Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenet pyytäisit hakemaan tavaroita kotoasi?

Vierailija
07.09.2024 |

Jos joutuisit sairaalaan yllättäen ja sinun pitäisi pyytää jotakuta hakemaan kotoasi tavaroita kaapeistasi, niin ketä pyytäisit jos puolisoa ei saa sanoa? (Eli vaikka puolisokin siellä sairaalassa. Olisi muuten ehkä liian helppoa vastata.)

Kysymys liittyy tilanteeseen, jossa olin ja joka itselleni oli itsestäänselvyys, mutta moni on kummastellut kuulemma.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävettäisikö, vai onko koti siinä kunnossa, että voi vieras mennä sinne?

Kuka vieras sinne edes menisi hakemaan tavaroitani?

No sitähän tässä just kysyttiin. 

Lapsi, sisar, vanhempi tai ystävä on harvemmalle vieras ihminen.

Vierailija
22/49 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole ketään. En edes tunne ketään, joten jollen pärjää yksin, en sitten pärjää ollenkaan.

Olen pahoillani. Itse olen ilmeisesti todella onnekas, kun pystyn heti nimeämään lähemmäs 20 ihmistä, joilta voisin pyytää apua.

Ehkä onnekas, mutta myös ilkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvis kotoa mitään paitsi kännykän, joka on melkein aina mukana. Jos jotain outoa tarvis, niin voisin pyytää lapsiani, mutta jos he kaikki vaikka olisivat jotenkin menehtyneet samassa onnettomuudessa, niin pyytäisin miestäni, eksääni, siskoani, veljiä, naapureita, kavereita, äitiä, isäpuolta, kurssikavereita, työkavereita ja viimeisenä palkkaisin jonkun rahalla. Mutta en tosiaan tarvi mitään ja se on jo tullut testattua kun sairaalaan jouduin kerran. 

Vierailija
24/49 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tavaraa tarvitsisin ehdottomasti sinne sairaalaan? Tulee mieleen lähinnä joku hammasharja jne ja niitä saa mistä hyvänsä pikkukaupastakin lähistöltä. Ehkä pystyy ostamaan sairaalaltakin. Kello on käytännössä aina ranteessa ja se toimii maksuvälineenä, vaikka sairaalalla olisikin jouduttu kello jotain operaatiota varten ottaman pois, niin tuskin se kovin kaukana olisi. Olettaen siis, että lompakko ei ole mukana. 

Ei asuntooni ole edes muilla avaimia. Enkä edes halua sinne ketään vierasta tonkimaan. 

Tässä tilanteessa asunnosta piti hakea tietokone opiskeluja varten, puhelimen laturi ja yksi paperikirje, joka ehdottomasti tarvittiin heti.

Vierailija
25/49 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ja jos hän ei pääsisi syystä taikka toisesta niin parhaan ystäväni. 

Vierailija
26/49 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni tai ystäväni. Puhelin, sen laturi, dödö, naamarasva, hammasharja tulee äkkiseltään mieleen.

Osalla on omituinen käsitys, että lähikaupasta saa hammasharjaa yms, mutta kukas ne hakee? Jos joutuu jäämään sairaalaan pidemmäksi aikaa niin ei sitä yleensä ole siinä kunnossa että itse sinne kauppaan kävelisi. Eli jonkun pitäisi kuitenkin hakea nekin niin samahan se on sitten pyytää hakemaan kotoa ellei sinne nyt tule montaa sataa kilometriä ees taas ajelua. Hävettääkö teitä oma koti vai ettekö luota lähimmäisiin?

Vierailija
27/49 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävettäisikö, vai onko koti siinä kunnossa, että voi vieras mennä sinne?

Kuka vieras sinne edes menisi hakemaan tavaroitani?

Se jolle antaisit avaimen. 

Joku random kävisi hakemassa tavaroita jos vain pyydän ja annan avaimen? Vähän vaikea uskoa.

Vierailija
28/49 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osalla on omituinen käsitys, että lähikaupasta saa hammasharjaa yms, mutta kukas ne hakee? 

Minä sain sairaalasta hammasharjan. Ketään en pyytäisi hakemaan mitään. 

Vierailija
29/49 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni tai ystäväni. Puhelin, sen laturi, dödö, naamarasva, hammasharja tulee äkkiseltään mieleen.

Osalla on omituinen käsitys, että lähikaupasta saa hammasharjaa yms, mutta kukas ne hakee? Jos joutuu jäämään sairaalaan pidemmäksi aikaa niin ei sitä yleensä ole siinä kunnossa että itse sinne kauppaan kävelisi. Eli jonkun pitäisi kuitenkin hakea nekin niin samahan se on sitten pyytää hakemaan kotoa ellei sinne nyt tule montaa sataa kilometriä ees taas ajelua. Hävettääkö teitä oma koti vai ettekö luota lähimmäisiin?

Vastaus on, että ei, en todellakaan luota "lähimmäisiin". Mieluummin maksan jollekin vaikka kympin tai tarvittaessa satasenkin, että hakee sen hammasharjan sieltä kaupasta. Tai jos olen oikeasti siinä kunnossa, etten sieltä sängystä pääse ylös, niin veikkaan ettei kiinnosta pahemmin hammasharjaa tai muukaan siinä kohden. 

Vierailija
30/49 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin päästäisin ihan viimeisenä vaihtoehtona luvallisesti kaapeilleni. Voisin pyytää siskojani, isää tai ystävää hakemaan tavarat. 

Vierailija
31/49 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen mieheni tietenkin. Hänellä on vara-avain. Jäin asumaan entiseen yhteiseen kotiin ja hän tietää, missä pidän tavaroitani. Itse asiassa olin kaksi kertaa eron jälkeen sairaalassa ja molemmilla kerroilla hän haki minut taksilla ja varmisti, että pääsen hyvin asettumaan kotiini. Olemme oikeasti todella hyviä ystäviä ja erosimme ystävinä.

Vierailija
32/49 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tavaraa tarvitsisin ehdottomasti sinne sairaalaan? Tulee mieleen lähinnä joku hammasharja jne ja niitä saa mistä hyvänsä pikkukaupastakin lähistöltä. Ehkä pystyy ostamaan sairaalaltakin. Kello on käytännössä aina ranteessa ja se toimii maksuvälineenä, vaikka sairaalalla olisikin jouduttu kello jotain operaatiota varten ottaman pois, niin tuskin se kovin kaukana olisi. Olettaen siis, että lompakko ei ole mukana. 

Ei asuntooni ole edes muilla avaimia. Enkä edes halua sinne ketään vierasta tonkimaan. 

Äidilleni kävin hakemassa lääkkeitä kun hän joutui yllättäen sairaalaan. Sairaalassa ei ollut kaikkia hänen tarvitsemaan lääkkeitä ja siksi osa piti hakea hänen kotoansa.

Hammaharjan, ruoat, kahvit ja välipalat hän sai sairaalasta. Mitään siellä ei joutunut erikseen ostamaan.

Vierailija
33/49 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin kolmea kaveriani hakemaan joitakin esineitä kotoani sairaalaan joskus 90-luvun alussa. Kenellekään heistä ei "oikein sopinut". Jouduin pyytämään puolituttua, mistä koituikin niin paljon harmia, että päädyttiin käräjille. Ja minulta meni (muistakin syistä) luotto muihin ihmisiin loppuiäksi.

Sukulaisiani on harvassa, ja he asuvat kaukana. Pyytäisin siis jotakuta sosiaalityöntekijää, jos olisi mahdollista.

Vierailija
34/49 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai muuttokuormaa? - No, selkävikasena pyysin, lie ollut ruskia vai mitä, mun kämppä siirrettin 2 tuntia - 100 km, pohjoseen = 400e. Näillä mentiin..... äiti kuoli, isä kuoli ....

Vierailija
35/49 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Äidilleni kävin hakemassa lääkkeitä kun hän joutui yllättäen sairaalaan. Sairaalassa ei ollut kaikkia hänen tarvitsemaan lääkkeitä ja siksi osa piti hakea hänen kotoansa."

Lääkkeitä voidaan pyytää tuomaan kotoa jos se on mahdollista. Jos ei ole niin maailma tuskin siihen kaatuu lääke vain vaihdetaan johonkin toiseen lääkkeeseen tai jätetään pois jos se on mahdollista. Ellei ole niin ei niitä kotoa kukaan lähde hakemaan korkeitaan ko. lääkettä toimitetaan apteekista sinulle lääkärin määräyksestä.

Vierailija
36/49 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä luetuntmmärtämisen kyky taas joillain. Jos kysytään, ketä pyytäisit hakemaan tavaroitasi, niin vastataan, että tavaroita ei tarvitse hakea. 

Toisin päin, jos läheisesi pyyäisi sinua hakemaan jonkun tavaransa, niin vaan tyynesti vastaisit, että ei ole mitään, jota pitäisi hake, en hae.

Vierailija
37/49 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaista jolla vara-avain.

Vierailija
38/49 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä luetuntmmärtämisen kyky taas joillain. Jos kysytään, ketä pyytäisit hakemaan tavaroitasi, niin vastataan, että tavaroita ei tarvitse hakea. 

Toisin päin, jos läheisesi pyyäisi sinua hakemaan jonkun tavaransa, niin vaan tyynesti vastaisit, että ei ole mitään, jota pitäisi hake, en hae.

Samaa kummastelin minäkin. Ja jotkut taas tekevät aiheesta kilpailun, jossa mitataan kontaktien määrää.

Vierailija
39/49 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiäni, hän asuu lähellä ja hänellä on meille vara-avainkin. 

Vierailija
40/49 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti, asuu lähimpänä ja käy useimmin niin todennäköisimmin löytäisi ne tavarat. Toissijaisesti sitten isäni tai appivanhemmat, sen jälkeen joku ystävä, minun tai miehen. Molemmilla on ainakin yksi ystävä joka ilman muuta auttaisi heti.