Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi olisi velaton maa jos kaikki työikäiset olisivat valmiita vastaanottamaan töitä

Vierailija
08.09.2024 |

Miten ratkaista ongelma? 

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP maksaa palkat alkaen 3000€/kk.

AP myös korjaa minun polvivamman että pystyn kävelee normaalisti.

Vierailija
22/50 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liitetetään Suomi osaksi Qataria, niin ongelmat on poissa. Tehdään suomalaisista Qatarin kansalaisia. Siellä jokainen täysi-ikäinen maan kansalainen saa noin 5000 euroa kuussa "kansalaispalkkaa" vastikeettomasti. Eli kenenkään ei ole pakko tehdä mitään töitä. Siellä kaikki suorittava työ teetetään ulkomaalaisten voimin. 

Ihanko totta.. Jos tämä pitää paikkaansa, niin olen heti valmis!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin valmis vaikka osa-aikaduuniin, josta saisi päälle tonnin. Mutta ei näitäkään vanhoille eukkoleille löydy. Maataan sitten kelarahalla sohvalla.

Vierailija
24/50 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne jotka on valmiita ottamaan työtä, miten he pääsevät töihin?

Vierailija
25/50 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työttömänä jonkin aikaa joitain vuosia sitten. Hain kyllä oman alan töiden lisäksi kaikenlaisia muitakin töitä, mutta useammasta ns. perusduunipaikasta tuli sama vastaus. "Haemme pitkäaikaista työntekijää, ja valitettavasti sinun koulutuksellasi ja työkokemuksellasi ihmisten eivät juurikaan tällaisessa tällaisissa töissä viihdy kovin pitkään. Useimmat vaihtavat heti kun oman alan töitä sitten löytyy."

Ja oikeassahan he olivat. Jos olisivat ottaneet minut, niin olisivat joutuneet perehdyttämään työtehtävään ja 6 kk:n kuluessa olisin ottanut loparit kun oman alan töitä löytyi. Joten ei se ole ollenkaan helppoa löytää mitä tahansa työtä jos on koulutusta ja kokemusta. 

Vierailija
26/50 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua oksettaa ajatuskin jostain "itsensä brändäämisestä", vttu mitä kuvottavaa jenkkiläistä paskanlätinää. Olen ihminen enkä mikään tuote.

Vierailija
27/50 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP maksaa palkat alkaen 3000€/kk.

AP myös korjaa minun polvivamman että pystyn kävelee normaalisti.

Ota vastuu itse itsestäsi. En oo ihan äkkiä lukenut mitään yhtä tyhmää

Vierailija
28/50 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sekö ois parempi, että pakotetaan niitä kakaroita hankkimaan, vaikkei kykene niistä huolehtimaan?

Vierailija
29/50 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liitetetään Suomi osaksi Qataria, niin ongelmat on poissa. Tehdään suomalaisista Qatarin kansalaisia. Siellä jokainen täysi-ikäinen maan kansalainen saa noin 5000 euroa kuussa "kansalaispalkkaa" vastikeettomasti. Eli kenenkään ei ole pakko tehdä mitään töitä. Siellä kaikki suorittava työ teetetään ulkomaalaisten voimin. 

Ihanko totta.. Jos tämä pitää paikkaansa, niin olen heti valmis!

Orjatyötä siellä tehdään. 

Vierailija
30/50 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollistamalla kaikkien työllistyminen. 

Vierailija
31/50 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luulet, palkkaako joku minut, kun en edes ilmaistöihin (työkokeilu) kelpaa?

Vierailija
32/50 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

500000 ulosottolaitoksen asiakasta kerran armahdus

Mitä järkeä on tehdä mitään jos velka ei lyhene?

Vierailija
33/50 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

B. Wahlroos just sanoi kun vertaisi Suomea Ruotsiin, että jos meilläkin olisi saatu talouskasvua Ruotsin tapaan 1,5% vuodessa viimeiset 15-16 vuotta, niin rahana se olisi tarkoittanut 70 miljardia eli 70 000 miljoonaa euroa. Mutta kun meillä ei osata eikä haluta talouskasvua, niin ei ole rahaa. Olemme hävinneet 70 miljardia pitämällä kiinni vanhoista kaavoista. Valtion tämän vuoden menobudjetti on 88,8 miljardia, niin siihen voi suhteuttaa kuinka törppöä sakkia täällä on sekä päättäjät että kansa, eikä loppua näy. Äänet Sdp:lle niin sillä varmistaa valtion kuralla pysymisen jatkossakin.

Vierailija
34/50 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vain pidä paikkaansa. Ongelma on, ettei maassamme ole ollut talouskasvua 17 vuoteen. Yksityisen sektorin silpputöillä ei verokertymää synny, eikä rahoiteta julkisen sektorin vuosikymmeniä jatkunutta rajatonta rahan törsäämistä ja ökypalkkoja.

Vierailija
35/50 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

500000 ulosottolaitoksen asiakasta kerran armahdus

Mitä järkeä on tehdä mitään jos velka ei lyhene?

Eikös velkasaneeraus ole käytössä?

Vierailija
36/50 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin työttömänä jonkin aikaa joitain vuosia sitten. Hain kyllä oman alan töiden lisäksi kaikenlaisia muitakin töitä, mutta useammasta ns. perusduunipaikasta tuli sama vastaus. "Haemme pitkäaikaista työntekijää, ja valitettavasti sinun koulutuksellasi ja työkokemuksellasi ihmisten eivät juurikaan tällaisessa tällaisissa töissä viihdy kovin pitkään. Useimmat vaihtavat heti kun oman alan töitä sitten löytyy."

Ja oikeassahan he olivat. Jos olisivat ottaneet minut, niin olisivat joutuneet perehdyttämään työtehtävään ja 6 kk:n kuluessa olisin ottanut loparit kun oman alan töitä löytyi. Joten ei se ole ollenkaan helppoa löytää mitä tahansa työtä jos on koulutusta ja kokemusta. 

Ai sinulle oikein selitettiin, miksi sinua ei otettu töihin? Minulle vain kerrotaan, että on hyviäkin hakijoita, joten emme kutsu sinua haastatteluun.

t. akateeminen työtön

Vierailija
37/50 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MILLOIN AP MENET RLIHIN,JA LIPETAT PJASKAN JAUHAMISEN AV PALSTALLA?

Heti kun sinä lopetat imppaamisen.

Vierailija
38/50 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi olisi velaton maa jos täällä ei olisi niin paljon AP:n kaltaisia ihmisiä joiden järjen käyttö ja ymmärrys on jämähtänyt tuolle tasolle.

Vierailija
39/50 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menemme heti kaikki töihin jos ulosottovirasto antaa kerran anteeksi kaikki velat nappia painamalla. Toisaalta ulosottovirkailijat ja voudit joutuvat työttömyyskortistoon ja joutuvat itse ulosottoon joten haaveina vaan oot mun

Vierailija
40/50 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi olisi velaton maa, jos rikkaat maksaisivat veronsa, sen sijaan, että piilottavat omaisuuttaan veroparatiiseihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi