Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvottelin perjantaina palkankorotuksesta pomon kanssa

Vierailija
07.09.2024 |

Sanoin selkeästi että 9% lisää tai en työskentele maanantaina etänä enkä toimistolla.

Palkka nousi heti.

Kannattaa teidänkin sopia paikallisesti nyt kun kaikki hinnat on noussut.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nostettu, vaikka oli paremmat erustelut kuin sulla.

Vierailija
2/22 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella sektorilla palkat katsotaan taulukoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menenkin heti maanantaina Kelaan ja sanon että 15% lisää tai häivyn!

Vierailija
4/22 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen että häivyt suoraan.

Vierailija
5/22 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että tuo on aika harvinaista. Ei minun palkkani ole noussut koskaan kuin indeksikorotusten verran tai työpaikkaa vaihtamalla. Kerran luvattiin nostaa, kun irtisanouduin, mutta se oli tietysti jo myöhäistä.

Vierailija
6/22 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että tuo on aika harvinaista. Ei minun palkkani ole noussut koskaan kuin indeksikorotusten verran tai työpaikkaa vaihtamalla. Kerran luvattiin nostaa, kun irtisanouduin, mutta se oli tietysti jo myöhäistä.

What!? Olen aina saanut korotuksen iun olen kysynyt pomolta. Normaalit indeksikorotukset tietenkin päälle.

Ettekö te uskalla kysyä vai mitä ihmettä???

Vierailija
7/22 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se menee samoin kuin liittymäasioissa. Kun olet sen irtisanomisen tehnyt, niin johan alkaa tulla tarjouksia.

Kuka hullu nyt enemmän maksaa vapaaehtoisesti. Se on peliä jossa katsotaan kenen kantti kestää.

Vierailija
8/22 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivavat pörssiyhtiöissä aina jonkun stanan yksityisen sote-alan tessilapun jostain pinon pohjalta. Minä taas aina sanon, että kiitos mutta ei kiitos.

Vierailija
9/22 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä vaatia lisää palkkaa, muttei nyt kannata liikaa ota tai jätä -asennetta omata, vaan enemminkin sovussa neuvottelemalla. Työnantaja voi tulkita epämotivoituneeksi ja alkaa varautua lähtemiseesi, etkä saa uusia vastuullisia tehtäviä enää.

Vierailija
10/22 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

What!? Olen aina saanut korotuksen iun olen kysynyt pomolta. Normaalit indeksikorotukset tietenkin päälle.

Kyllä minä kysyin, muttei noussut. Pomo olisi kyllä nostanut, mutta hr piti linjansa, eikä noussut. Pikkufirmoissa voi olla eri meininki, mutta valtiolla ei noussut. Vaan nousi 3500€/kk 6000€/kk, kun vaihdoin yksityiselle. Ei se sen jälkeen ole siitä noussut kuin indeksikorotusten verran, mutta olen tähän aika tyytyväinen.

Vierailija
11/22 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskalletaan mut aika monessa firmassa saat vaan lämpimää kättä ellet oo tosi spesialisti

Vierailija
12/22 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi yleistä nostaa yksityisellä jos on tärkeä työntekijä. Työnantaja on aina nostanut kun olen kysynyt. Myös oma-aloitteisesti nostaa yleensä vuosittain 5-10% ja tekee ylennysehdotukset kysymättä.

Indeksikorotuksissakin on aina työnantajan harkinnan mukainen osuus ylemmillä toimihenkilöillä, miten jakaa lisärahat työntekijöiden kesken.

Vierailija
13/22 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö aplla ole irtisanomisaikaa?

Vierailija
14/22 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö aplla ole irtisanomisaikaa?

On tietenkin, mutta selkähän olisi rusahtanut paskaksi heti ja mielenterveys olisi masentanut minut siihen paikkaan.

Vierailija
15/22 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä työtä teet kelassa? Teet päätöksiä hakemuksista?

Vierailija
16/22 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin rehtorilta, mutta palkkamme eivät ole neuvoteltavissa. Erityiset lisät ovat eri asia, eikä niitä ole nyt jaossa.

Kertokaa toki, miten sen korotuksen saa! Esim. Edes satasen kuussa lisää 

Vierailija
17/22 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette hae rahaa sossusta? Minäkin haen rahaa hameeni korjausta varten, vaikka korjaankin itse!

-Miriam

Vierailija
18/22 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa AP 👏

Vierailija
19/22 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin rehtorilta, mutta palkkamme eivät ole neuvoteltavissa. Erityiset lisät ovat eri asia, eikä niitä ole nyt jaossa.

Kertokaa toki, miten sen korotuksen saa! Esim. Edes satasen kuussa lisää 

Jos on taulukkopalkat ja julkisella, niin ei silloin. Tai no olen onnistunut valtiolla taulukkopalkoista huolimatta neuvottelemaan henkilökohtaisen erityislisän.

Vierailija
20/22 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvottelin myös  ja pomo sanoi ei. Vaadin 25 % korotusta koska bensa kallistui ja turkulainen raksa firma sanoi ei minulle- Se oli 4 vuoden työsuhde loppu siihen samantien. Ja 3 viikon päästä tuli työkkäristä ilmoitus että minu pitäisi mennä raksafirmaan työkokeiluuun 9 euron päiväpalkalla. Arvatkaa onko täää juttu oikeudessa 6 kk päästä. On varmasti koska en tosiaan tee töitä ilmaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi