Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vakavia sairauksia olette nähneet kun ihminen on ensin kärsinyt korkeasta verenpaineesta?

Vierailija
07.09.2024 |

Itse olen nähnyt sydämen vajaatoiminnan eräälle tulleen kun vuosia paineet koholla.

Itselläki todella korkea paineet, olen ylipainoinen, tupakoin, syön liikaa suolaa, en liiku tarpeeksi, olen yksinäinen, masentunut ja lisäksi käytän välillä liikaa alkoholia ja on ongelmia talouden kanssa. Henkistä ja fyysistä kuormaa hirveästi ja kohta varmaan tulee slaagi tai toivottavasti tuleekin. Harmi, että olen vielä aika nuori, että keho on sinnikäs vaikka oireet ovat hälyttäviä ja varmasti on jo esim diabeteskin puhjennut tai vähintään siinä rajoilla. 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/25 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoverenvuoto ja äkkikuolema.

Vierailija
4/25 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoverenvuoto

5/25 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munuaisvaltimon repeämä ja siitä aiheutunut massiivinen sisäinen verenvuoto. Tämä siis mulla itselläni. 

Vierailija
6/25 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sinulla ole verenpainelääkitystä? 

Vierailija
7/25 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla näkyi sydänfilmissä muutoksia, jotka korjaantuivat, kun aloitin verenpainelääkityksen. Laihdutin, lopetin tupakoinnin ja aloin liikkumaan. Sain jättää lopulta verenpainelääkkeet pois. Ei ollut helppoa, mutta kannatti.

Vierailija
8/25 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaskulaarinen dementia

Vierailija
9/25 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Munuaisvaltimon repeämä ja siitä aiheutunut massiivinen sisäinen verenvuoto. Tämä siis mulla itselläni. 

Oho ja selvisit!

Vierailija
10/25 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepelvaltimotauti. Itsellä kehittyi vähitellen ja sain kaksi sydänkohtausta. 

Vierailija
11/25 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiveshiki ja sitä seurannut välitön kuolema.

Vierailija
12/25 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munuaiset lakkas toimimasta kun kova verenpaine vaurioitti. 

Vierailija
13/25 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoverenvuoto voi johtaa myös vakavaan vammautumiseen, ei se aina välttämättä henkeä vie.

Vierailija
14/25 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaskulaarinen dementia

Jes jes, pääseekö tällä työkyvyttömyyseläkkeelle?

Vierailija
15/25 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivoverenvuoto voi johtaa myös vakavaan vammautumiseen, ei se aina välttämättä henkeä vie.

KTiedän yhden supermegaläskin, joka selvisi ja on edelleen töissä. Puhe kylläkin sönkötystä. Pääsisikö näin työkyvyttömyyseläkkeelle?

Vierailija
16/25 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoinfarkti, vei tädiltäni kävely-ja puhekyvyn. On myös hirveän väsynyt aina. Yritettiin kyllä kuntouttaa mutta apua siitä ei juurikaan ollut.

17/25 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho ja selvisit!

Niinpä. Muistan, kun muutama kuukausi sairaalasta pääsyn jälkeen menin Meilahden sairaalaan verisuonikirurgiselle poliklinikalle jälkitarkastukseen, siellä käytävällä tuli vastaan parikin lääkäriä, jotka mun nähdessään näyttivät siltä kuin olisivat aaveen nähneet. Tulivat juttelemaan ja sanoivat, että on todellakin ihme, että olen elossa. Mähän en näitä lääkäreitä muistanut ollenkaan, mutta suurimman osan ajasta, kun tilanne oli akuutti, olin kipushokin ja vuotoshokin vuoksi tajuton. Nämä olivat siellä päivystyksessä, leikkaussalissa ja heräämössä olleet hoitamassa mua. 

Ja joo, oli sen verran ikävä kokemus tuo valtimorepeämä, että toista kertaa en halua kokea.

Vierailija
18/25 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho ja selvisit!

Niinpä. Muistan, kun muutama kuukausi sairaalasta pääsyn jälkeen menin Meilahden sairaalaan verisuonikirurgiselle poliklinikalle jälkitarkastukseen, siellä käytävällä tuli vastaan parikin lääkäriä, jotka mun nähdessään näyttivät siltä kuin olisivat aaveen nähneet. Tulivat juttelemaan ja sanoivat, että on todellakin ihme, että olen elossa. Mähän en näitä lääkäreitä muistanut ollenkaan, mutta suurimman osan ajasta, kun tilanne oli akuutti, olin kipushokin ja vuotoshokin vuoksi tajuton. Nämä olivat siellä päivystyksessä, leikkaussalissa ja heräämössä olleet hoitamassa mua. 

Ja joo, oli sen verran ikävä kokemus tuo v

Hyvä kun selvisit! Miten korkeat verenpainearvot sulla oli tuota ennen?

Vierailija
19/25 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoverenvuoto ja sydämenvajaatoiminta.

Vierailija
20/25 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla huomaa että verenpaine kohoaa heti. Pitää oikeasti varoa. Olisi hyvä olla positiivisia puheenaiheita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän