Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tehkää asioita itse, lopettakaa ruuan tilaileminen jostain wolteista tms ja hakekaa itse kaupasta, tehkää ruoka itse, tehkää asioita itse

Vierailija
08.09.2024 |

itsellenne

Se tuo parempaa mieltä ja olotilaa. 

Se tuo tekemistä vapaa ajalle ja ihmisten seurassa olemista

Jos on yksinäinen tai ahdistunut, isoin virhe mitä voi tehdä on se että tilaa ruuatkin kotiin eikä poistu ollenkaa kotoolta päivisin. Se vie todella pahaan jamaan. 

Vaikka asiat on tehty helpoiksi, niin se ei tarkoita etteikö silti voisi itse tehdä ja toimia.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wolttaaminen tuo ihan hyvän mielen. Siinä työllistää. Varakkuus on kivaa, kokeile sinäkin!

Vierailija
2/59 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle oikein ränttäät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas siellä itseään nyt ylentää jakamaan ohjeistuksia pyytämättä muille?!?

Vierailija
4/59 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tahtonsa mukaan.

Vierailija
5/59 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehdi vain omista asioistasi.

Vierailija
6/59 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuo sulle paremman mielen?

Vierailija
7/59 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tällaista. Liikun päivittäin, tapaan usein ystäviä jne. Käyn ravintoloissa syömässä ja kahvittelemassa, ostan autoon renkaidenvaihtopalvelun ja todellakin tilaan myös woltilla ruokaa. Pidän ennemmin työllisyyttä yllä ja elämänlaatuni hyvänä kuin yrittäisin tehdä kaiken itse.

Vierailija
8/59 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnjako on parantanut ihmiskunnan elintasoa jo tuhansien vuosien ajan. Omavaraistalous ei todellakaan tuo mitään hyvää.

Vierailija
9/59 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep

Vierailija
10/59 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä nyt en suostu potemaan huonoa omaatuntoa siitä, jos kerran kuukaudessa tilaan ruokaa kotiin. Se lienee palaa siinä n 150 kilometrissä mitä kuukausittain lenkkeilen.

Ja mulla se ahdistuneisuus kasvaa paniikkikohtauksiin ja dissosiaatioon, jolloin ulos lähteminen voi tarvita rauhoittavan, enkä välttämättä sittenkään pysty.

Mitäs muuta kaikki muut tekee paljon huonommin kun sinä?

Nää on ärsyttäviä ja ylimielisiä kun tuskin tajuat, että kaikki ei vaan pysty syystä tai toisesta niihin ns normaaleihin asioihin ja sit vielä syyllistetään päälle.

Vierailija
11/59 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen jo noin. Mä käyn kaupassa, tiskaan ja teen meidän ruoat.

Vierailija
12/59 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläs wolttaat kun woltit ei kulje tänne asti.

Vierailija
13/59 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yksinäinen enkä ahdistunut enkä todellakaan rupea itse puuhailemaan jotain kebabbia jos sellasta tekee mieli :D

Vierailija
14/59 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei woltti ainakaan mua masenna. Se vituttaa jos joutuu lähtemään kauppakeskukseen pyöriin apteekkiin ja kauppaan. Reissuun kuluu vähintään 1,5 tuntia ja tuntuu että suuri osa päivän energiasta valuu turhaan

Vierailija
15/59 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ajattelet, että ruokaa tilaavat laiskat, kotiinsa linnoittautuneet ihmiset? Mistä tämä stereotypia johtuu? 

Esim. Sara Sieppi on kertonut käyttävänsä paljon Wolttia. Hänellä on aika hyvät tulot ja varmasti tekemistä vapaa-ajalla. Miten hän mahtuu tähän stereotypiaan? 

Tämä on taas tätä uhriutumista, että pitäisi tehdä kaikki itse. Todellakin jos on kiireinen etätyöpäivä ja nälkä, tilaan mielelläni ruokaa. Käyttäisin myös siivouspalveluja, jos olisi enemmän siivottavaa. Olen ylpeä siitä, että olen päässyt asemaan, jossa voin työllistää muita eikä tarvitse pihistellä ihan kaikessa. 

Vierailija
16/59 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuan tilaaminen kotiin ei tee kenestäkään eristäytynyttä. Tilaan kaupasta kotiinkuljetuksella ruoka-aineita kerran/pari kuukaudessa. En silti sen takia jää kotiin homehtumaan. Maksan palvelusta reilun kympin. Ei ole paljon kun ruuat kerätään ja kannetaan kotiin asti. Kuukauden ruokatavaroiden takia mun olis itse käytävä kaupassa moneen kertaan.

Vierailija
17/59 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö palstan ohjeet ole että ota se mitä tarvit ja jätä loput. Luin tuon niin että itse tekeminen lisää onnistumisen kokemuksia. On nuoria jotka ei ole opetelleet mitään, joten niitä tämä voisi kannustaa. 

Vierailija
18/59 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pälise ihmisten päätöksistä .tietenkin mukavuudenhaluisena tilaan .👍👍👍👍

Vierailija
19/59 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä sukupolvea etten tilaa ruokaa kotiin, teen itse, pakastan, jos haluun pitsaa niin menen pizzeriaan hyvin harvoin jne. Hampparit teen itse, tulee parempaa. Kauppaan menne itse jotta saan valita mitä ostan. Kuka ei kykene niin ok.

Vierailija
20/59 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on periaatteessa oikeassa mutta ei kukaan käskemällä ymmärrä. Pitää olla elämänkokemusta.