Nyt se on virallista - Volvo luopuu mallistonsa sähköistämisestä
"Volvo Officially Abandons 2030 All-Electric Plan"
https://autodrive.com.bd/posts/volvo-officially-abandons-2030-all-elect…
Tuossa ei myöskään laiteta mitään uutta tavoitetta malliston sähköistämiselle, puhutaan ainoastaan hiilineutraalisuudesta 2040 mutta käyttövoimaa ei mainita.
Todennäköisesti Volvokin tajusi että akkukäyttöiset sopii vain harvalle, polttomoottoreilla ajetaan vielä pitkään ja että muita käyttövoimia tarvitaan.
Kommentit (18)
Volvo, joka oli ensimmäisten joukossa julistamassa mallistonsa täys-sähköistämistä aikoinaan :)
Mutta eihän se näin pitänyt mennä EUn ja Vihreiden mukaan...?
Seksikkäintä mitä olen kuullut pariin sekuntiin.
Nyt kyllä seisoo ja tanakasti jos vielä polttomoottori volvoja tulee. Volvo on muuten latinaa ja tarkoittaa, minä pyörin.
Tuli iso O kun luin jutun,rasvat valuu vieläkin putkesta hahaha.
AAAAAAAHHHHHHhhhhh.
Multatulijo! Lisää!
Mikään ei kiihota niinkuin kunnon ison polttomoottorin jylinä.
Vierailija kirjoitti:
Onko nää jotain vibraattoreita?
Jos saa polttomoottorilla niin voisin ostaa yhden.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä seisoo ja tanakasti jos vielä polttomoottori volvoja tulee. Volvo on muuten latinaa ja tarkoittaa, minä pyörin.
Rivivitonen pitäisi vielä saada takaisin.
Olen ajatellut että seuraava autoni on ensimmäinen täysin uusi autoni. Tämä tieto varmensi sen että merkki on Volvo.
Vierailija kirjoitti:
Olen ajatellut että seuraava autoni on ensimmäinen täysin uusi autoni. Tämä tieto varmensi sen että merkki on Volvo.
Tarkoitit kai Geely? Sinnehän se suuri osa suunnittelusta ja osien valmistuksesta on jo siirtynyt. Tuloksena onkin sitten näitä kiinan pilipaliautoja, joissa ohjaamossa kaikki kytkimet ovat korvaantuneet yhdellä kosketusnäytöllä, jossa suurin osa toiminnoista on 3-4 valikon takana - jos yleensäkään on, koska softa on niin bugista ettei edes vältämättömimpien toimintojen toimivuudesta ole takeita. On se sitten mukava ajaa ruotsalaiseksi tekeyneellä Geelyllä, kun välillä pitää pysäyttää tien sivuun, sammuttaa auto, poistua uloa ja lukita ovet, jotta edes joku toimisi. Tosin Volvo hallitsi tämän jo ennen kiinalaisomistustakin, mutta ei niin fataalisti.
Aika harmi, koska ennenmuinoin Volvo oli niitä harvoja autoja, joissa namiskuukkelit olivat kuljettajan kannalta loogisissa ja helposti käytettävissä paikoissa.
Vulvat on aina olleet kiihottavia
Audilta on tullut mys vastaavia kommentteja, harkitsevan uudelleen suunnitelmiaan sähköistää mallisto
https://autodrive.com.bd/posts/audi-s-ceo-we-are-flexible-on-ev-plans