Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenet pyytäisit hakemaan tavaroita kotoasi?

Vierailija
07.09.2024 |

Jos joutuisit sairaalaan yllättäen ja sinun pitäisi pyytää jotakuta hakemaan kotoasi tavaroita kaapeistasi, niin ketä pyytäisit jos puolisoa ei saa sanoa? (Eli vaikka puolisokin siellä sairaalassa. Olisi muuten ehkä liian helppoa vastata.)

Kysymys liittyy tilanteeseen, jossa olin ja joka itselleni oli itsestäänselvyys, mutta moni on kummastellut kuulemma.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on suunniteltu sairaalakeikka, niin tietenkin itse pakkaa tarvittavat tavarat mukaan.

Jos vaikka saa jonkun kohtauksen tai on onnettomuudessa, on suurempiakin murheita, kuin jonkun tavaran hakeminen. Kyllä sairaalasta saa kaiken välttämättömän.

Onneksi siellä ei nykyisin tautien leviämisen takia vieraitakaan lappaa yhtenään, saa rauhassa toipua, kun ei se vierassirkus pyöri puolta päivää huoneessa.

Vierailija
42/49 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalasta saa hammasharjan ja tahnan, kamman jne. Kuulemma on puhelimen laturejakin lainata. Sairaalan alkkarit on huonoja, mikäli ei tarvitse vaippaa tai isoa sidettä. Sellaisia harsoalkkareita.

Mitä tarvitset kotoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä tahansa ystävääni. Vanhemmat ja sisarukset asuu kaukana, lapsi on liian nuori. En nyt osaa kuvitella tilannetta miksi en voisi pyytää ystävääni.

Vierailija
44/49 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys siis lähti siitä, että aikuinen poikani joutui sairaalaan jokin aika sitten ja pyysi minua, eli äitiään hakemaan ne välttämättömät tavarat  (tietokone, laturi ja +kirje)  sitten niitä ei-niin välttämättömiä, kuten kalsareita ja dödön.

Kaverit olivat olleet järkyttyneitä  että miten päästi äidin asunnolleen yksin tonkimaan. Poikani kyllä tietää, että minä en tongi mitään ilman lupaa. Eikä minulle tullut yllätyksenä, että sotkua oli. Mitään "noloa" ei ollut näkyvillä ja sinänsä jos olen joskus aiemmin jotain minun silmilleni kuulumatonta nähnyt (kun asui vielä kotona), niin eipä siitä mitään numeroa tehty silloinkaan.

Monet kaverit olivat kuitenkin kommentoineet, että äiti olisi suunnilleen vika, jolta asiaa kysyisi.

Ap

Vierailija
45/49 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalasta saa hammasharjan ja tahnan, kamman jne. Kuulemma on puhelimen laturejakin lainata. Sairaalan alkkarit on huonoja, mikäli ei tarvitse vaippaa tai isoa sidettä. Sellaisia harsoalkkareita.

Mitä tarvitset kotoa?

Sairaalassa on ihan tavallisia puuvilla-alushousuja myös. Itse sain aivan järkyttävän ihottuman alakertaani niistä.

Vierailija
46/49 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhempiani. Voisin pyytää omiakin vanhempiani, mutta asuvat vähän liian kaukana.

Vierailija
47/49 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävettäisikö, vai onko koti siinä kunnossa, että voi vieras mennä sinne?

Kuka vieras sinne edes menisi hakemaan tavaroitani?

No sitähän tässä just kysyttiin.

Olen ollut kaksi kertaa pitkään sairaalassa, eikä kotoa tarvinnut hakea yhtään mitään. Sain kaiken sairaalasta. Poispäästessä nuoreni tuli hakemaan.

Vierailija
48/49 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys siis lähti siitä, että aikuinen poikani joutui sairaalaan jokin aika sitten ja pyysi minua, eli äitiään hakemaan ne välttämättömät tavarat  (tietokone, laturi ja +kirje)  sitten niitä ei-niin välttämättömiä, kuten kalsareita ja dödön.

Kaverit olivat olleet järkyttyneitä  että miten päästi äidin asunnolleen yksin tonkimaan. Poikani kyllä tietää, että minä en tongi mitään ilman lupaa. Eikä minulle tullut yllätyksenä, että sotkua oli. Mitään "noloa" ei ollut näkyvillä ja sinänsä jos olen joskus aiemmin jotain minun silmilleni kuulumatonta nähnyt (kun asui vielä kotona), niin eipä siitä mitään numeroa tehty silloinkaan.

Monet kaverit olivat kuitenkin kommentoineet, että äiti olisi suunnilleen vika, jolta asiaa kysyisi.

Ap

Kuulostaa todella oudolta, kuitenkin useimpien äidit kyllä tuntee oman lapsensa sen verran että tietää missä kunnossa asunto on. Sen ymmärrän jos vanhempi on oikeasti joku siisteysintoilija ja yliutelias joka tutkii kaiken niin ei halua päästää kotiinsa, mutta aika harvalla aikuisella tämä on todellisuutta. Kuulostaa enemmän teinien meiningiltä jos joku asia on "noloa".

49/49 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

En joutunut nuorena sairaalaan muuta kuin nielurisaleikkaukseen ja leikkausaika oli etukäteen tiedossa, joten pakkasin itse tarvitsemani tavarat. Siihen aikaan ei ollut vielä kännyköitä, joten jos olisin äkillisesti joutunut pidemmäksi aikaa sairaalaan, niin varmaan olisin pyytänyt isää käymään hakemassa mulle esimerkiksi puhelinmuistioni, jotta voisin soitella edes kavereilleni aikaqni kuluksi. Ja jotain lukemista tms. Myöhemmällä iällä olen ollut sairaalassa 4 kertaa ja niistä 3 kertaa siten, että joko leikkausaika oli etukäteen sovittu tai itse tiesin jo kotoa terveyskeskukseen lähtiessäni, että tästä tulee sairaalakeikka. Sillä kertaa lähtiessäni olin sen verran kovissa kivuissa, että un ohdin ottaa kännykän laturin mukaan. Tätä ei kuitenkaan tarvinnut kenenkään hakea mulle kotoa, koska siskonpoikani asui silloin ihan sairaalan vieressä ja kävi tuomassa mulle omansa. Yhden kerran sitten olen lähtenyt sairaalaan sellaisella vauhdilla, ettei ambulanssiin tullut mukaan muuta kuin minä yöpaidassa. Ensimmäisinä päivinä en tarvinnut sairaalassa mitään omia tavaroitani,kun en ollut kovinkaan pitkiä jaksoja edes tajuissani. Mutta kun sen jälkeen kyllä halusin sairaalaan kännykkäni sekä tietokoneeni. Niin ja pyysin poikaani tuomaan myös mun verkkopankkitunnukset sekä käsilaukun, joss aoli lompakko, avaimet jne. Sairaalassa makaaminen on tylsintä, mitä tiedän, joten ihan mukavaa, jos on edes joku yhteys ulkomaailmaan. Niin ja kun kotiutuminen alkoi lähestyä, pyysin tuomaan mulle myös kengät ja muita vaatteita, kun en halunnut lähteä paljain jaloin ja yöpaita päällä tammikussa sairaalasta kotiin.