Onko ok olla työtön jos ei yksinkertaisesti jaksa käyttää päivästään 12 tuntia työpäivään?
8 tunnin työpäivä on oikeasti 12 tunnin koska 4 tuntia menee valmistautumiseen aamulla ja työmatkoihin.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee joka päivä 4-5 h matkoihin, ja aamulla valmistautuminen 30 min. Työpäivät 8-9h yleensä, joskus 11h :(
N32
Elämä on valintoja. Vain totaalinen idiootti valitsee työpaikan, joka on noin kaukana kotoa.
Ei edes ole kaukana kotoa. Mut julkinen liikenne k*see ja samaan aikaan päättäjät haluaa tunnin junan Turkuun ja käskevät muita suosimaan julkista liikennettä 🤦🏼 Pk-seudulla työpaikka.
Onhan se, jos noin kauan menee. Jos työpaikkasi olisi lähellä kotia, kävelisit sinne max 30min.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se naurettavaa, että täällä pitää ainutkertainen elämä käytää puuhastelemalla tyhjänpäiväistä työtä jonkun korporaation piikkiin.
Ihmiselämästä on tullut suorittamista, monotonista rutiinia. Ihmiset on luotu keksimään, tanssimaan, tekemään taidetta ja arvostamaan kauneutta, löytämään, ajattelemaan, olemaan yhdessä läheistern kanssa.
EI istumaan näytöllä 40 vuotta ja kuolemaan pois.
Eipä silti, töissä tässä itsekin pitää käydä että pysyy autot asunto, asuntolainat maksettua ja perheen elätettyä.
Ihmiselämästä on tullut suorittamista, monotonista rutiinia. Milloin perus kansalaisen elämä ei olisi ollut? Helpolla sitä nykypäivänä pääsee verrattuna mihinkään ajankohtaan historiassa.
metsästäjä keräilijät käytti ravinnnon hakuun max5h pä
Metsästäjä-keräilijän elinodote joku 30v ja elää hieman simppelimmin kuin sinä sateliittien yms avokadojen maailmassa. Yritä uudestaan.
Parempi ratkaisu on osa-aikatyö, joka riittää vaatimattoman elämäntavan kustantamiseen. Itse teen vain sen verran töitä, että saan minimikulut maksettua, ja käytän vapautuneen ajan omavaraistalouden ylläpitoon ja kehittämiseen. En ole kiinnostunut elämään muiden kustantamaa elämää, enkä myöskään kuluttamaan ainutkertaista elämääni uhraamalla suuren osan ajastani muiden määrittelemällä tavalla, eli töissä.
On ihan ok ratkaisu. Toimivat työmarkkinat tarvitsevat pienen työttömyyden jotta edullista työvoimaa on koko ajan saatavilla. Miksi ei voisi olla osa systeemiä ja toimia vapaaehtoisesti työttömänä?
Tietenkin kuvioon kuuluu että työttömiä syyllistetään. Sen ei pidä olla haluttu asia vaikka tarpeellinen onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee joka päivä 4-5 h matkoihin, ja aamulla valmistautuminen 30 min. Työpäivät 8-9h yleensä, joskus 11h :(
N32
Elämä on valintoja. Vain totaalinen idiootti valitsee työpaikan, joka on noin kaukana kotoa.
Ei edes ole kaukana kotoa. Mut julkinen liikenne k*see ja samaan aikaan päättäjät haluaa tunnin junan Turkuun ja käskevät muita suosimaan julkista liikennettä 🤦🏼 Pk-seudulla työpaikka.
Onhan se, jos noin kauan menee. Jos työpaikkasi olisi lähellä kotia, kävelisit sinne max 30min.
Asun niin kivassa paikassa että en vielä halua muuttaa pois täältä :)
Vierailija kirjoitti:
Kuole köyhänä.
Sillä ei ole mitään väliä kuoleeko köyhänä vai rikkaana.
Vierailija kirjoitti:
Parempi ratkaisu on osa-aikatyö, joka riittää vaatimattoman elämäntavan kustantamiseen. Itse teen vain sen verran töitä, että saan minimikulut maksettua, ja käytän vapautuneen ajan omavaraistalouden ylläpitoon ja kehittämiseen. En ole kiinnostunut elämään muiden kustantamaa elämää, enkä myöskään kuluttamaan ainutkertaista elämääni uhraamalla suuren osan ajastani muiden määrittelemällä tavalla, eli töissä.
Ei sitäkään enää kannata tehdä jallituksen päätösten vuoksi.
Jos olisi hyviä ihmisarvoisia töitä kaikille kunnon liksalla, niin joo töihin varmaan kaikki menisi. Jos joutuu kitupalkalla raatamaan, niin motivaatio kärsii, enkä tästä syytä ketään. Ennenkuin saadaan asiat kuntoon niin vaihtoehto on myös lepuutella työttömänä tuitten kera. Jos rahkeet riittää niin voi myös kouluttautua parempiin töihin, mutta tämä ei sovi kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N32
Asun niin kivassa paikassa että en vielä halua muuttaa pois täältä :)
No vttuako sitten valitat, että menee aikaa matkoihin? Ihan itse olet valintasi tehnyt.
Suomalainen työtön nauttii elintasosta, joka ei olisi mahdollinen ilman muiden työtä. Paras pitää sitten suu supussa, kun tukiaisia leikataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa toki. Kannattaa myös opetella lukemaan. Tuossa puhuttiin osa-aikatyöstä, jolla kustantaa oman elämisensä. Siihen ei hallituksen päätökset liity millään tasolla. Päätökset koskevat vain loisia.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen työtön nauttii elintasosta, joka ei olisi mahdollinen ilman muiden työtä. Paras pitää sitten suu supussa, kun tukiaisia leikataan.
Mikset sitten pidä suuta supussa, vaan mouhoat täällä joka päivä tuota samaa?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei tarvitse enää kauaa kuunnella minkäänlaisia valituksia 3. maailmansota on viittä vaille alkanut. Loppuu kaikenmaailman adhd:t ja työttömien vinkunat.
Tämä adhd on kouluttautunut di:ksi, käy töissä, tienaa noin 6000 euroa kuukaudessa + osingot. Kaikki mun tunteman neuropoikkeavat ovat töissä. Koulutuksia ei toki kaikilla ole, mutta tekevät elämässään jotain yhteiskunnan hyväksi. Tiedän toki, että me olemme hyvin edustettuina esimerkiksi tuomioissa, mutta en itse koe adhd:n tai muun neuropoikkeaman syyksi jättäytyä työelämästä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa toki. Kannattaa myös opetella lukemaan. Tuossa puhuttiin osa-aikatyöstä, jolla kustantaa oman elämisensä. Siihen ei hallituksen päätökset liity millään tasolla. Päätökset koskevat vain loisia.
t. eri
ei vaan juuri niitä leikattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin kannattaa. Teen töitä sen verran, että saan käteen 1300€. Kustannan sillä elämiseni ilman mitään tukia.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
antaa nyt 1/3osa elämästään jonkun toisen unelman eteen. onko tyhmempää?
Olet ymmärtänyt ihan väärin. Kun käy töissä voi toteuttaa omia unelmia, omalla rahalla, vaikka minkälaisia . Vapaa-ajalla ja lomilla .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
ei vaan juuri nii
Ei, vaan tukia leikattiin. Jos ei saa tukia, ei hallituksen päätökset vaikuta elämään mitenkään. Kannattaa ihan tosissaan opetella lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
Huhtikuun jälkeen ei ole voinut tienata osa-aikatöissä ilman, että se vaikuttaa työttömyysetuuksiin. Tästä syystä on parempi olla tekemättä ollenkaan osa-aikatöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8 tunnin työpäivä on oikeasti 12 tunnin koska 4 tuntia menee valmistautumiseen aamulla ja työmatkoihin.
Sen takia niistä valmistautumisista ja matkoista kuuluu tehdä mahdollisimman miellyttäviä, koska ne eivät vielä ole työaikaa.
Kun tekee aamua varten mahdollisimman paljon valmiiksi edellisenä päivänä, tekee vaikka aamupalan siinä ruoanlaiton ohessa, niin ei tarvitse aamukiukussa sitä laittaa. Samoin voi pakata tarvittavat kamat laukkuun ja katsoa valmiiksi työvaatteet yms., niin näilläkin saa jo aamuista parempia, kun ei tarvi kuin syödä valmis aamupala ja lähteä töihin niissä kamppeissa, jotka on jo etukäteen valinnut.
Jotkut tekee jopa viikon sapuskat jääkaappiin yhtenä päivänä viikonloppuna, ettei tavi työpäivinä kuin lämmittää niitä. Paljon on kiinni omasta organisoinnista. Itse suunnittelin viikon ruoat ja hain jo tänään kaikki niihin t
Tottakai se sama aika siltikin menee. Mutta Ap valittikin sitä, että yksi päivä venyy aina liian pitkäksi. Päivittäistä valmistautumisaikaa saa kyllä lyhennettyäkin ja tehtyä aamuisin muutakin kuin sitä valmistautumista.
Itse mm. katson tv:tä tai nettiä, tai luen kirjaa, tai suunnittelen vapaa-aikaani tai tulevaisuuttani aamuisin ennen töihin lähtöä. Joskus jopa siistin kotia tai pesen pyykkiä, ettei iso työlista odota heti töistä tultuani.
En usko, että kenenkään unelma on kitkutella vuosikausia minimieläkkeellä. Rahalle on todellakin tarvetta etenkin vapaa-ajan lisääntyessä.