Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teitä oikeesti pelottaa kohdunpoisto.Miksi?

Vierailija
07.09.2024 |

Siksikö että virallistan sinkkuuteni ja lapsettomuuteni? Jos mä sanon jotain, todellakin tarkoitan sitä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtu tukee suolistoa ja sisäelimiä. Kohdunpoiston seurauksena monille tulee virtsan- ja ulosteenpidätysongelmia.

Menin läkäriin em. syistä ja lääkäei totesi tutkittuan, että ainoa apu on vaipat. Lihastreeni ei auta pidätysoneglmiin kohdallani, mahdollisesti siksi,  että kohtuni oli poikkeuksellisen suuri ja  painoi reilut 3 kiloa, kun se poistamisen jälkeen punnittiin,.

Sulle ei sitten vaivauduttu tekemään samalla virtsarakon kohotusta. 

Vierailija
22/35 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdun poisto lisää sydän- ja verisuonisairauksien riskiä, samoin kuin myös hermosoluja rappauttavien sairauksien riskiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pelätä sitä joka syystä toisilla poistetaan. Alakerta toiminut koko elämäni ilman ongelmia. Jos se tässä vaihdevuosien aikana alkaa renklaamaan. Olen silti helpolla päässyt. Voi viedä kohdun. En sitä enää tarvitse. Jos on syytä viedä.

Vierailija
24/35 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pelätä sitä joka syystä toisilla poistetaan. Alakerta toiminut koko elämäni ilman ongelmia. Jos se tässä vaihdevuosien aikana alkaa renklaamaan. Olen silti helpolla päässyt. Voi viedä kohdun. En sitä enää tarvitse. Jos on syytä viedä.

Eikö ihmiset tajua, että leikkaukset ovat vaarallisia? Kohdunpoisto voi esimerkiksi vahingoittaa virtsaamiselimiä. Jo nukutus on vaarallinen. Jos kohdunpoisto joudutaan tekemään avoleikkauksena, toipuminen työkuntoon kestää kuukauden silloinkin, kun kaikki sujuu hyvin. 

Vierailija
25/35 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miettisin tuntemattoman ihmisen asioita? 

Minulta on sairauden vuoksi poistettu kohtu yli kymmenen vuotta sitten. Sain sairauslomaa kolme viikkoa, mutta yrittäjänä olin poissa työstä kolme päivää. Ei ongelmia, paraneminen eteni hyvin, eikä edelleenkään ole mitään terveyshaittoja tullut. 

Vierailija
26/35 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta poistettiin kohtu myoomien vuoksi nelikymppisenä. Parasta ikinä. Munasarjat on tallella, vaihdevuosioireet todella lieviä. 15 vuotta ilman kuukautisia tai pelkoa raskaudesta on ollut elämäni parasta aikaa.

Vierailija
27/35 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tilanteessa, jossa piti valita kohdunpoisto tai termoablaatio. Ei juuri ollut tietoa itsellä kummastakaan tarpeeksi, mutta sanoin sitten gynelle, että vedän nyt ihan intuitiolla, ja toivon, että tehdään ensin termoablaatio ja kohtu poistetaan sitten jos mitään muuta ei voi tehdä. Gyne kommentoi sen olleen järkevä päätös ja olisi olisi itsekin valinnut samoin. Kohdunpoisto kun ei ole mikään pikkuleikkaus ja siitä tulee monelle haittavaikutuksia. Vaikka niistäkin monet voi korjata sitten leikkauksella, niin ei aina auta ja jokainen leikkaus itsessään aiheuttaa kuitenkin vaurioita kehoon. Etukäteen ei voi ennustaa, kuka selviää haitoitta ja kelle niitä sitten tulee.

En usko, että ketään häiritsee ap:n valinta. Se on oma valinta ja hyvä niin. Mutta jos vain kuukautisistaan haluaa päästä eroon ja varmistaa ettei rasaaksi tule, niin sihen on vähemmänkin kajoavia keinoja.

Vierailija
28/35 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, millä tavalla kohdunpoisto voisi sinkkuuteen vaikuttaa. Luultavasti lapsettomuuteen on jo olemassa joku syy, jonka vuoksi kohtu poistetaan eli se on seuraus.

Kyllä näin viisikymppisenä on kyseessä aivan muut pelot kuin sinkkuus ja lapsettomuus, kun lapset ovat jo aikuisia. Isoissa leikkauksissa pelottaa komplikaatiot ja kipu, eikä ja kohdunpoistossa on aivan ne samat pelot.

Vierailija
29/35 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kohtu vai myös munasarjat? Lue netistä haitat. Osa ei voi käyttää korvaushoitoa haittojen vuoksi. Ehkä osa sitten hyötyy jotenkin leikkauksesta.

Korvaushoito ei liity kohdunpoiston mitenkään.

Kohduton ei korvaushoitoa tarvitse.

Vierailija
30/35 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohdun poisto lisää sydän- ja verisuonisairauksien riskiä, samoin kuin myös hermosoluja rappauttavien sairauksien riskiä

Estrogeenin vähyys lisää nuita riskejä ilman korvaushoitoa.

Vierailija
31/35 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtu tukee suolistoa ja sisäelimiä. Kohdunpoiston seurauksena monille tulee virtsan- ja ulosteenpidätysongelmia.

Menin läkäriin em. syistä ja lääkäei totesi tutkittuan, että ainoa apu on vaipat. Lihastreeni ei auta pidätysoneglmiin kohdallani, mahdollisesti siksi,  että kohtuni oli poikkeuksellisen suuri ja  painoi reilut 3 kiloa, kun se poistamisen jälkeen punnittiin,.

Mulla loppui virtsankarkailu kohdunpoistoon. Oli niin isot myeemat, että päätettiin poistaa myös kohtu, kun ikääkin on sen verran, etten lapsiakaan enää tulisi tekemään lisää.

Vierailija
32/35 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla loppui virtsankarkailu kohdunpoistoon. Oli niin isot myeemat, että päätettiin poistaa myös kohtu, kun ikääkin on sen verran, etten lapsiakaan enää tulisi tekemään lisää.

Ja vatsavaivat helpottui. Ei mikään leikkaus ole riskitön. Näistä kohduista ja munasarjoista voi vain lähteä ärhäkät syövät liikkeelle jotka leviävät nopeasti luustoon.

Vierailija
33/35 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vatsavaivat helpottui. Ei mikään leikkaus ole riskitön. Näistä kohduista ja munasarjoista voi vain lähteä ärhäkät syövät liikkeelle jotka leviävät nopeasti luustoon.

Niin ja sen pienen riskin takia kärsisin niistä myeemoista koko loppuelämäni ja muista niiden mukaan tuomista haitoista?

Vierailija
34/35 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan asiattomia viestejä, ensinnäkin kyllä kohtuuton tarvitsee hormoonikorvaushoitoa.

Ja itse sen kokeneena voin kertoa, että elämänlaatu parani sen myötä.

Ei vuotoja (vuoden oli kuin kuukautiset koko ajan, syynä myöma)

Ei kipuja, ei virtsaamisvaivoja tms.Jos katsotaan toimenpide tarpeelliseksi, ei muuta kuin sinne vain.Itsellä tehtiin alakautta ja kaikki meni hyvin, ei nukutusta ja seuraavana päivänä kotiin.Ainut rajoite, ei painavia nostella.

Vierailija
35/35 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta onko joku tuntematon sinkku ja lapseton, toki toivon että ap:n leikkaus menee hyvin! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi