Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaupoissa enää ole vessoja

Vierailija
07.09.2024 |

Miksei kaupoissa ole vessaa? Ensin meni S-ryhmän kauppaan ja ei ole. Sitten sama K-marketissa. Kotiin oli pitkä matka ja mä olisin voinut ostaa sen limupullon että olisin asiakas. Vaan eipä noissa ole enää vessoja missään. 

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn vain niissä kaupoissa, joiden yhteydessä on kahvila. Näissä WC on pakollinen.

Vierailija
82/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupoissa on tarkoitus myydä päivittäistavaraa. Ruokaa, saippuaa, vessapaperia, karamellejä j.n.e.     Kauppa ei ole W.C.  Jos on kakka- tai pissahätä niin on parempi hoitaa asiat muualla kuin kaupassa. Kuinka äääärettömän tyhmiä voivat ihmiset olla, niin kuin tämä aloittaja.

Sitä kauppaa on helpompi tehdä, jos pääsee välillä vessaan.

Sun ikää en tiedä, mutta sen tiedän, että vanhemmiten on useimmin tarve pissata kuin nuorena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa kaupoissa on vessat ja kysy kassalta jos et löydä. Jossain pikkukaupassa täytyi pyytää kassaa avaan wc:n oven. Minä käytän aina inva vessaa kun se pieni ja kapea vessankoppi on ahdistava.

Jos kaupassa ei ole asiakas vessoja mikä todella ihmeellistä niin sitten pitää päästä henkilökunnan vessoihin.

Henkilökunnan vessaan ei päästetä ulkopuolisia, vaikka meillä ei asiakasvessaa olekaan.

t. kaupantäti

Vessapassilla pitäisi päästää

Ei ole vessapassilla sellaista ominaisuutta, että pääsee henkilökunnan vessaan.

Vierailija
84/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pikkukaupoissa mitään yleisövessaa ole. Isoissa kaupoissa on, ja niissä on myös siivousfirmat hoitamassa omaa tonttiaan. Pakko olla, kun aika usein joku päättää tuhria vessan seinät ulosteella, pissata ohi pytyn, tai oksentaa pitkin lattiaa. Mikään erite ei ole vieras sovituskopeissakaan. Terveisin toinen kaupan täti.

Vierailija
85/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupat ajattelevat, että vähemmän siivottavaa ja huolehdittavaa ja kenties laitapuolenkulkijoita riesana, kun ei ole vessoja.

Toisaalta kaupat menettävät asiakkaita, kun esimerkiksi tavataralosta joutuu lähtemään pois siksi, että tulee vessahätä.

Eiköhän terve aikuinen kykene pidättämään. Kuinka moni ihminen tulee kauppaan ja sitten tajuaa, että nyt on jäätävä hätä ja on lähdettävä? Juuri siellä ruokakaupassa hätä yllättää. 

Lapset ja sairaat asia erikseen. 

No mihin lapset ja sairaatkaan sitten siellä menevät jos ei ole sitä vessaa

Eiköhän sitä ole tähänkin asti selvitty.

Vierailija
86/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on varmasti ihan täynnä tällaisia outoja kauppakeskittymiä, joissa on tyyliin Puuilo, Tokmanni ja vaikka Jysk tms. vierekkäin. MISSÄÄN näistä keskittymän kaupoista ei ole vessaa, vaan se vessa löytyy ehkä itse kaupan kyljestä jostain Kotipizzasta. Eli pakko käyttää ravintolan vessaa, vaikka on tullut niille kaupoille ostoksille, eikä pizzalle. Tällaiset pitäisi kieltää lailla ja pitäisi olla sääntö, että asiakasvessojen on löydyttävä esim. liikkeen aulasta, eikä liikkeeseen mitenkään liittymättömän ravintolan tiloista.

Tuon tyylisissä kaupoissa kai olisi tarkoitus saada asiakkaat kiertelemään tuntikausia ja tekemään mahdollisimman paljon ostoksia? Ei muuten onnistu tuollaisilla fasiliteeteilla. Auttaa lähinnä juoksemaan nuo kaupat mahdollisimman nopeasti läpi. Yleensä vielä asiakkaina on lapsiperheet, eli nämä vessajutut vaan entistä hankalampia ja tarpeellisempia. 

Vierailija
87/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on varmasti ihan täynnä tällaisia outoja kauppakeskittymiä, joissa on tyyliin Puuilo, Tokmanni ja vaikka Jysk tms. vierekkäin. MISSÄÄN näistä keskittymän kaupoista ei ole vessaa, vaan se vessa löytyy ehkä itse kaupan kyljestä jostain Kotipizzasta. Eli pakko käyttää ravintolan vessaa, vaikka on tullut niille kaupoille ostoksille, eikä pizzalle. Tällaiset pitäisi kieltää lailla ja pitäisi olla sääntö, että asiakasvessojen on löydyttävä esim. liikkeen aulasta, eikä liikkeeseen mitenkään liittymättömän ravintolan tiloista.

Tuon tyylisissä kaupoissa kai olisi tarkoitus saada asiakkaat kiertelemään tuntikausia ja tekemään mahdollisimman paljon ostoksia? Ei muuten onnistu tuollaisilla fasiliteeteilla. Auttaa lähinnä juoksemaan nuo kaupat mahdollisimman nopeasti läpi. Yleensä vielä asiakkaina on lapsiperheet, eli nämä vessajutut vaan entistä hankalampia ja tarpeellisempia. 

On juu hieno idea. Miten ajattelit, että siivous hoituu? Jonkun on käytävä parin tunnin välein pesemässä tilat, ja joskus jopa useammin, koska todellakin, ihmiset saattavat tuhria jätöksillään vessan seinätkin. Tai sitten pistetään kalusteet hajalle, tukitaan viemärit paperilla ja muuta mukavaa. Tämä on ihan todellinen ongelma kauppakeskuksissa. En olisi kuunaan uskonut, että tuollaisia ihmisiä on, mutta nykyään mikään ei enää yllätä.

Vierailija
88/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä paikkakunnilla, esim.Helsingissä, jossa on paljon julkisia vessoja muutoinkin, kaupoissa ei ole. Muualla sitten taas yleensä on. 

Vierailija
89/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tulee hätä eräässä kaupassa kauppareissulla, niin menen sinne kaupan takaseinään ulos kusemaan.

Siellä on hyvä kuseskella, kun on sellainen pöpelikkö.

Vierailija
90/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä henkilökunnalta onko. Joissakin kaupoissa ne vessat ovat vaan sen verran oudossa paikassa että ei osu heti silmiin.

Vierailija
91/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa kaupoissa on vessat ja kysy kassalta jos et löydä. Jossain pikkukaupassa täytyi pyytää kassaa avaan wc:n oven. Minä käytän aina inva vessaa kun se pieni ja kapea vessankoppi on ahdistava.

Jos kaupassa ei ole asiakas vessoja mikä todella ihmeellistä niin sitten pitää päästä henkilökunnan vessoihin.

Henkilökunnan vessaan ei päästetä ulkopuolisia, vaikka meillä ei asiakasvessaa olekaan.

t. kaupantäti

Mutta moni kauppias sillä kyllä antaa käyttää henkilökunnan WC tiloja, jos asiakkaille ei omaa ole.

Vierailija
92/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. kaupantäti

Mutta kun on vessapassi, ette te mitään mahda.

Vierailija
93/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/a/3-11139713

Jo yli 20 000 suomalaista kantaa mukanaan mobiilisovelluksena tai korttina Vessapassia.

Sillä ohitetaan festareiden vessajono, ja päästään yritysten henkilökuntavessoihin.

Vierailija
94/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pikkukaupoissa mitään yleisövessaa ole. Isoissa kaupoissa on, ja niissä on myös siivousfirmat hoitamassa omaa tonttiaan. Pakko olla, kun aika usein joku päättää tuhria vessan seinät ulosteella, pissata ohi pytyn, tai oksentaa pitkin lattiaa. Mikään erite ei ole vieras sovituskopeissakaan. Terveisin toinen kaupan täti.

Sovituskopissa ison peilin edessä hyvä runkkailla. Ihailla pitkää qyrbäänsä.

Vierailija
95/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. kaupantäti

Kauppahan sen loppu viimeksi päättää..

Vierailija
96/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. kaupantäti

Mutta kun on vessapassi, ette te mitään mahda.

Kyllä mahdetaan. Jokainen kauppa määrittää itse kuinka toimitaan eikä sitä mikään vessapassi tai mikään muukaan muuta. 

Vierailija
97/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelän vetelä ei ole ihme sata idiootti odottaa wc vuoroa.......pasko housuun .

Vierailija
98/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ärtynyt suoli. Ei tosin ole todettu eli ei ole vessapassia. Tosi kettumaista, kun kramppi mahaan iskee kesken kauppareissun. Ripuli tulee noun 5-10min kuluttua. 

olen useita kertoja paskonu kaupan lattialle jättäen ulostevanan jälkeeni ja housut, kengät luonnollisesti ulosteen peitossa. Itse varaan 3 tuntia ulostamiseen ennenkuin edes yritän mennä ulos. Luonnollisesti en mene ulos kuin kolme-viis kertaa kuukaudessa ja silloinkin ainoastaan kauppaan hakemaan ruokaa. Elämä on.

Vierailija
99/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Tokmanni, isommat myymälät   missä oon käynyt on kyllä ollut vessat... Puuilo no sehän on lähinnä hevostarviketta ja jotain työkaluja, ei kai kukaan siellä shoppaile sen kummemmin, kun tietää mitä tulee hakemaan, niin enpä usko että moni näissä vessaa edes kaipaa...  samoin noi huonekalukaupat niissäkään tuskin tunteja kukaan viettää...

Vierailija
100/129 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. kaupantäti

Mutta moni kauppias sillä kyllä antaa käyttää henkilökunnan WC tiloja, jos asiakkaille ei omaa

Ei anna, eikä ole mitään aihettakaan antaa.