Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkejärjestelmä romahtamassa: Vuonna 1940 syntynyt nainen saa eläkkeenä 7 euroa jokaista eläkemaksuihin mennyttä euroa kohden.

Vierailija
08.09.2024 |

Samanikäisellä miehellä vastaava tuotto on 4,4 euroa.

Sen sijaan esimerkiksi 1970 syntynyt nainen voi odottaa 2,3 euroa ja mies 1,7 euroa jokaisesta maksamastaan eurosta. Laskelmassa on otettu huomioon inflaation vaikutus.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010647762.html

Kommentit (463)

Vierailija
421/463 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos nuorille että maksatte meidän eläkkeet. Sori ettette itse saa mitään. Sellaista se on tässä maassa.

Maksan itse eläkettäni työlläni 1000e kuussa. Paljonko sinä ja nuoret maksatte, kerro.

Vierailija
422/463 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö sinunkin nousta sohvalta ja mennä töihin.

Kun pääset eläkeikään niin eläkkeesi on pienempi kuin mitä sossu tällä hetkellä sinulle maksaa.

Emme me koskaan pääse eläkeikään. Koko eläkejärjestelmä lakkautetaan kauan ennen kuin me täytämme 70 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/463 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö sinunkin nousta sohvalta ja mennä töihin.

Kun pääset eläkeikään niin eläkkeesi on pienempi kuin mitä sossu tällä hetkellä sinulle maksaa.

Emme me koskaan pääse eläkeikään. Koko eläkejärjestelmä lakkautetaan kauan ennen kuin me täytämme 70 vuotta.

Sitten kannattaa säästää.

Itse tein niin kun tiesin että eläke jää pieneksi kun olin matalapalkka-alalla.

Nyt on huoletonta olla eläkkeellä.

Vierailija
424/463 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat on tuhonneet talouden ja nyhtää vielä lisää. Jätetään ne hoitamatta. Maksakoot hoitonsa eläkkeillään. 

Vierailija
425/463 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhat on tuhonneet talouden ja nyhtää vielä lisää. Jätetään ne hoitamatta. Maksakoot hoitonsa eläkkeillään. 

Toteutuu vasta kun sinä olet vanha.

Vierailija
426/463 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
427/463 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nuoret vaan lapsia tekemään. Ihmiset on aina tehneet lapsia vanhuudenturvaksi. Joten vielä ehtii.

Vierailija
428/463 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt nuoret vaan lapsia tekemään. Ihmiset on aina tehneet lapsia vanhuudenturvaksi. Joten vielä ehtii.

Hallitus leikkasi lapsikorotukset pois ansiosidonnaisesta ja työmarkkinatuesta. 

Työt on pätkätyötä ja osa-aikatyötä joten ei tehdä. 

Vierailija
429/463 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri, Riikka ja Arto alkaa nyt sijoittamaan. Olkaa huoleti, 595 € riittää heidän mielestään.

Pääseköhän eläkeläinen työkokeiluun 9€ päivä?

Vierailija
430/463 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos nuorille että maksatte meidän eläkkeet. Sori ettette itse saa mitään. Sellaista se on tässä maassa.

Maksan itse eläkettäni työlläni 1000e kuussa. Paljonko sinä ja nuoret maksatte, kerro.

Siis teet töitä ja nostat eläkettä. Loiset elää muiden rahoilla. Ja jos teet töitä, et tarvitse eläkettä

Vierailija
431/463 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

85-vuotiaita tuskin kovinkaan paljon enää on.

Kas kun et sano että saunan taakse...

Vierailija
432/463 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinkö sanot omille läheisillesikin?

Vierailija
433/463 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis teet töitä ja nostat eläkettä. Loiset elää muiden rahoilla. Ja jos teet töitä, et tarvitse eläkettä

Luetun ymmärtäminen?

Vierailija
434/463 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eläkeläiset omistavat yli puolet Suomen kesämökeistä."

https://stat.fi/tietotrendit/blogit/2021/yli-puolet-mokinomistajista-on…

Eikös tuo ole ihan loogista? Sinullakin saattaa olla kesämökki eläkeiässä kun olet ensin tehnyt töitä 40v ja tienannut rahat siihen. Tuskin monikaan on ollut mökinomistaja 20v:nä tai edes 30v:nä ellei ole perinyt sitä??

Me ostimme 1. "mökkimme" eli talon ulkomailta kun olin 61v.

Seuraavalle sukupolvelle se on käytössä jo nyt kun ovat 30-40v ikäisiä ja perivätkin sen jonain päivänä.

Vierailija
435/463 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vuoden 2023 joulukuussa eläkeläisen asumistukea sai 200 000 henkilöä."

https://tietotarjotin.fi/tilasto/2711779/tilasto-elakkeensaajan-asumist…

Jos eläkkeet on niin älyttömän isoja mistä johtuu se ettei monella ole varaa maksaa asumistaan????

Jokin ei nyt täsmää tässä eläkeläisten vihaajien logiikassa...

Vierailija
436/463 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen vanhuudenturva se työtön lapsi on? Työttömiä on satoja tuhansia ja lisää tulee. 

Vierailija
437/463 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ole huolissaan. Nuoret muuttavat onneksi ulkomaille ja sinne he eläkkeensä maksavat. Näin kävi meillä 🤗

Vierailija
438/463 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän tekee töitä ja maksaa siitä itselleen tulevaa eläkettä. (esim. yrittäjät tekevät niin)

Vierailija
439/463 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eläkeläiset omistavat yli puolet Suomen kesämökeistä."

https://stat.fi/tietotrendit/blogit/2021/yli-puolet-mokinomistajista-on…

Eikös tuo ole ihan loogista? Sinullakin saattaa olla kesämökki eläkeiässä kun olet ensin tehnyt töitä 40v ja tienannut rahat siihen. Tuskin monikaan on ollut mökinomistaja 20v:nä tai edes 30v:nä ellei ole perinyt sitä??

Me ostimme 1. "mökkimme" eli talon ulkomailta kun olin 61v.

Seuraavalle sukupolvelle se on käytössä jo nyt kun ovat 30-40v ikäisiä ja perivätkin sen jonain päivänä.

Sama. Ensin maksettiin koti ja haaveilemamme mökin ostimme kun jäimme eläkkeelle noin 65 vuotiaana. Ihan läheltä kotiamme  niin voi käydä vaikka ilta saunassa arkisin. Ei mikään tavalliselle työläisille ole tullut kuin se illallinen manulle,niinkuin nämä jotkut "heti mulle kaikki" eläkeläisten vihaajat sukupolvi olettaa. Ja niitä tukia ei ole ollut kun on se oma koti ja tulot nippanappa yli rajojen.

Vierailija
440/463 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä samaa eläkeläisten haukkumista. Emme me ole päättäneet eläkejärjestelmistä vaan sen tekivät ylemmät tahot, valittakaa heille.

Tässä on mun tietoni :

Näin paljon saan eläkemaksuillesi vastinetta

Syntymävuosi1957

Sukupuoli nainen

Jokaista maksamaasi euroa kohden saat eläkettä 3,1 euroa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan