista? Kaikki nämä ovat melle muinaiset antaneet.

Vierailija
94/103 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee joka päivä 4-5 h matkoihin, ja aamulla valmistautuminen 30 min. Työpäivät 8-9h yleensä, joskus 11h :(

N32

Ei sulla ainakaan vapaa aikaa pahemmin jää, eikä tuntipalkka päätä huimaa jos päivän tunnit matkoineen lasketaan yhteen jaettuna päivä palkalla. Koita keksiä itellesi jotain parempaa tekemistä, voimia ja tsemppiä!

Vierailija
95/103 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on ok olla omasta tahdosta työtön,koska tuet vain tippuu ja tippuu. Itselläni taas palkka vaan nousee ja nousee. Harmi et lomat on jo huipussa, 38 päivää eikä nouse enää.

Vierailija
96/103 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa puhuttiin osa-aikatyöstä, jolla kustantaa oman elämisensä. Siihen ei hallituksen päätökset liity millään tasolla.

Pitää olla aika rahakas työ, jos sillä osa-aikaiseti elää. Kaikki työ ei ole niin hyväpalkkaista. Sitä paitsi osa-aikaiset paitsi tekevät töitä, niin myös osallistuvat niihin työttömyysmaksuihin omasta palkastaan, joten loinen on aika ruma sana huonopalkkaisista osa-aikaisista.

Olen se osa-aikatyötä tekevä omavaraistyyppi. Palkan ei tarvitse olla suuri, kun kulut ovat pienet, ja lienee paikallaan mainita myös, että asun yksin ja olen pysyvästi lapseton. Noin 15000-18000€ bruttovuositulolla saan maksettua kaikki pienen (velattoman) omakotitaloni välttämättömät asumiskulut, auton kulut ja sen vähäisen ruuan ja tarvikkeet, mitä joudun kaupasta ostamaan. Tyypillisesti teen talvisaikaan enemmän palkkatöitä ja kesäaikaan keskityn (itselleni) oikeaan elämään. Kerään ja myyn sieniä ja marjoja jonkin verran, ehkä 1-2 tonnilla vuodessa.

Olen tietoinen siitä, että eläkekertymäni ei ole kummoinen, enkä osallistu täydellä työpanoksella eläkkeiden maksamiseen. Koska olen sitä ikäluokkaa, jonka eläkekertymä lähti pyörimään vasta 23-vuotiaana (eli lähes 10 vuotta oman työurani aloittamisen jälkeen), en koe tästä mitään tunnontuskia. 

Vierailija
97/103 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtio on mulle velkaa, joten otan omani takaisin.

Vierailija
98/103 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtio on mulle velkaa, joten otan omani takaisin

Ihan varmasti on juu velkaa, minäminäminä

Vierailija
99/103 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

antaa nyt 1/3osa elämästään jonkun toisen unelman eteen. onko tyhmempää?

Olet ymmärtänyt ihan väärin. Kun käy töissä voi toteuttaa omia unelmia, omalla rahalla, vaikka minkälaisia . Vapaa-ajalla ja lomilla . 

Muutama säälittävä viikko lomaa vuodessa ja vapaa-ajalla kotona lähinnä nukkumassa ja kotitöitä tehdessä? Ei tuo ainakaan riitä itselleni omien unelmien toteuttamiseen, kun täysipäiväinen työ vie kuitenkin arjesta elämän tärkeimmät tunnit ja palkkakin riittää elämiseen juuri ja juuri.

Vierailija
100/103 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up