Olen keski-ikäinen ja näin meikkaan. Parannusehdotuksia?
Pohja on bb-voide, nyt käytössä Missha Perfect Cover tai Chanel Water-Fresh Complexion Touch. Ollut myös lumenen cc-voide mikä oli ihan ok.
Ripsissä musta Sensai 38 ripsari. Jos laitan rajauksen teen sen ripsien alle, ruskea Nyx Epic Ink Eyeliner. Poskipuna on lumenen puuterimaista, sävy https://lyko.com/fi/lumene/lumene-natural-glow-blush---2-rosy-glow. Huulissa yleensä huulikiiltoa.
Kulmissa kestoväri ja harvoja kohtia paikkailen Sensain kulmakynällä, siinä sävy ruskea.
Olen meikannut samaan tyyliin jo iät ja ajat, paitsi tuon rajauksen aloin tekemään tuohon ripsen alle aika hiljakkoin ennen tein normaaliin tapaan riprirajaan yläpuolelle.
Tuntuu että meikki näyttää nopeasti jotenkin tuhruiselta ja naama kiiltelee. Mitkä tuotteet auttaisivat? Ihotyyppi on nykyään normaali, ehkä vähän vielä jäljellä t-alueen kiiltelyä. Joskus joku yksittäinen hormonifinni ilmestyy. Miten saisi kasvoille kirkkautta? Varmaan tuohon meikkipohjaan pitäisi vähän panostaa enemmän.
Hoidan ihoani hyvin, puhdistan kunnolla, käytän seerumeja, kuorintaa, kosteutan.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole ilman meikkiä.
Olenkin yleensä kotona. Tykkään kumminkin laittaa kun lähden ihmisten ilmoille.
Miksi?
Siksi, että tykkään. Eri.
Vierailija kirjoitti:
Jätä meikki kokonaan pois.
Tuo ei ole neuvo.
Vierailija kirjoitti:
Osta kunnon meikkivoide noiden BB ja cc voiteiden sijaan.
Ei, kyllä ne on ihan meikkivoiteita nekin. Nimet on markkinointia.
Itse sanoisin, että älä laita meikkivoidetta koko kasvoille. Sitä oikeasti tarvitaan paljon vähemmän kuin luulisi. Laittaisin sitä vain kohtiin, jotka kaipaavat tasoitusta. Totta kai voiteen täytyy istua täydellisesti ihon omaan sävyyn. Ja joo, käytän puuteria mutta ihan vähän, isolla huiskulla. Lumenen puuterit on minusta hyviä, eivät näy kavoilla. Kaikki tuotteet paakkuuntuvat jos niitä laittaa liikaa. N52
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei meikkivoide pysy siistinä ilman puuteria.
Mitä tarkoitat sillä ettei pysy siistinä? Sitä että iho kiiltelee vai valuuko tuote vai mitä?
Ymmärsin, että tarkoitat ihon kiiltelyä. Loppupäivästä iho on varmasti suttuinen, jos siihem laitetaan puuteria, joka kerääntyy juonteisiin ja paakkuunnuttaa värivoiteen. Kokeile paperilla painamista ensin jo meikkauksen jälkeen ja sitten tarvittaessa päivän mittaan.
Värivoidetta ja päivävoidetta voi panna ihan reilusti, ei niin että niissä pihistellään ja puuterilla tehdään ihosta sileä. Kenelläkään keski-ikäisellä se ei toimi eikä oikein kyllä nuorillakaan, vaikka tapa on yleinen.
Minä olen keski-ikäinen ja todellakin tarvitsen (ripauksen) puuteria, muuten naama kiiltää ihan järkyttävästi ja meikkivoide menee huokosiin. Jos on hyvä puuteri ja sitä käyttää ihan vähän, se ei paakkuunnu.
Tuo neuvo käyttää "reilusti" värivoidetta on minusta todella huono: juuri siten saa aikaan paakkuisen pakkelimeikin. Iholla pitää olla mahdollisimman vähän tuotetta. N52
Minusta ap:n meikkaustyyli vaikuttaa ihan järkeenkäyvältä. Keventäisin ihomeikin minimiin. En jättäisi ripsiväriä pois, mutta laittaisin silmämeikin alle pohjustusvoidetta jos sinulla on rasvaiset luomet. NARSilla oli paras (keltainen), mutta se on lopetettu. Lumenen ja Urban Decayn tuotteet on ok.
Muuten, ruskea silmämeikki voi näyttää tunkkaiselta jos omat värisi eivät ole kovin lämpimiä. Kokeile harmaanruskeaa tai harmaata rajausta. Vihreille silmille käy myös violetti tai violetinharmaa (viileä) tai kullanruskea (lämmin). Sinisille käy ruskean sävyt viileästä lämpimään. Omat värit saattavat iän myötä haalistua ja viilentyä, olen huomannut itse sen kun tukassa on enemmän harmaata. N52
Olen 58v ja puuteri sopii minulle oikein hyvin. Kyse voi olla tietenkin ihotyypistä, mutta tuskin vain iästä.
Ihonhoito lähtee siitä liikkeelle että päivän aikana juodaan tarpeeksi vettä. Esim 1.8/2L. Tekee ihmeitä niille juonteille kun hälvenevät.
lisäksi mattameikki ei ole v40+ kaveri vaan voisi kokeilla sellaista jossa on hohdetta. Lumenen Instant Illumination täällä jo mainittiin, sitä voisi lisätä hieman meikkivoiteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä meikki kokonaan pois.
Tuo ei ole neuvo.
Miksei? Kysyttiin parannusehdotuksia. Meikittömyys on sellainen
Itselläni iho melko hyvässä kunnossa. Toki nyt on jotenkin "paksu". Ennen käytin kerran viikossa Lumenen turvenaamiota. Se raikasti hyvin ihon. Sitäpä hyvää naamiota tuubissa ei saa enää valmistaa kun turve kiellettiin, kertoi Lumene.
En ole löytänyt hyvää meikinpoistoainetta vähään aikaan. Yksi omi aika hyvä, Dermosilin vaaleanpunaisessa pakkauksessa. Hyvä vaahto ja puhdas olo tuli.
Käytän Lumenen cc voidetta, sävy Light. En ole kalpea, iho ei siis ole vaalea, pigmentti vähän tummempi. Joskus vähän puuteria, jos iltameno. Fit me, on kevyt puuteri. Kokeillut olen monia meikkivoiteita mutta tämä cc on ihan ok.
Päivävoidetta en juurikaan käytä. Joskus jotain tippoja nestemäistä esim. Biotherm. Heillä on muuten hyvät tuotteet.
Lumenen yövoide Valo Nordic c overnight bright on kuin voita. Ei hyvä minulle. Samoin nämä Valo puhdistusvaahto ja kasvovesi, en ole tyytyväinen.
Talvella poskipuna, puuterimainen sävy pehmeä pinkki, kesällä persikka.
Ripsiväri mustaa, kulmakynä tummempi ruskea. Kulmakarvat harventuneet varmaan kun nuorena nypitty. Olivat hyvät ja tummat...
Huulille pehmeitä sävyjä. Vaikka kiiltoa vain.
Kokeile jos vielä on, Body shopissa, puuteripaperi, pieni vihkonen, painele kiiltoa kasvoilta kevyesti.
Ja kerrottakoon, olen 70-v. Ei ole iho ryppyinen, taitaa olla hyvät geenitkin auttamassa tässä.
Ihanaa syksyä kaikille!
Silti et ole nähnyt ap ihoa.