Onko ok olla työtön jos ei yksinkertaisesti jaksa käyttää päivästään 12 tuntia työpäivään?
8 tunnin työpäivä on oikeasti 12 tunnin koska 4 tuntia menee valmistautumiseen aamulla ja työmatkoihin.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi ratkaisu on osa-aikatyö, joka riittää vaatimattoman elämäntavan kustantamiseen. Itse teen vain sen verran töitä, että saan minimikulut maksettua, ja käytän vapautuneen ajan omavaraistalouden ylläpitoon ja kehittämiseen. En ole kiinnostunut elämään muiden kustantamaa elämää, enkä myöskään kuluttamaan ainutkertaista elämääni uhraamalla suuren osan ajastani muiden määrittelemällä tavalla, eli töissä.
Ei sitäkään enää kannata tehdä jallituksen päätösten vuoksi.
Kannattaa toki. Kannattaa myös opetella lukemaan. Tuossa puhuttiin osa-aikatyöstä, jolla kustantaa oman elämisensä. Siihen ei hallituksen päätökset liity millään tasolla. Päätökset koskevat vain loisia.
t. eri
Huhtikuun jälkee
Miksi sä jankkaat työttöömyysetuuksista, kun puhutaan ihmisestä, joka ei saa mitään tukia, vaan elää sillä osa-aikatyöstä saadulla palkalla?
Ei ole työpakkoa tässä maassa, eli kait se on sitten ihan ok jos siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi ratkaisu on osa-aikatyö, joka riittää vaatimattoman elämäntavan kustantamiseen. Itse teen vain sen verran töitä, että saan minimikulut maksettua, ja käytän vapautuneen ajan omavaraistalouden ylläpitoon ja kehittämiseen. En ole kiinnostunut elämään muiden kustantamaa elämää, enkä myöskään kuluttamaan ainutkertaista elämääni uhraamalla suuren osan ajastani muiden määrittelemällä tavalla, eli töissä.
Hyvin kannattaa. Teen töitä sen verran, että saan käteen 1300€. Kustannan sillä elämiseni ilman mitään tukia.
t. eri
Itse saan tuon saman ilman työntekoa. Taidat olla melko tyhmä?
Se on tyhmä, joka toista haukkuu. Juuri sinunlaistesi ihmisten takia on hyvä, että tukia leikataan mahdollisimman paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin kannattaa. Teen töitä sen verran, että saan käteen 1300€. Kustannan sillä elämiseni ilman mitään tukia.
t. eri
Wau! Oikeinko olet ylpeä siitä, että elät muiden rahoilla? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee joka päivä 4-5 h matkoihin, ja aamulla valmistautuminen 30 min. Työpäivät 8-9h yleensä, joskus 11h :(
N32
Elämä on valintoja. Vain totaalinen idiootti valitsee työpaikan, joka on noin kaukana kotoa.
Ei edes ole kaukana kotoa. Mut julkinen liikenne k*see ja samaan aikaan päättäjät haluaa tunnin junan Turkuun ja käskevät muita suosimaan julkista liikennettä 🤦🏼 Pk-seudulla työpaikka.
Onhan se, jos noin kauan menee. Jos työpaikkasi olisi lähellä kotia, kävelisit sinne max 30min.
Asun niin kivassa paikassa että en vielä halua muuttaa pois täältä :)
Ajatteletko tosiaan kaikesta noin mustavalkoisesti? Että asiat on joko huippukivoja tai täyttä pskaa? Asioilla on puolensa ja puolensa, mutta mielelläni viettäisin aikaani muuhunkin kuin bussissa istumiseen tuntikaupalla päivässä. Kuitenkaan omalla asuinpaikkakunnallani ei ole oman alan töitä joten näin mennään tässä kohtaa!
Ajatteletko tosiaan kaikesta noin mustavalkoisesti? Että asiat on joko huippukivoja tai täyttä pskaa? Asioilla on puolensa ja puolensa, mutta mielelläni viettäisin aikaani muuhunkin kuin bussissa istumiseen tuntikaupalla päivässä. Kuitenkaan omalla asuinpaikkakunnallani ei ole oman alan töitä joten näin mennään tässä kohtaa!
Elämä on valintoja. Edelleenkin sinä olet ihan itse valinnut tuollaisen elämän, joten turhaan uliset, että menee aikaa bussissa. Muuta lähemmäs työpaikkaa tai jää työttömäksi, jos on niin kovin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se naurettavaa, että täällä pitää ainutkertainen elämä käytää puuhastelemalla tyhjänpäiväistä työtä jonkun korporaation piikkiin.
Ihmiselämästä on tullut suorittamista, monotonista rutiinia. Ihmiset on luotu keksimään, tanssimaan, tekemään taidetta ja arvostamaan kauneutta, löytämään, ajattelemaan, olemaan yhdessä läheistern kanssa.
EI istumaan näytöllä 40 vuotta ja kuolemaan pois.
Eipä silti, töissä tässä itsekin pitää käydä että pysyy autot asunto, asuntolainat maksettua ja perheen elätettyä.
Höpö höpö, ihminen on luotu metsästämään ja keräilemään koko valveillaoloaikansa. Joku 12h päivä jättää vielä ruhtinaallisesti aikaa tuolle kaikelle nykyajan turhuudelle.
Tuossa puhuttiin osa-aikatyöstä, jolla kustantaa oman elämisensä. Siihen ei hallituksen päätökset liity millään tasolla.
Pitää olla aika rahakas työ, jos sillä osa-aikaiseti elää. Kaikki työ ei ole niin hyväpalkkaista. Sitä paitsi osa-aikaiset paitsi tekevät töitä, niin myös osallistuvat niihin työttömyysmaksuihin omasta palkastaan, joten loinen on aika ruma sana huonopalkkaisista osa-aikaisista.
Vierailija kirjoitti:
No mitäs luulet, onko ok muiden mielestä?
Mun mielestä on ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäs luulet, onko ok muiden mielestä?
Mun mielestä on ok.
Ja minun. Ei kaikista ole työntekoon.
Vierailija kirjoitti:
On ihan ok ratkaisu. Toimivat työmarkkinat tarvitsevat pienen työttömyyden jotta edullista työvoimaa on koko ajan saatavilla. Miksi ei voisi olla osa systeemiä ja toimia vapaaehtoisesti työttömänä?
Tietenkin kuvioon kuuluu että työttömiä syyllistetään. Sen ei pidä olla haluttu asia vaikka tarpeellinen onkin.
Semmoset mentaaliakrobatiat että sait vielä itsesi jonkinlaiseksi sankariksi maalattua. "Herra presidentti! Tilanne on kestämätön. Kukaan ei suostu olemaan työttömänä ja työllisyysprosentti on jo 99! Edullista työvoimaa ei ole saatavilla. Yhteiskuntamme uhkaa suistua raiteiltaan ja kaiken lisäksi emme tiedä mitä tehdä näillä verorahoilla kun kelakin täytyi lakkauttaa."
Paskalampaat aivan raivona 🤣🤣 aamulla seiskaksi lapioimaan paskaa 🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
Sehän se tässä ongelma onkin. Miksi tukia pitäisi saada enemmän kuin millä tulee toimeen? Jos haluaa korkeampaa elintasoa niin sen eteen on sitten jotain tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa puhuttiin osa-aikatyöstä, jolla kustantaa oman elämisensä. Siihen ei hallituksen päätökset liity millään tasolla.
Pitää olla aika rahakas työ, jos sillä osa-aikaiseti elää. Kaikki työ ei ole niin hyväpalkkaista. Sitä paitsi osa-aikaiset paitsi tekevät töitä, niin myös osallistuvat niihin työttömyysmaksuihin omasta palkastaan, joten loinen on aika ruma sana huonopalkkaisista osa-aikaisista.
Ei edes tarvitse. Vaatimattoman elämän kustantaa vähän pienemmälläkin palkalla. Itse teen osa-aikaisesti henkilökohtaisen avustajan hommia ja pärjään oikein hyvin ilman työttömyyskorvauksia tai muitakaan tukia. Asun halvalla enkä muutenkaan tuhlaile rahaa. Kuukausipalkkani on hieman vaihdellen 1200-1600€. Oletko tosissaan sitä mieltä, että teen hyväpalkkaista työtä?
Pitää elää niin, että olisi ok, jos muut tekisivät samat valinnat kuin itse tekee.
Elämä ei olisi mahdollista, jos kaikki olisivat työttömiä.