Rekankuljettaja tietä kysymässä
Eilen kävelylenkillä ollessani ulkomaalainen rekankuljettaja pysähtyi kysymään, missä Silja Linen terminaali on. Oltiin Naantalin Luolalassa ja hän oli ilmeisesti käynyt paattia etsimässä Naantalin satamassa.
Kuljettaja puhui todella hyvää englantia ja rekka oli ihan uuden näköinen. Minä siis nyt ihmettelen, eikö kuljettajalla ollut mitään digivälinettä osoitteen ja reitin etsimiseen. Eikö ne digikarttavälineet kuulu autojen varustukseen?
No, en minä muuta osannut sanoa kuin että Turussa se Silja Linen satamapaikka on. Puhelimen netin kartasta olisi tietysti voinut seikan todistaa, mutta mulla ei silmälasit mukana enkä ilman niitä puhelimen nettinäyttöä oikein pysty käyttämään. Kuljettaja nimittäin kyseli tienviittojen merkinnöistä että onko ne selkeästi Silja Lineen osoittavia... Ja kilometritkin kysyi, about 15, I answered. Enkä muuta muuten reittiä ulkoa osannut. Joten oli vain pakko sanoa, että Turussa se Silja Linen satamapaikka.
Erikoista! Lähteä vieraalle seudulle ilman karttoja ammattiliikennettä ajamaan... Näinköhän ehti paattiin. Reilu tunti paatin lähtöön...