Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaupoissa enää ole vessoja

Vierailija
07.09.2024 |

Miksei kaupoissa ole vessaa? Ensin meni S-ryhmän kauppaan ja ei ole. Sitten sama K-marketissa. Kotiin oli pitkä matka ja mä olisin voinut ostaa sen limupullon että olisin asiakas. Vaan eipä noissa ole enää vessoja missään. 

Kommentit (129)

Vierailija
61/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Vimeksikin paskoin hyllyjen väliin. Alkossa.

Vierailija
62/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupat ajattelevat, että vähemmän siivottavaa ja huolehdittavaa ja kenties laitapuolenkulkijoita riesana, kun ei ole vessoja.

Toisaalta kaupat menettävät asiakkaita, kun esimerkiksi tavataralosta joutuu lähtemään pois siksi, että tulee vessahätä.

Mulla tuli kerran kauhea kakkahätä kaupassa. Olin jo kassajonossa, mutta sitten piti käydä viemässä kaikki tuotteet takaisin hyllyyn ja äkkiä kotiin kakalle. Asun 20 kilometrin päässä kaupasta, niin ei se ihan nopeaa ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaupoissa mitään yleisvessaa tarvitsekaan olla vaan riittää että henkilökunnalle löytyy huussitilat joita vain ja ainoastaan henkilökunta käyttää. Asiakkaat voivat valikoida aivan vapaasti asioimisensa sellaisessa paikassa missä on yleisövessossa esim. tavaratalot, kauppakeskukset..

Vierailija
64/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä :( Pitää ottaa potta mukaan.

Vierailija
65/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koskaan käytä linja-auton vessaa. Tällä viikolla tuli poikkeuksellinen pissahätä ja vähän aikaa kitkuuteltuani ajattelin että pakko mennä. Vaan ovi oli lukossa, vaikka toi ei oo mikään minityömatka (menee yli 1,5h). Eipä siinä, muuta kuin takaisin istumaan. Huvittavaa että samalla viikolla joku muukin yritti samalla bussivuorolla päästä vessaan eikä päässyt 🤦🏼

N

Vierailija
66/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kait pienemmissä kaupoissa esim. joku s-market mitään vessaa olekaan. Kauppakeskuksissa sitten taas on. 

Älä puhu soppaa. Esim Vts s-marketissa on ja kyseisen k-superin kauppakäytävällä myös

Vierailija
67/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kait pienemmissä kaupoissa esim. joku s-market mitään vessaa olekaan. Kauppakeskuksissa sitten taas on. 

Viehättäviä paikkoja ne kauppakeskusten vessat. Oikein turvallisia ja raikkaita ja puhtaita.

Eli paskot mieluummin housuun

Vierailija
68/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alepan seinänaapuri. Ne käy tuossa aitaa vasten. Ja koska paikka on suojainen, niin ihan kakkosella. Alepaa asia ei vaivaa, palautetta on laitettu. Ei kiinnosta ei.  

Vierailija
69/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupat ajattelevat, että vähemmän siivottavaa ja huolehdittavaa ja kenties laitapuolenkulkijoita riesana, kun ei ole vessoja.

Toisaalta kaupat menettävät asiakkaita, kun esimerkiksi tavataralosta joutuu lähtemään pois siksi, että tulee vessahätä.

Eiköhän terve aikuinen kykene pidättämään. Kuinka moni ihminen tulee kauppaan ja sitten tajuaa, että nyt on jäätävä hätä ja on lähdettävä? Juuri siellä ruokakaupassa hätä yllättää. 

Lapset ja sairaat asia erikseen. 

Vierailija
70/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaupassa pitäisi olla vessa? Lähellä voi olla vessa myös julkisessa rakennuksessa, kuten virastot, kirjasto, terveyskeskus yms. 

Vähän paremmissa kahviloissa ja ravintoloissa on myös tavallisesti vessat asiakkaita varten.

Ei, vaan lain mukaan ihan kaikissa, paremmissa ja huonommissa, kahviloissa ja ravintoloissa pitää olla asiakas wc.

Vierailija
71/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa kaupoissa on vessat ja kysy kassalta jos et löydä. Jossain pikkukaupassa täytyi pyytää kassaa avaan wc:n oven. Minä käytän aina inva vessaa kun se pieni ja kapea vessankoppi on ahdistava.

Jos kaupassa ei ole asiakas vessoja mikä todella ihmeellistä niin sitten pitää päästä henkilökunnan vessoihin.

Henkilökunnan vessaan ei päästetä ulkopuolisia, vaikka meillä ei asiakasvessaa olekaan.

t. kaupantäti

Vessapassilla pitäisi päästää

Vierailija
72/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän terve aikuinen kykene pidättämään. Kuinka moni ihminen tulee kauppaan ja sitten tajuaa, että nyt on jäätävä hätä ja on lähdettävä? Juuri siellä ruokakaupassa hätä yllättää. 

Lapset ja sairaat asia erikseen. 

No mihin lapset ja sairaatkaan sitten siellä menevät jos ei ole sitä vessaa

Vierailija
73/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa kaupoissa on vessat ja kysy kassalta jos et löydä. Jossain pikkukaupassa täytyi pyytää kassaa avaan wc:n oven. Minä käytän aina inva vessaa kun se pieni ja kapea vessankoppi on ahdistava.

Jos kaupassa ei ole asiakas vessoja mikä todella ihmeellistä niin sitten pitää päästä henkilökunnan vessoihin.

Henkilökunnan vessaan ei päästetä ulkopuolisia, vaikka meillä ei asiakasvessaa olekaan.

t. kaupantäti

Ei pidä. Vessapassi ei ole mikään automaattinen VIP henkilökunnan tiloihin. 

Vierailija
74/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökunnan vessa on pukkarissa, jonne jätetään puhelimet, lompakot, kotiavaimet jne.. Tai sitten WC on takahuoneessa, jossa on kaupan vastaavia tavaroita. Joka tapauksessa paikkaan ei voi päästää ketään ulkopuolista.

Lukittuihin kaappeihin. En ole missään työpaikalla jättänyt tavaroitani lukittomiin kaappeihin sillä henkilökuntaankaan ei voi luottaa. Joku henkilökunnasta voi lähteä vahtimaan jos jollain on ihan pakko päästä vessaan.

Minä olen joutunut jättämään tavaroitani pukuhuoneeseen ja ei ollut lukittuja kaappeja. Tein aikoinaan keikkaa eri kaupoissa ja läheskään kaikissa ei ollut tarjolla tai riittänyt lukittavia kaappeja extraajille. Vain omalle väelle. Sitten piti joko luottaa työkavereihin tai ottaa arvotavarat pienessä pussissa mukaan kassalle ja työntää siellä jonnekin piiloon. Joskus näihin tiloihin pitää kulkea toimiston läpi, jossa voi olla materiaalia, jota ulkopuoliset eivät saa nähdä. Pussi päähän siksi aikaa kun mennään tuosta?

Ja tuo, että joku henkilökunnasta voi lähteä vahtimaan niin ei välttämättä voi. Vaikka jossain pienemmässä kaupassa vuorossa voi olla kaksi henkilöä. Minä ja työkaveri. Työkaverilla on ruokatauko ja hän lähti viereiselle Heselle syömään. Siellä olen minä. Mitä teen? En voi päästää ulkopuolista vapaasti takatiloihin ja teenkö sitten niin, että häädän kaikki ostoksilla jo olevat ulos kaupasta ja lukitsen ovet, ettei vaan kukaan varasta mitään, ja menen vahtimaan vessakäyntiä? Tai kuulutaan, että palvelua ei saa kun menen vessavahdiksi, palaan jossain vaiheessa ja jälkeen toivon että kukaan ei varasta mitään tai suutu kun palvelua ei saa? Välillä varsinkin suolistosairailla kun saattaa siellä vessassa kestää. 

Jos linjaus on, että ei asiakkaita henkilökunnan tiloihin, sitä noudatetaan ja yleensä sille on ihan hyvät perusteet. 

Vierailija
75/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. kaupantäti

Tarkoitin että, pitäisi noin niinkun yleisestä hyödystä ennen kuin tulee vahinko. En sitä että pitää pakosta. 

Vierailija
76/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla?

Vierailija
77/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. kaupantäti

Tarkoitin että, pitäisi noin niinkun yleisestä hyödystä ennen kuin tulee vahinko. En sitä että pitää pakost

Asiakas on ihan itse velvollinen suunnittelemaan reissunsa niin että se yleisövessa on siinä mahdollisimman lähellä. Se on ainoa yleinen hyöty. Tai sitten tilaa ostoksensa kotiovelle kannettuna verkosta. 

Vierailija
78/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jep, meillä töissä käynyt jengiä suunnilleen suihkussa wc:ssä bidesuihkua käyttäen eli koko lattia märkänä..eli ne wc:t on hetkessä siinä kuosissa ettei sinne kukaan järkevä halua. Eikä kaupalla ole varaa siivota näitä 2xtunnissa. Näkeehän se kauppakeskusten wc:stä nykyään että jengi käyttäytyy kun eläimet ja ne ovat tosi siivottomia. Jokunen vuosi sitten oli vielä eri tilanne.

Vierailija
79/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä kaikissa kauppakeskuksissa on maksuton vessa. Citycenterissäkin. Esim Tukholmaan verrattuna toimivaa.

Vierailija
80/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. kaupantäti

Ei pidä.