Tehkää asioita itse, lopettakaa ruuan tilaileminen jostain wolteista tms ja hakekaa itse kaupasta, tehkää ruoka itse, tehkää asioita itse
itsellenne
Se tuo parempaa mieltä ja olotilaa.
Se tuo tekemistä vapaa ajalle ja ihmisten seurassa olemista
Jos on yksinäinen tai ahdistunut, isoin virhe mitä voi tehdä on se että tilaa ruuatkin kotiin eikä poistu ollenkaa kotoolta päivisin. Se vie todella pahaan jamaan.
Vaikka asiat on tehty helpoiksi, niin se ei tarkoita etteikö silti voisi itse tehdä ja toimia.
Kommentit (59)
En todellakaan tee itse. Vihaan kokkaamista ja siivoamista ja siksi ne molemmat on ulkoistettu muille. Jos se harmittaa yksinäistä ap:ta, jonka elämässä ei ole muuta kuin vauvapalsta, se on voivoi.
Tilaan joskus ruokaa mutta usein en vaan jaksa päättää mitä tilaisi. Ei tunnu rahan arvoiselta. En jaksa innostua siitä ruuasta joten lämmitänkin vain purkkihernekeiton.
Periaatteessa ihan hyviä ohjeita, mutta mikä sinä olet tuputtamaan tai pakottamaan joitain toimimaan jollain tietyllä tapaa? Ja pakottamalla tarkoitan puuttumista asioihin kovin arveluttavilla, jopa rikollisin keinoin, niin että aiheutetaan suurta haittaa henkilölle?
Tuollaiselle henkilölle pitäisi tehdä päinvadstoin. Olla tekemättä mitään ja tilata jokatoinen päivä woltista.
En ole ikinä ollut yksinäinen tai ahdistunut. Sen sijaan tuollaista väitettä on törkeästi käytetty kai hyväksi, jotta rikokset joita tehty koko perheelle , saataisiin näyttämään hyväksyttäviltä tai järkeviltä. Tosiasiassa on aiheutettu suunnatonta haittaa entisten lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
AP on periaatteessa oikeassa mutta ei kukaan käskemällä ymmärrä. Pitää olla elämänkokemusta.
Kun ymmärtää elämästä muutakin kuin vain sen mikä nenästä suuhun valuu ymmärtää myös mitkä olisi seuraukset, jos kaikki tekisi kaiken itse.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ajattelet, että ruokaa tilaavat laiskat, kotiinsa linnoittautuneet ihmiset? Mistä tämä stereotypia johtuu?
Esim. Sara Sieppi on kertonut käyttävänsä paljon Wolttia. Hänellä on aika hyvät tulot ja varmasti tekemistä vapaa-ajalla. Miten hän mahtuu tähän stereotypiaan?
Tämä on taas tätä uhriutumista, että pitäisi tehdä kaikki itse. Todellakin jos on kiireinen etätyöpäivä ja nälkä, tilaan mielelläni ruokaa. Käyttäisin myös siivouspalveluja, jos olisi enemmän siivottavaa. Olen ylpeä siitä, että olen päässyt asemaan, jossa voin työllistää muita eikä tarvitse pihistellä ihan kaikessa.
Just niin. Teen vaativaa, sosiaalista työtä ja sen vastapainoksi haluan joskus palkita itseni viikon työputken jälkeen woltilla. Ei syrjäytyneillä edes ole varaa elää wolt-ruoalla, yks tilaus on helposti yli 20 euroa.
Mihin tuo + 50v Laura töihin menisi, jos minä en tohon lähikuppilaan menisi syömään leikettä ja juomaan kaljaa? Niin, ja Iiris tulee huomenna siivoamaan kämpän.
Vierailija kirjoitti:
Mihin tuo + 50v Laura töihin menisi, jos minä en tohon lähikuppilaan menisi syömään leikettä ja juomaan kaljaa? Niin, ja Iiris tulee huomenna siivoamaan kämpän.
Vie nyt vaan ne rahasi k-kauppiaan laariin.
Vierailija kirjoitti:
AP on periaatteessa oikeassa mutta ei kukaan käskemällä ymmärrä. Pitää olla elämänkokemusta.
Elämänkokemusta mulla on aika paljon, ja yksi sen tuoma viisaus on se, ettei kaikkea tarvitse eikä kannata tehdä itse. Aikansa voi käyttää niinkin, että työllistää, siis ostaa niitä palveluja, joita on tarjolla, maksaa pyydetyn hinnan. Mulle kaupassakäynti, siivous ja vaikka autonrenkaitten vaihto ja kausisäilytys ovat asioita, joihin en välttämättä halua käyttää aikaani. Kun ei ole pakko. Työssä käyn siksi, että voin maksaa tarvitsemani hyödykkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ei, ei pidä missään nimessä tukea esim suomalaista pienyrittäjää vaan saksalainen miljardööriä käymällä Lidlissä.
Meillä kävi vielä 15 vuotta sitten kotipihassa ihan kotirapulla kauppa-auto ja ai että olen kaivannut sitä palvelua. Se oli ihan luksusta, kun sai koko viikon ruokatarpeet yms. päivittäistavarat kotiin kuljetettuna. Harmittaa kun se palvelu lopetettiin kannattamattomana!!!
Nyt vaatii vähän tarkennusta, ihmisten seurassa olemista?! Se, että tulen esim työpäivän jälkeen kotiin tekemään ruokaa miten se lisää ihmisten seurassa olemista?
Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi vielä 15 vuotta sitten kotipihassa ihan kotirapulla kauppa-auto ja ai että olen kaivannut sitä palvelua. Se oli ihan luksusta, kun sai koko viikon ruokatarpeet yms. päivittäistavarat kotiin kuljetettuna. Harmittaa kun se palvelu lopetettiin kannattamattomana!!!
Saathan sä nykyäänkin ruokatarpeet kotiin kannettuna. Systeemi vähä eri, mutta kuitenkin.
Heh, sä olet niitä jotka käyttää kaupankassaa henkilökohtaisena päiväkirjanaan? Jos esim ruuanlaittamien ja vessanpesu on se oman egon jatke kenellä se ongelma on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saathan sä nykyäänkin ruokatarpeet kotiin kannettuna. Systeemi vähä eri, mutta kuitenkin.
Ei tänne korpeen kukaan lähde mitään ruokia enää kuljettelemaan. Toi netistä kotiin tilaaminen onnistuu kaupungeissa, Pikku kylissä ne ruoat saa johonkin kaupan lokeroon odottamaan hakemista.
Vierailija kirjoitti:
No mä nyt en suostu potemaan huonoa omaatuntoa siitä, jos kerran kuukaudessa tilaan ruokaa kotiin. Se lienee palaa siinä n 150 kilometrissä mitä kuukausittain lenkkeilen.
Ja mulla se ahdistuneisuus kasvaa paniikkikohtauksiin ja dissosiaatioon, jolloin ulos lähteminen voi tarvita rauhoittavan, enkä välttämättä sittenkään pysty.
Mitäs muuta kaikki muut tekee paljon huonommin kun sinä?
Nää on ärsyttäviä ja ylimielisiä kun tuskin tajuat, että kaikki ei vaan pysty syystä tai toisesta niihin ns normaaleihin asioihin ja sit vielä syyllistetään päälle.
Mitä murretta tai kieltä on "se lienee palaa"?
Näin. Kuorin ja pilkon juurekset vaikka on nivelkipuja. Ainakin tietää mitä syö kun itse tekee.
Sinkkuna yksi parhaita asioita on, että saa syödä valmistamaansa herkku ruokaa monesti niin paljon kuin jaksaa ja enemmänkin. - Ikävimpiä asioita on se kun huoaa sen kaiken "taas" syöneen yksin. - Miksi se onkaan niin, että monesti mikä tahansa ruoka(kin) maistuu niin paljon paremmalta, kun sen voi jakaa ja syödä yhdessä toisen kanssa?
Woltit ja muut sellaiset ovat laiskojen uusavuttomien juttuja.
Samoin .2 viikon ruuat ym ..Aina ovat olleet tuoreita ja niinkuin tosin...mukavuuden haluinen. 🤣🤣🤣🤣