Tämä lämmin pitkä kesä on todella tehnyt hyvää!
Ainakin mulle. Olen paljon paremmassa fyysisessä kunnossa nyt kuin keväällä kun olen saanut liikuttua ja jumpattua niin paljon. On ollut tosi super kiva!
Kommentit (40)
Itse olen täysin toista mieltä. Aivan stanan kuuma ollut koko kesän toukokuusta asti mikä on raivostuttavaa. Ulkoilusta ei pysty nauttimaan kun on aina liian kuuma. Tuskaisen kuuma. Olisi edes vähän vaihtelua ollut välillä mutta eipä juuri ole ollut. Syyskuuta on odotettu kieli pitkällä vaan edelleen tuska jatkuu. Olisi edes välillä pilvistä ja 18 astetta mutta ei. Olen ihan kyllästynyt.
Suomi on nyt kuin ulkomailla. Jos on kuumaa, voisiko jotkut lenkkeillä viileään aikaan vai onko se liian myöhä tai aikainen. Helpommin sanottu kuin tehty.
Itse taas olen huonommassa kunnossa kuin vaikkapa helmi-maaliskuussa tai viime syksynä, koska sairastin tuossa huhti-toukokuussa yli kuukauden (joku koronahomma ehkä?) ja lähti voimat pitkäksi aikaa kehosta, joten kesälläkin paljon ollut voimattomuutta ja kunnon palauttelua. Sellaista outoa, että toisena päivänä voi olla aivan veto pois ja toisena normaali. Nyt vihdoin palautunut tilanne tasaisen normaaliksi ja voimat takaisin, mutta meni kesäkuu ja osittain heinäkuukin tuohon.
Kesä ollut tavallaan pitkä, mutta eihän tässä ole kuitenkaan kuin muutama kuukausi mennyt ja pitkä talvi edessä..
Jep. Tämä on säiden puolesta ollut oikein unelmakesä. Ja vieläkin lämpöä riittää. Ihanaa! Ulkoilusäät on olleet aivan mahtavat. Tällaista pitäisi olla enemmän, niin jaksaisikin paljon paremmin.
Ihanaa on ollut ja sähkölasku on pienempi kuin viimevuonna tähän aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Näin on sähköyhtiöille tämä on painajainen eivät halua lämpöisiä päiviä suomeen se vähentää valtavaa rahastusta...
Kyllä ollu tuskanen kesä. Onneksi kohta loppuu.
Muuten olisi kai menetellyt, mutta ilmastointilaite meni rikki, eikä varaa korjata. Toisaalta niin vanha laite, ettei kannata korjatakkaan vaan pitäisi uusi laittaa..
Vierailija kirjoitti:
Itse taas olen huonommassa kunnossa kuin vaikkapa helmi-maaliskuussa tai viime syksynä, koska sairastin tuossa huhti-toukokuussa yli kuukauden (joku koronahomma ehkä?) ja lähti voimat pitkäksi aikaa kehosta, joten kesälläkin paljon ollut voimattomuutta ja kunnon palauttelua. Sellaista outoa, että toisena päivänä voi olla aivan veto pois ja toisena normaali. Nyt vihdoin palautunut tilanne tasaisen normaaliksi ja voimat takaisin, mutta meni kesäkuu ja osittain heinäkuukin tuohon.
Kesä ollut tavallaan pitkä, mutta eihän tässä ole kuitenkaan kuin muutama kuukausi mennyt ja pitkä talvi edessä..
Lisään: mutta siis onneksi olen voinut maata auringossa veto pois, paljon ikävämpää olisi voimattomana maata sisällä tammikuun kylmyydessä :D
Olen energisempi kun on ns. hellettä ja aurinkoista, eli tilanne olisi ollut varmaan pahempi jonain toisena vuodenaikana. On nytkin ollut onneksi niitä normienergisiä päiviä, että saa tosi paljon virtaa lämmöstä ja auringosta. Ulkoilu ja treenaaminen paljon mukavampaa, saan jopa siivottuakin reippaammin kun on lämmin sää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on sähköyhtiöille tämä on painajainen eivät halua lämpöisiä päiviä suomeen se vähentää valtavaa rahastusta...
Enpä usko niiden painajaisiin, kyllä rahansa vielä saavat. Odotas vain.
En osaa siltikään vielä pukeutua kesäisesti. Vaatii varmaankin vieläkin pidemmän kesän.
Ei kyl mikään lämmin kesä ollu.. Nyt yllättävän aurinkoiset kelit ollu elo-syyskuun vaihteessa. Kiva, että on näinkin lämmin. Tai emmä tiiä. Varmaan ihan tavanomanen sää.. Mutta melkein aurinkoisempaa nyt kuin kesä-heinäkuussa. Ei tosin yhtään sen lämpimämpi..
Tää on hyvää harjoitusta syntisille ja kommuunille ikuusuutta varten. Osaavat sitten uiskennella kuuna ranstakka anusaukos Helvetin tulises järves. Ja jostai kuuluu persumainen lupaus helpotuksesta- joka ei tietenkään toteudu.
Kaljaa on mennyt tavallista enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Pitkä ja pitkä!!! Suomen talvi kestää tammi- maaliskuu ja sitten alkaa kuumuus.
Nytkään ei tuu syksyä ollenkaan.
Mulla reuma ja kaikki yli 15 astetta sattuuuuu.
Sattuu selkään ja joka ikiseen niveleen ja en jaksa en kestä .
Haluan vanhat Suomen säät takasi kesällä +22 ja joskus enemmän ja talvella -20 se on normaalia, mutta ku pakkasia enään ole olemassakaan ois edes lunta, mutta ei ku pelkkää räntää ja -4-+10 se ei ole kylmää jos lämpötila ei ole -20 se on vaan viileä
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ollu tuskanen kesä. Onneksi kohta loppuu.
Muuten olisi kai menetellyt, mutta ilmastointilaite meni rikki, eikä varaa korjata. Toisaalta niin vanha laite, ettei kannata korjatakkaan vaan pitäisi uusi laittaa..
Mun asunnossa ei auta ilmastointi laite en tiedä mikä vikana ei edes talvella tarvitse olla patterit päällä ja jos sen virheen tekee niin täällä on talvellakin 26 .
Mulla ollu kaks eri laitetta ja kaikki saa vaan asteen laskemaan nii ei se ole sen arvoisia joku rakennus virhe tässä talossa tai lämmitys jääny päälle koko kesäksi.
Minulle se, että arjen alkamista näin syksyllä on ollut vaikeampaa huomata, on ollut mieltä nostattavaa. Pidän itse viileämmästä säästä, mutta rakastan kesäistä menoa ja aktiivisuutta ihmisissä.
Unta ja peittoani kaipaan kyllä kovasti (nyt 27-astetta sisällä)
Ihan kuin olisi ulkomailla. Tänäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on nyt kuin ulkomailla. Jos on kuumaa, voisiko jotkut lenkkeillä viileään aikaan vai onko se liian myöhä tai aikainen. Helpommin sanottu kuin tehty.
Ei vielä ole ollut Suomessa kuuma, lämmintä sentään. Viime viikolla Ranskassa lenkkeilin vaikka siellä yhä +33C, pelkkiä tekosyitä vedota kuumuuteen.
Mä olen huolissani ilmastonmuutoksesta. Mutta nauti sinä lämmöstä. 👍
Samma här.