Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Puoli miljoonaa suomalaista ulosotossa, joukossa lapsia, häädöt lisääntyvät vauhdilla

Vierailija
07.09.2024 |

Vahva ja välittävä Suomi toden tosiaan. 5 miljoonan ihmisen maassa tuo on aivan valtava määrä, ja moni ajautuu ulosottoon elämän perustarpeiden nousseiden kustannusten vuoksi. 

Ylen jutussa kerrotaan:

Ulosoton tuoreimmat tilastot kertovat karua kieltä suomalaisten kotitalouksien velkaantumisen paisumisesta.

Enemmän ja enemmän tulee perusasioista johtuvaa ongelmallista taloustilannetta. Kysymys on esimerkiksi asumisen kasvaneista kustannuksista ja nousseista ruoka- ja sähkölaskuista.

Ulosottoon on päätynyt tänä vuonna reilusti viime vuotta enemmän ihmisiä, ja se koskettaa jo lähes puolta miljoonaa velallista.

https://yle.fi/a/74-20108891

Kommentit (716)

Vierailija
81/716 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja nämä ovat varmasti supisuomalaisia perheitä. Näyttää siltä, että suomalaiset uhrataan rahan alttarille. Koko eduskunnan voisi laittaa uusiksi. Koko nykyinen porukka vaan vaihtoon. 

Vierailija
82/716 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 000 tullut sitten lisää sen jälkeen kun minä olin vielä ulosotossa 5v sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/716 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ongelma räjähtää oikeasti käsiin kun talvi tulee. Hyvätuloisia ihmisiäkin alkaa olla ulosotossa.

Kuten Rostedt, Valavuori, Therman, Karalahti, Perälä...

Kokoomuslainen talousosaaminen yhdessä paketissa.

Vierailija
84/716 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahneella on paskainen loppu. Vuosia on eletty elämää johon ei ole koskaan ollut oikeasti varaa ja nyt ne jo ennestään huterat korttitalot sortuu.

Sitä kylvää mitä niittää.  

Kaikki ei johdu ahneudesta tai omista päätöksistä. Siksi tuo synkkääkin synkempi ajatustapa ei päde jokaiseen.

Älä jaksa. Mä haluun viisi lasta niin mä teen ne viisi lasta vaikka ei ole varaa edes siihen yhteen. Mulla on mielenterveysongelmia ja paneskelen liudan lapsia vaikka ei ole mitään edellytyksiä hoitaa niitä. Ja nyt meidän muiden pitäisi sääliä lapsiperheitä? 

Aha. Luuletko, ettei valtaosa ihmisistä ole tehnyt jo omia johtopäätöksiään tästä asiasta? 

Syntyvyys on romahtanut ja monet paikkakunnat kuolee pystyyn. 

Vierailija
85/716 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi syy miksi suomessa on asiat päin persettä. Luin 2 ekaa sivua ja 90+% kommentoijista on sitä mieltä että oman talouden sössiminen on jotenkin hallituksen vika. Tai ainakin jonkun muun. Ei missään nimessä olisi voinut itse tehdä toisin.

Vierailija
86/716 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole edes uutinen. 340 000 maksuhäiriömerkintää paisuu. Kustannukset ovat nousseet, säästöt on syöty. 

Olen ollut ulos otossa vuodesta 2002. Nuoruuden hölmöillyllä tulleet velkani on osin maksettu ja osin vanhentuneet. Jäljellä 2 vuotta ja 20 000 maksettavaa. Tämän 12 vuoden aikana olen tehnyt välillä töitä, opiskellut. Perustanut perheen ja nauttinut elämästä. Kun vielä 22 vuotiaana luulin tappavan itseni ennen 30 vuoden ikää.

Suomessa ei luottotietoja tarvitse muuhun, kuin velaksi elämiseen. Se että jos hetken on 300 voudin pöydällä on todellakin pikku juttu.

Laskut on neuvoteltavissa aina ennen eräpäivää. Käytä sitä jos vain voit.

Vierailija
87/716 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä yksi syy miksi suomessa on asiat päin persettä. Luin 2 ekaa sivua ja 90+% kommentoijista on sitä mieltä että oman talouden sössiminen on jotenkin hallituksen vika. Tai ainakin jonkun muun. Ei missään nimessä olisi voinut itse tehdä toisin.

Varsinainen talousosaaja olet sinäkin. Luuletko, ettei vaikuta yhtään mihinkään, kun kaikki kulut, verot ja maksut nousee eikä asiakkailla ole rahaa enää? 

Ja sähkösuhmurointi oli 100% Kokoomusvetoisen hallituksen vastuulla. 

Vierailija
88/716 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette ota mitään vastuuta omista pa*koista päätöksistänne vaan täällä ulosette! Töihin siitä niinku olis jo. 

Älykäs ihminen tajuaa laittaa sukanvarteen huonompia aikoja varten. 

Minulla on ainakin ollut huono aika koko elämäni ajan. Ikinä en ole edes omistanut mitään. Koko ikäni ollut varaton, mutta vikoja ja sairauksia minulla on runsaasti. Niistä ei tule pula vaikka viisi tuosta päältä lahjoittaisin pois ensi alkuun.

Vierailija
89/716 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nousevat elinkustannukset?

Kävin kaupassa jokunen aika sitten ja inflaatio on alhaalla. Suomessa elää helposti parilla kympillä viikon, eikä tee edes kipeää.

Taidat asustella vankilassa tai hoitolaitoksessa. 

Vierailija
90/716 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen mielestä valtion velka ja onneton työllistämis -ja kasvukyvytön yritystoiminta (joka on isin rahoittamien elämäntapaluusereiden johtamaa) on kansan vika, joten tasoissa ollaan.

Vierailija
91/716 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nousevat elinkustannukset?

Kävin kaupassa jokunen aika sitten ja inflaatio on alhaalla. Suomessa elää helposti parilla kympillä viikon, eikä tee edes kipeää.

Taidat asustella vankilassa tai hoitolaitoksessa. 

Persu kansanedustaja. Elävät veronmaksajien piikkiin, eivät maksa mistään mitään.

Vierailija
92/716 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle määrättiin käräjäoikeudessa pienestä kuppaisesta kaksiosta noin 100 000e onnettomuuden seurauksena.

Pieni pintaremontti piti tehdä.

Syyttäjäkin sanoi epäsuorasti, että ovat työmiehet ilmeisesti vain seisoskelleet paikalla.

Laittomaksi pelleilyksi meni jälleen.

Vierailija
93/716 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukrainassa kuolee ihmisiä koko ajan, ja täällä sen kun valitetaan, vali vali. Suurin osa on tietenkin itse syyllinen velkoihinsa.

Vierailija
94/716 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hintakatto elämisen perustarpeille. 

Saat käyttää ruokakauppaan 400e/kk. Siinä sulle nyt hintakatto. 

Ääliö! -eri

Vierailija
95/716 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahneella on paskainen loppu. Vuosia on eletty elämää johon ei ole koskaan ollut oikeasti varaa ja nyt ne jo ennestään huterat korttitalot sortuu.

Sitä kylvää mitä niittää.  

En minä ainakaan. Ulkomailla en ole käynyt aikuisiällä ollenkaan, en polta, en käy baareissa tai aja taksilla, ei ole tatuointeja, tekokynsiä tai ripsipidennyksiä, en käy kampaamossa tai kauneushoitolassa, en shoppaile laukkuja, vaatteita, kenkiä, meikkejä, elektroniikkaa tms., ei ole maksullisia suoratoistopalveluita, en käy kahviloissa tai ravintoloissa. 

Kaikki rahat on menneet kohtuuhintaisen vuokra-asunnon kuluihin, opintolainan lyhennyksiin ja autoon, joka on oltava, että voin käydä töissä. Ruokaan menee todella vähän, koska se on ainoa asia, josta voi säästää.

Tavallaan hyvä elää säästeliäästi, mutta jos kaikki tekee noin, niin kahvilat, kampaamot, hotellit, ravintolat ja muut ns. elintaso kuluttamisen yritykset menevät konkurssiin ja tulee lisää työttömiä tukiensaajia.

Omalla kohdallani ei ole kyse säästeliäisyydestä, yksinkertaisesti mulla ei vaan ole varaa mihinkään. Kaikki rahat menee elämiseen eikä mitään jää.

Vierailija
96/716 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moniko voi rikastua rehellisellä työllä Suomessa? Entä onko ylikireä talouspolitiikka tavallisen ihmisen syytä? Työttömäksi joutuminen tai firman konkurssi? Hallituksen pitäisi ajaa koko yhteiskunnan etua eikä vain pienen eliitin.

Vierailija
97/716 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukrainassa kuolee ihmisiä koko ajan, ja täällä sen kun valitetaan, vali vali. Suurin osa on tietenkin itse syyllinen velkoihinsa.

Mutta sitten kun on henki pois, niin ei tarvitse murehtia velkoja, joten murheensa kullakin🙂🙂

Vierailija
98/716 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ongelma räjähtää oikeasti käsiin kun talvi tulee. Hyvätuloisia ihmisiäkin alkaa olla ulosotossa.

Hyvätuloisten rahaongelmat ovat kyllä jo ihan itse aiheutettuja. Se on fakta.

Vierailija
99/716 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle: Puoli miljoonaa suomalaista ulosotossa, joukossa lapsia, häädöt lisääntyvät vauhdilla 

Eli puoli miljoonaa suomalaista ei osaa hoitaa oma raha-asioitaan. Ulosotto on aina oma vika ja oma päätös.

Vierailija
100/716 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moniko voi rikastua rehellisellä työllä Suomessa? Entä onko ylikireä talouspolitiikka tavallisen ihmisen syytä? Työttömäksi joutuminen tai firman konkurssi? Hallituksen pitäisi ajaa koko yhteiskunnan etua eikä vain pienen eliitin.

Myös valtio irtisanoo nyt syksyllä, samoin HUS aloittaa yt-neuvottelut. 

Rakennusliikkeitä on mennyt lähes joka viikko nurin kesästä 2023 lähtien. Ostovoima on romahtanut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme