Olen keski-ikäinen ja näin meikkaan. Parannusehdotuksia?
Pohja on bb-voide, nyt käytössä Missha Perfect Cover tai Chanel Water-Fresh Complexion Touch. Ollut myös lumenen cc-voide mikä oli ihan ok.
Ripsissä musta Sensai 38 ripsari. Jos laitan rajauksen teen sen ripsien alle, ruskea Nyx Epic Ink Eyeliner. Poskipuna on lumenen puuterimaista, sävy https://lyko.com/fi/lumene/lumene-natural-glow-blush---2-rosy-glow. Huulissa yleensä huulikiiltoa.
Kulmissa kestoväri ja harvoja kohtia paikkailen Sensain kulmakynällä, siinä sävy ruskea.
Olen meikannut samaan tyyliin jo iät ja ajat, paitsi tuon rajauksen aloin tekemään tuohon ripsen alle aika hiljakkoin ennen tein normaaliin tapaan riprirajaan yläpuolelle.
Tuntuu että meikki näyttää nopeasti jotenkin tuhruiselta ja naama kiiltelee. Mitkä tuotteet auttaisivat? Ihotyyppi on nykyään normaali, ehkä vähän vielä jäljellä t-alueen kiiltelyä. Joskus joku yksittäinen hormonifinni ilmestyy. Miten saisi kasvoille kirkkautta? Varmaan tuohon meikkipohjaan pitäisi vähän panostaa enemmän.
Hoidan ihoani hyvin, puhdistan kunnolla, käytän seerumeja, kuorintaa, kosteutan.
Kommentit (50)
Ripsiväri tekee mulla heti tuhruiseksi lookin, ihan sama mitä käytän. Kannattaa miettiä myös tarviitko oikeasti meikkipohjaa vai riittääkö esim. silmänalusien peittäminen ja vaikka tuo ylempänä mainittu primer.
Vierailija kirjoitti:
Ripsiväri tekee mulla heti tuhruiseksi lookin, ihan sama mitä käytän. Kannattaa miettiä myös tarviitko oikeasti meikkipohjaa vai riittääkö esim. silmänalusien peittäminen ja vaikka tuo ylempänä mainittu primer.
Toi ripsarin poisjättö tuntuu kyllä tosi oudolta...mulla on hennot ja värittömät ripset, värjätä en uskalla. Ihonvärini ei ole kauhean tasainen. Levitän meikkipohjaa pelkästään t-alueelle. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi ripsarin poisjättö tuntuu kyllä tosi oudolta...mulla on hennot ja värittömät ripset, värjätä en uskalla. Ihonvärini ei ole kauhean tasainen. Levitän meikkipohjaa pelkästään t-alueelle. Ap
Sit laittaisin vaan yhden kerroksen ja kattoisin, pysyykö siistimpänä. Suosittelen kyllä kokeilemaan värjäystä (tai vaikka lash liftiä, mutta se on sit kalliimpi) , olin itsekin skeptinen mutta lopputulos oli tosi ihana :) Ootko kokeillu vaihtaa ihonhoitotuotteita? Mulla retinolin käyttöönotto tasotti ihon sävyä yllättävän paljon ja yllättävän nopeasti.
Niin ja kokeile käyttää huulikiiltoa poskipunana! Mulla ainakin jotenkin "sulautuu" paremmin ihon omaan sävyyn eikä näytä niin "meikkaamalla meikatulta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sit laittaisin vaan yhden kerroksen ja kattoisin, pysyykö siistimpänä. Suosittelen kyllä kokeilemaan värjäystä (tai vaikka lash liftiä, mutta se on sit kalliimpi) , olin itsekin skeptinen mutta lopputulos oli tosi ihana :) Ootko kokeillu vaihtaa ihonhoitotuotteita? Mulla retinolin käyttöönotto tasotti ihon sävyä yllättävän paljon ja yllättävän nopeasti.
En halua enää laittaa silmiin mitään kemikaaleja, joskus sain pahan allergisen reaktion ripsienpidennysliimasta sen jälkeen päätin lopettaa kaikki tuollaiset jutut mitä laitetaan ripsiin. Onneksi noita kulmia olen vielä voinut värjätä mutta yhtään lähemmäs silmiä en mene.
Retinolia käytän välillä, mutta ei kuulu suosikkeihini. Vaihtelen aika ajoin kyllä tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Ole ilman meikkiä.
Olenkin yleensä kotona. Tykkään kumminkin laittaa kun lähden ihmisten ilmoille.
Outoja ehdotuksia täällä.
Lisää esim Lumenen Instant Illumination tippa BB-voiteeseen, se kirkastaa kivasti, mutta tosiaan pieni tippa riittää.
Vaihda poskipuna voidemaiseksi tai nestemäiseksi.
Ripsiväristä ei kannata luopua, enkä luopuisi ylärajauksestakaan mutta tekisin sen esim pehmeästi luomivärillä, ripsien yläpuolelle. Minkä väriset silmät sinulla on? Jos siniset, niin kokeile ruskeaa rajausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole ilman meikkiä.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Lisää esim Lumenen Instant Illumination tippa BB-voiteeseen, se kirkastaa kivasti, mutta tosiaan pieni tippa riittää.
Ripsiväristä ei kannata luopua, enkä luopuisi ylärajauksestakaan mutta tekisin sen esim pehmeästi luomivärillä, ripsien yläpuolelle. Minkä väriset silmät sinulla on? Jos siniset, niin kokeile ruskeaa rajausta.
Voisi kokeilla voidemaista punaa. Mulla on aika rasvaiset luomet ja tiedän että luomivärillä tehty rajaus häviää parissa tunnissa joskus olen kokeillut. Toi lumenen tuote ei ole tuttu, pitää tsekata. Mulla on tummanvihreät silmät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole ilman meikkiä.
Miksi?
Miksi ei? En ala nyt tästä jänkkäämään kanssasi tämän enempää, ketjun aiheena ei ole että tarvitseeko minun meikata vai ei.
Osta kunnon meikkivoide noiden BB ja cc voiteiden sijaan.
Niin kun se retinolin pointti on, että sitä käytetään säännöllisesti.. Miksi kysyt neuvoja jos sit v it tuunnut niistä kun muut yrittää ihan asiallisesti neuvoa? Ihana elämä sulla. Ei me voida tietää mikä sun ripsihistoria on.
Vierailija kirjoitti:
Täällä vanha matami neuvoo toista rupsahtanutta täti-ihmistä. Ei kannata kuunnella nuoria jotka oikeasti tietää jotain meikistä :D
Vierailija kirjoitti:
Osta kunnon meikkivoide noiden BB ja cc voiteiden sijaan.
En pidä kovin paksuista ja peittävistä. Vuosikausia käytin Bare Mineralsin mineraalipuuteria, mutta kun alkoi tuossa neljänkympin korvilla tulemaan ikääntymisen merkkejä joita se korosti (mm. Hienot huonteet silmien ympärillä) oli pakko keksiä jotain muuta. Silloin kokeilin noita ohuita bb-voiteita ja olen kyllä tykännyt.
ja ap, jos jäi epäselväksi: meikki näyttää tuhruiselta siksi että olet vanha ja sun iho on ikääntynyt ja meikkipohja vaan korostaa sitä ja tekee siitä vielä suttuisemman näköisen, siksi ehdotin sen pois jättämistä.
Vierailija kirjoitti:
Niin kun se retinolin pointti on, että sitä käytetään säännöllisesti.. Miksi kysyt neuvoja jos sit v it tuunnut niistä kun muut yrittää ihan asiallisesti neuvoa? Ihana elämä sulla. Ei me voida tietää mikä sun ripsihistoria on.
Sinä se taidat olla ainoa vittuuntunut täällä, mulla on kaikki ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
ja ap, jos jäi epäselväksi: meikki näyttää tuhruiselta siksi että olet vanha ja sun iho on ikääntynyt ja meikkipohja vaan korostaa sitä ja tekee siitä vielä suttuisemman näköisen, siksi ehdotin sen pois jättämistä.
Ihana :D En kumminkaan ole jättämässä meikkaamista vaikka olenkin vanha.
Kokeile jättää ripsari pois. Tosi monelle sopii paremmin pelkkä ylärajaus. Smashboxin control -primer on tosi hyvä blokkaamaan rasvoittumisen, tasoittaa myös tietty ihon pintaa. Sopii myös koostumukseltaan monenlaisten tuotteiden kanssa yhteen.