Mikä on tämän hetken paras shampoo/hoitsikka
Mikä on nyt se parhain ja toimivin shampoo ja hoitoaine just sulle ? Millaiset hiukset sinulla on ?
Mulla on käsittelemättömät pitkät hiukset, kuivuus on ollu ongelmana. Mutta nyt banana hair food ollu käytössä plus wellan luxe oil. On ihan ok mutta tuossa öljyssä on ainakin silikonia.. jota en haluaisi. Tajusin vasta asian ostamisen jälkeen, sitä oli niin paljon hehkutettu että ostin vaan :D
Kommentit (48)
Hiukseni ovat runsaat ja yksittäiset hiukset ovat normaalipaksuisia. Värjäämättömät.
Käytin ennen Fairy Originalsia, mut sitä ei enää valmisteta (samana on pysyny pullo, saippua ja sen väri, mutta ei tuoksu, joka oli olennainen osa tuotetta). Nykyään käytän Johnsonin vauvashamppoota. Se toimii hyvin, ja tuoksuu arvokkaalle, joten ei ole ollut tarvetta kokeilla muuta. Suosittelen! (Suomessa taitaa olla vain yksi tuoksu, ulkomailla laaja valikoima.)
Hoitoaineena käytän Garnierin "Mystinen Oliivi" - suosittelen sitäkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jätä se öljyinen hoitoaine pois.
Käytän sen nyt loppuun kun ei siitä mitään haittaakaan ole huomannut :D
Ap
Kannattaa pohtia et onko ne silikonit niin huono juttu, kaikkia hiusmyyttejä ei välttämättä kannata uskoa. Tietenkään en tiiä mikä sulla on taustalla joten varmasti oot tehnyt taustatutkimukset jne, mutta näin yleisellä tasolla niitä silikoni hyi hyi-juttuja ei ihan sellasenaan kannata uskoa :D
Ei niistä mitään hyötyä ainakaan ole, meikkaavat vaan hiuksen näyttämään parempikuntoiselta. Ja vähän arvelluttavaa on, että pullon kyljessä lukee oil, kun kyse on silikonituotteesta.
Onhan siinä öljyjäkin, mutta silikonia ja kuivattavaa alkoholia selkeästi eniten. Itse en tuota huokoisiin ja kuiviin hiuksiini laittaisi.
Silikonien siloittava ja kosteutta sitova ominaisuus voi olla hyväksikin, eikä mikään hoitoaine hiuksen vaurioitunutta rakennetta entiselleen korjaa vaan vaikutus on aina "meikkaamista". Silikonien aiheuttama ongelma kuitenkin on usein kertyminen hiuksen pintaan jolloin hoitoainetta käytettäessä sen kosteus ei pääsekään enää hiuksen sisään ja lopputulos voi olla kuivat ja katkeilevat hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jätä se öljyinen hoitoaine pois.
Käytän sen nyt loppuun kun ei siitä mitään haittaakaan ole huomannut :D
Ap
Kannattaa pohtia et onko ne silikonit niin huono juttu, kaikkia hiusmyyttejä ei välttämättä kannata uskoa. Tietenkään en tiiä mikä sulla on taustalla joten varmasti oot tehnyt taustatutkimukset jne, mutta näin yleisellä tasolla niitä silikoni hyi hyi-juttuja ei ihan sellasenaan kannata uskoa :D
No siis joo, vähän oon alkanut kyseenalaistaan sitä silikoni vastaisuutta kun en nyt ole huomannut ainakaan tän öljyn kanssa muutaku positiivisia vaikutuksia. Joku viisaampi voi sanoa varmaa näkyykö ne haitat vasta pidemmällä ajalla vai koska ? J
Löytyy tietoa kun googletat ja etsit hakusanoilla. Silikoneja on monenlaisia eivätkä ne välttämättä aiheuta mitään haittoja(?). Myös määrällä on väliä.
Olen muuten sitä mieltä että kielen r.iskaamisen tuomioita olisi korotettava ja pian.
Hoitsikka! Piti tämäkin päivä nähdä.
Biohajoava hajusteeton on aina paras vaihtoehto.
Hieno suomalainen. Oikeasti. Koska miksi maksaisin maltaita jostain hienosta nimestä ja ostaisin ihan vain siksi koska on kallista? Tuo sopii mulle.
Sain vuosi sitten tyttäreltäni joululahjaksi Klorane shampoon ja hoitoaineen, ja nyt en enää muuta ostakaan.
Apteekista olen ostanut, en tiedä saako muualta. Ei aivan halpaa mutta aivan fantastista ainakin minun tukalleni.
Tähän sarjaan kuuluu eri hiuslaaduille valikoimaa, varmasti jokaiselle löytyy omansa. Suosittelen lämpimästi!
Asun Eestissä joten en tiedä mistä Suomessa saa mutta ainakin Hobby Hallista on saanut tilattua. Itse ostan siis apteekista.
Assien Miracle moistia olen viime kuukaudet käyttänyt. Pesun jälkeen Moroccanoil original hiusöljy. Tämän kun otin käyttöön, hiukset tuntuivat välittömästi pehmeämmiltä. Yksi kaveri myös kysyi, mitä oikein käytän kun hiukset on niin kiiltävät.
Vierailija kirjoitti:
Assien Miracle moistia olen viime kuukaudet käyttänyt. Pesun jälkeen Moroccanoil original hiusöljy. Tämän kun otin käyttöön, hiukset tuntuivat välittömästi pehmeämmiltä. Yksi kaveri myös kysyi, mitä oikein käytän kun hiukset on niin kiiltävät.
Marocconoilissakin näky olevan silikonia
Käytän Living Proofin shampoita ( full, restore ja perfect ) ; tykkään niistä todella paljon. Minulla lyhyet ja paksut hiukset. Hoitoaineena käytän Olalexin Bond hiuksiin jätettävää muotoilu/hoito tuotetta. Johan siliää hiukset sillä. Olen ollut näihin tyytyväinen jo vuosia :)
Vierailija kirjoitti:
Hiukseni ovat runsaat ja yksittäiset hiukset ovat normaalipaksuisia. Värjäämättömät.
Käytin ennen Fairy Originalsia, mut sitä ei enää valmisteta (samana on pysyny pullo, saippua ja sen väri, mutta ei tuoksu, joka oli olennainen osa tuotetta). Nykyään käytän Johnsonin vauvashamppoota. Se toimii hyvin, ja tuoksuu arvokkaalle, joten ei ole ollut tarvetta kokeilla muuta. Suosittelen! (Suomessa taitaa olla vain yksi tuoksu, ulkomailla laaja valikoima.)
Hoitoaineena käytän Garnierin "Mystinen Oliivi" - suosittelen sitäkin!
Fairy???? Oletko ihan hullu?
Shampoona ACO Dry scalp shampoo ja hoitsikkana Wella Fusion. Toisinaan sekotan Lorealin Glycolin gloss -shampoota ACO:n shampoon kanssa. Lopuksi vielä Lanzan Keratin Healing Oil pyyhekuiviin hiuksiin.
Hiukset suomalaisittain hennon lasimaiset, päänahka helposti kuivuva. Moni tuote jää kauppaan metyyli-isotiatsolinolin takia.
Asutaan kovan veden alueella. Malibun hard water wellness on ollut ainoa joka poistaa mineraalijäämät tukasta ja ei vedä tukkaa takkuun.
Jos on kuivat ja elottomat hiukset suosittelen testaamaan Lorealin hyaluron plump hoitoaineen (ja shampoo on kans hyvä).
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä on ihan schwarzkopfin color perfectorit kun värjäsin niin vasta tukan, ihan hyvin on tosin sopinut. Yleensä käytän Olaplexiä. Suosittelen kokeileen Aussien 3 minute tuotteita, tosi kosteuttavia, niissä tosin on niitä silikoneja :/
Minä käytän tuota Glissin (Schwarzkoph) Color Perfector -hoitoainetta, vaikka ihan värjäämätön pää on. Ei mene hiukset takkuun, likaisiksi eikä leijaile sähköisinä, toisin kuin aikalailla kaikilla muilla hoitoaineilla. Mulla siis pitkät ja ohuet, helposti takkuuntuvat ja rasvoittuvat hiukset. Shampoona ihan Erittäin Hieno Suomalainen.
Olen kokeillut monia mahdollisia hiustuotteita markettituotteista kalliimpiin. Luulin käyttäneeni oikeita tuotteita kun sain tresemme keratin smooth hoitoaineella hiukset sileäksi, eikä mikään muu tuote tehnyt yhtä hyvää jälkeä. Vaikka hiukset tulikin sileäksi, niin se ei vielä tarkoita että tuote olisi oikea.
Mulla on vaalennetut hiukset joita aion kasvattaa pitkäksi. Kampaajalla huomattiin että kaksihaaraisia oli lähes 10cm. Kysyin miksi mulle käy aina näin. Kampaaja kysyi mitä tuotteita käytän ja sitten selvisi, ettei mulla ole ollut omaan tukkaan tarpeeksi hoitavia tuotteita.
Kampaaja pesi mun hiukset Wellan Ultimate repair sarjalla ja hiuksista lähti metallit sun muut myrkyt ja tukka kirkastui kauniin vaaleaksi. Hiusten pinta muuttui myös sileyden lisäksi kiiltäväksi. Takkuuntuminenkin jäi. Eli paljon enemmän muutoksia mitä aiemmin olin kokenut.
En ole aiemmin uskonut kampaamotuotteisiin ja oon ajatellut että ihmisiä halutaan vaan rahastaa. Ostin nyt kuitenkin tuon Wellan Ultimate repair tuotesarjan. Se toimii, koska se hoitaa hiuksia syvemmältä eikä vain pinnalta kuten useimmat muut tuotteet tekee.
Eli sillä on oikeasti väliä että on omalle tukalle sopivat tuotteet! Oikeanlaiset tuotteet ehkäisee kaksihaaraisia ja siten auttaa hiuksia kasvamisprosessissa, ettei aina tarvitse leikata niin paljon huonoa latvaa pois.
Vastaukseni parhaimpiin tuotteisiin on siis Wella Ultimate repair.
Värjäämättömiin hiuksiin sopii hellävaraisemmat tuotteet kuten Erittäin hieno suomalainen sarja tai Xz.
Värjättyihin ja muuten käsitellyihin hiuksiin kannattaa panostaa tuotteiden osalta, koska hiukset ovat kokeneet enemmän kovia. Pitää olla hoitavia tuotteita.
Kesällä hiuksiin kannattaa käyttää UV-suojattuja tuotteita. Itselläni on Wella sun-sarja.
Herkälle päänahalle suosittelen Evolve- tai Ida Warg cure-shampoota.
Mä oon tykästynyt Cien Nature's beauty oliivi shampooseen ja hoitoaineeseen. Monet kalliit kampaamotuotteet sun muut hiustenhoitotuotteet käynyt läpi ja silti nuo Lidlin edulliset ovat ihan parhaat.
Ymmärrän myös tuon silikonivastaisuuden joillain, mut mun kohdalla karu totuus että jos en käytä hoitavampia tuotteita niin saa kampaaja lyhentää ja leikata tukkaani taas reilulla kädellä, vaikka nimenomaan haaveilen pitkistä.
Olaplex ehdottomasti, ei aina tarvitse edes hoitoainetta. sarjasta löytyy muutama tuote,. Hinnakas, mutta sitä tarvitaan todella vähän pesuun
Kihara tukka itsellä, puolipitkä
Mulle on sopinut Head & Shoulders shampoo. Ei oo ollut hilsettä ja hiukset on hyvässä kunnossa.